  • 11. Data: 2022-03-18 19:02:21
    Temat: Re: Lenovo ThinkPad Tablet 2 - jakaś alternatywa dla Windowsa 8?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 17.03.2022 18:24, Poldek wrote:

    > Sformatuj dysk całkowicie - odzyskasz trochę miejsca z partycji ukrytej
    > i zainstaluj Win10 od zera. Jeżeli raz zainstalowałeś z powodzeniem i
    > legalnie na danym urządzeniu Windows 10, to już masz przysługującą
    > licencję. Z kilkoma komputerami zrobiłem upgrade Win7 -> WIn 10 w czasie
    > pierwszego roku, gdy przysługiwała darmowa licencja na upgrade.

    Hmm... To dobra wiadomość. Z Windowsa od lat korzystam tylko w pracy,
    prywatnie całkowicie przesiadłem się na Linuksa. Instalować ten system
    musiałem ostatnio ładnych parę lat temu i aktywowałem go wtedy po prostu
    za pomocą klucza.
    Rozumiem, że to uniwersalna zasada. Jeśli np. kupiłem poleasingowy
    komputer, w którym sprzedający zainstalował i aktywował Win10, to
    spokojnie mogę wyczyścić dysk i windowsa od nowa?

  • 12. Data: 2022-03-18 19:52:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2022 19:02:21 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Rozumiem, że to uniwersalna zasada. Jeśli np. kupiłem poleasingowy
    > komputer, w którym sprzedający zainstalował i aktywował Win10, to
    > spokojnie mogę wyczyścić dysk i windowsa od nowa?

    Dobrze rozumiesz. Ten numer przechodzi nawet jak był W7 czy W8.
    Najczęściej W 10 aktywuje się z marszu i tylko czasem coś nie wyjdzie i
    trzeba podawać numer z palca.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-03-19 18:55:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2022-03-18 o 19:02, Atlantis pisze:

> [...]
    > komputer, w którym sprzedający zainstalował i aktywował Win10, to
    > spokojnie mogę wyczyścić dysk i windowsa od nowa?

    Jeśli już wcześniej system był aktywowany na tym komputerze, a Ty system
    przeinstalowujesz to aktywuje się ponownie na tym komputerze z tym samym
    kluczem.

    K.

  • 14. Data: 2022-03-20 18:57:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jeśli już wcześniej system był aktywowany na tym komputerze, a Ty system
    > przeinstalowujesz to aktywuje się ponownie na tym komputerze z tym samym
    > kluczem.

    U mnie w notebooku Della Windows 7 ni za cholery nie chce.

  • 15. Data: 2022-03-20 19:29:22
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.03.2022 19:52, Jacek Maciejewski wrote:

    > Dobrze rozumiesz. Ten numer przechodzi nawet jak był W7 czy W8.
    > Najczęściej W 10 aktywuje się z marszu i tylko czasem coś nie wyjdzie i
    > trzeba podawać numer z palca.

    Ok, dzięki za sugestię. Udało mi się zainstalować na czysto Windowsa 10.
    Nie obyło się bez problemów - przy pierwszym podejściu urządzenie nie
    chciało się zbootowac z USB, więc wszedłem w tryb awaryjny i uruchomiłem
    instalację z wiersza polecenia. Niby się udało, zdążyłem usunąć stare
    partycje i utworzyć nową, ale instalacja się wywaliła. Oczywiście drugi
    raz nie mogłem powtórzyć tego samego triku, bo trybu awaryjnego już nie
    było - zniknął wraz ze starymi partycjami. Na szczęście udało mi się
    stworzyć bootwalny PenDrive według innej instrukcji i ten już zadziałał.

    Jak na razie wnioski są następujące:
    1) Mam do dyspozycji dużo więcej wolnego miejsca na dysku. O ile
    poprzednio zostało mi niecałe 10GB, to teraz mam ich ponad 40.
    2) Komputer wydaje się działać szybciej.
    3) Problemy z uruchomieniem Linuksa stały się bardziej zrozumiałe w
    momencie gdy okazało się, że czysta instalka Windowsa nie widzi sporej
    części zintegrowanych peryferiów. Trzeba było ściągać sterowniki ze
    strony Lenovo. Nie pamiętam kiedy ostatnio miałem do czynienia z
    sytuacją, żeby Windows nie był w stanie znaleźć sterowników
    automatycznie - szczególnie na tak leciwym sprzęcie.
    4) Do przeglądania WWW nadaje się to średnio, ale od biedy da się
    przeglądać strony. YouTube w przegladarce działa mizernie. Filmy w VLC
    można odtwarzać bez najmniejszego problemu.
    5) Po usunięciu partycji/reinstalacji systemu z jakiegoś powodu przestał
    działać skrót klawiszowy na wejście do BIOS-a (PWR+VOLUP). Ciągle można
    się do niego dostać wymuszając odpowiedni reset w systemie.

  • 16. Data: 2022-03-21 11:32:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2022 19:29:22 +0100, Atlantis napisał(a):

    > )...)
    > 2) Komputer wydaje się działać szybciej.

    Którą kompilację masz?

> [...]
    > części zintegrowanych peryferiów. Trzeba było ściągać sterowniki ze
    > strony Lenovo. Nie pamiętam kiedy ostatnio miałem do czynienia z

    Czy na supporcie Lenovo nie było instalacji Windows przeznaczonej dokładnie
    pod Twój model?
    Przykładowo, dla jakiegoś starego serii W:

    https://pcsupport.lenovo.com/us/pl/products/laptops-
    and-netbooks/thinkpad-w-series-laptops/thinkpad-w530
    /2438/24382ku/downloads/order-recovery-media

    to samo krócej:

    https://tiny.pl/9nkq3

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-04-14 02:42:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-03-20 o 18:57, Uncle Pete pisze:

    > U mnie w notebooku Della Windows 7 ni za cholery nie chce.

    Windows 10.

    To działa tak
    - mamy komputer z Windows 7,
    - w okresie "promocyjnym", czyli w okresie jednego roku od premiery
    Windows 10 /jakie to były daty, to można samodzielnie sprawdzić, ale
    dawno minęło/ instalujemy na tym komputerze Windows 10 - gratis na mocy
    promocji,
    - przywracamy Windows 7,
    - czas leci, a my korzystamy z Windows 7, promocja się kończy (mija
    więcej niż rok od premiery Windows 10),
    - ponownie instalujemy na tym samym komputerze Windows 10 - działa bez
    aktywacji.

    Przetestowałem na 3 swoich komputerach.