  • 11. Data: 2021-05-19 10:33:00
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa a "sinus modyfikowany"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 19:21:21 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Niby czemu ma się spalić? Lutownica to zwykłe trafo przecież.

    No i:
    -zwykle trafa roznie reaguja na ten prostokatny "sinus".
    Ale ... lutownica to chyba najbardziej odporna na takie zabawy -
    krotki czas pracy.

    -przetwornice tez moga roznie reagowac na obciazenie indukcyjne.
    Ale ... czesto maja w srodku "zwykle trafo", a lutownica to akurat ma
    jeszcze duza czesc rzeczywista impedancji ...

    J.

  • 12. Data: 2021-05-19 10:33:48
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > lidlową polecam - ostatnio dokupiłem jeszcze 2 na zapas. bardzo poręczna
    > a często trzeba przylutować dosłownie jeden punkt.

    Tak teraz patrzę:

    - akumulator: litowo-jonowy 4 V / 1,5 Ah
    - czas pracy: ok. 60 minut

    Mi z tego wychodzi moc 6 W. Przecież to malutko...

    > Do kabli się nadaje świetnie i tylko do tego.

    Ja potrzebuję tylko do kabli -- w samochodzie nie lutuję nic więcej :)

    --
    Jeż chciał bardzo iść na dziwki, ale się wstydził iść sam, wiec poprosił
    zająca (playboya), aby go zaprowadził do burdelu. Wiec idą aż tu nagle

  • 13. Data: 2021-05-19 11:11:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-05-19 o 10:28, Arnold Ziffel pisze:

    > Dokładnie, tutaj jest to prostokąt. Mierzone :)

    Groźna by była składowa stała, która uszkodziła by transformator.
    Ale jak rozumiem tu jej nie ma.
    Inna sprawa, czy wartość skuteczna prądu do grzanie grota będzie
    odpowiednia.

  • 14. Data: 2021-05-19 11:14:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie o takiej gazowej piszę. Coś takiego myślę:
    > https://allegro.pl/oferta/mini-palnik-gazowy-mikro-l
    utownica-gazowa-1300st-9738189232

    O. Dzięki za namiar, wygląda fajnie. I działa na zwykły butan do
    zapalniczek?

  • 15. Data: 2021-05-19 12:32:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Groźna by była składowa stała, która uszkodziła by transformator.
    > Ale jak rozumiem tu jej nie ma.

    Nie ma, zastanawiam się po prostu, co transformator na harmoniczne. Na
    pewno bzyczy, a podłączony do sieci nie bzyczy :)

    > Inna sprawa, czy wartość skuteczna prądu do grzanie grota będzie
    > odpowiednia.

    Sam grot się nagrzewa, cyna się na nim topi. Czy wystarczy mocy do
    lutowania kabli... to się okaże, może nawet dziś.

    --
    Dyskoteka. Podchodzi chłopak do grupy dziewczyn:
    - Cześć ślicznotki.

  • 16. Data: 2021-05-19 12:34:58
    Od: Ceat <c...@g...com>

    W dniu 2021-05-19 o 11:14, sirapacz pisze:

    utownica-gazowa-1300st-9738189232

    > O. Dzięki za namiar, wygląda fajnie. I działa na zwykły butan do
    > zapalniczek?

    Dobra, choć dość droga jest Versatip Dremela:

    https://www.dremeleurope.com/pl/pl/dremel%C2%AEversa
    tip-6124-ocs-c/

  • 17. Data: 2021-05-19 12:40:26
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > -przetwornice tez moga roznie reagowac na obciazenie indukcyjne.
    > Ale ... czesto maja w srodku "zwykle trafo", a lutownica to akurat ma
    > jeszcze duza czesc rzeczywista impedancji ...

    Ta ma -- prawdopodobnie -- trafo impulsowe, za nim prostownik i za nim
    dopiero układ do generowania tego prostokąta (marketingowo nazywanego
    sinusem modyfikowanym) na tranzystorach w pełnym mostku, które pracują
    jako klucze.

    --
    Na jednej z uczelni student podchodzil do egzaminu w sesji
    zerowej. Bardzo mu zalezalo na wczesniejszym terminie, ale tez nie

  • 18. Data: 2021-05-19 12:50:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Ceat <c...@g...com> wrote:

    > Dobra, choć dość droga jest Versatip Dremela:
    >
    > https://www.dremeleurope.com/pl/pl/dremel%C2%AEversa
    tip-6124-ocs-c/

    Mam, polecam. Choć a) przepaliła się siateczka, która zmienia płomień w
    gorące powietrze (ale dokupiłem drugą, jest w komplecie z 3 innymi
    częściami pod nazwą "katalizator") i b) zaworek trochę przepuszcza.
    Z drugiej strony mam ją już tyle lat, że ma prawo...

    --
    Biblia uczy nas kochać.
    Kamasutra uczy jak.

  • 19. Data: 2021-05-19 13:57:01
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Dokładnie, tutaj jest to prostokąt. Mierzone :)

    Dławik do PFC?
    Tylko taki prawdziwy, nie atrapa :-)

    P.P.

  • 20. Data: 2021-05-19 15:09:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-19 10:33, Arnold Ziffel wrote:
    > Ja potrzebuję tylko do kabli -- w samochodzie nie lutuję nic więcej :)

    https://allegro.pl/oferta/lutownica-oporowa-milwauke
    e-4933459760-90-w-10657215508

    Najlepsze co kupiłem do grzebania w autach, odpada problem z plączącymi
    się kablami, ogniem lutownic gazowych, czy śmiesznie małą mocą różnych
    bateryjkowych pierdółek.

    Ale przyznam że jak ktoś nie ma już ładowarki (od 80 złotych) i ze 2
    baterii (4ah od 130 złotych) to całość robi się na tyle droga że ciężko
    uzasadnić taki zakup do sporadycznego użytku.