  • 11. Data: 2014-07-10 22:52:04
    Temat: Re: Lenovo i problem z whitelist
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jaskiniowiec" <jaskinia@jura> wrote in message news:op.xiq6hml4597snu@twist...
    > Tu też nie byłoby problemu, gdyby nie wątpliwość, czy aby na pewno każda
    > brandowana przez Lenovo karta zadziała, czy też może każdy model np. laptopa
    > ma swoją whitelistę na której znajdują się określone modele kart?
    > Czy każda karta "made by" Lenovo nada się, czy też może do mojego modelu
    > pasują dwie karty i żadna inna, nawet działająca w innym modelu Lenovo u mnie
    > nie zadziała? Inaczej: wystarczy włożyć kartę zgłaszającą się "wyprodukował
    > mnie Lenovo", czy dodatkowo musi to być model, który jest na liście w BIOS
    > danego laptopa?

    tak, musi to byc model karty ktory zglasza pci id zapisane we white liscie biosu

    white liste mozna zdjac, chociaz bywaja z nia pewne problemy - do
    teraz mam kilka kart wwan ktore nie chca mi sie uruchomic w t410 z
    teoretycznie wylaczonym whitelistowaniem wifi i wwan

    http://forums.mydigitallife.info/threads/5866-LENOVO
    -%28IBM%29-Bioses-especially-Thinkpad/page652

    bezpieczniejsza metoda to podobno przerobka karty zeby zglosila sie
    tak jak laptop tego oczekuje (ale o szczegolach nic nie wiem), do tego
    dochodzi jednak albo wbijanie sterownikow na sile, albo ich modyfikacja

    plus oczywiscie mozna wyrazic niezadowolenie

    https://www.change.org/petitions/lenovo-release-an-u
    nencumbered-version-of-the-bios

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2014-07-11 00:00:10
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Przecież przedłużasz antenkę, a nie skracasz.
    Jeśli stopień mocy uciągnie, to może być lepiej niż gorzej.

  • 13. Data: 2014-07-11 00:14:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-11 00:00, 666 pisze:
    > Przecież przedłużasz antenkę, a nie skracasz.
    > Jeśli stopień mocy uciągnie, to może być lepiej niż gorzej.

    No tak - przecież to oczywiste. Większa częstotliwość = mniejsza długość
    fali.
    Ech, trzeba już iść spać ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2014-07-11 10:14:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-10 21:46, qwerty wrote:

    > Bedzie pracowało prawidłowo - zmieni się tylko charakterystyka
    > promieniowania / odbioru.

    Owszem, zmieni sie charakterystyka pracy - na znacznie oslabiona, na
    wskutek niedopasowania anteny do nadajnika, ktory bedzie pracowal
    nieoptymalnie i prawdopodobnie zamienial niewypromieniowana,
    powracajaca do niego na wskutek w/w energie na cieplo ktore po jakims
    czasie moze go uszkodzic.

    Wiec w skrocie - anteny zaprojektowanej na jedno pasmo z marszu bez
    strat nie uzyjesz na 5Ghz. Po to wlasnie powstaja anteny dual-band,
    a nie wpycha sie na sile do takich zastosowan anteny zaprojektowane
    na jedno pasmo.

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2014-07-11 11:44:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-11 10:14, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > strat nie uzyjesz na 5Ghz. Po to wlasnie powstaja anteny dual-band,
    > a nie wpycha sie na sile do takich zastosowan anteny zaprojektowane

    Ale przecież wtedy antena będzie pracować prawidłowo - tylko przykładowo
    zamiast 1/8 lambda będzie 1/4 czy zamiast 1/4 będzie 1/2. Dotyczy to
    "prostych" anten typu dipol. Podobnie powinno być w sektorowych - tego
    już nie wiem. Zresztą typów anten jest dużo, w tym anteny z chipsów ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2014-07-11 14:18:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-11 11:44, Adam wrote:

> [...]
    > "prostych" anten typu dipol. Podobnie powinno być w sektorowych - tego
    > już nie wiem. Zresztą typów anten jest dużo, w tym anteny z chipsów ;)

    Jak Ci wyszlo, ze 2,4 to dokladnie polowka z 5Ghz? Chocby z tego juz
    wynika niedopasowanie.

    A jesli tam jest wlozone np. cos w stylu dipola polfalowego na 2,4Ghz
    to taki dipol robi sie w przyblizeniu "antena pelnofalowa" na 5Ghz. A
    takich anten wlasciwie nie ma.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2014-07-13 21:26:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Rozpędziłem się ;)
    > miało być 1/4 lambda.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dipol_prosty#mediaviewe
    r/Plik:Char_dip.JPG

  • 18. Data: 2014-07-13 21:28:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nieoptymalnie i prawdopodobnie zamienial niewypromieniowana,
    > powracajaca do niego na wskutek w/w energie na cieplo ktore po jakims

    Będzie dopasowana. Nie myl SWR.

  • 19. Data: 2014-07-14 10:27:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-13 21:28, qwerty wrote:

    > Będzie dopasowana. Nie myl SWR.

    Nie bedzie, bo impedancja przy takiej antenie, nie posiadajacej
    wlasciwych wymiarow i ew. konstrukcji, nie bedzie odpowiednia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2014-07-16 16:43:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
    > Nie bedzie, bo impedancja przy takiej antenie, nie posiadajacej wlasciwych
    > wymiarow i ew. konstrukcji, nie bedzie odpowiednia.

    Impedancja anteny jest taka sama. To nie ma znaczenia czy dipol 1/4, 1/2, 1/1.
    Zmienia się charakterystyka (i zysk).