  • 1. Data: 2021-05-16 22:32:54
    Temat: Ładowarka QI zwiększenie zasięgu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    lata temu miałem samsunga s4. miał ładowanie bezprzewodowe pod klapką.
    ładowarki z chin, takie za 3 usd, ładowały, ale strasznie się grzały
    i.... nie ładowały gdy telefon był w etui. grubym etui, hybrid case. za
    duży dystans.
    Teraz mam s10e, który ma w standardzie ładowanie bezprzewodowe. próbuje
    na starych ładowarkach - i efekt ten sam. ładuje się, ale bez etui, albo
    w etui czasami. ładowarki mam 2, jedna nie tykana, druga rozpruta, z
    wywaloną "cewką" na zewnątrz, żeby skrócić dystans o 0.2 mm obudowy.
    rzeźbiłem cały dzień, podłączałem kondensatory, (bo widziałem że są
    "szarpnięcia" prądu. Chciałem nawijać anteny (cewki), bo przeczytałem że
    tylko większe gabaryty umożliwią poprawę zasięgu. aż wpadłem na pomysł,
    żeby sprawdzić spadki napięcia, i gdzie powstają. wywaliłem złącze usb,
    wziąłem zasilacz motoroli 5.7v 2A, z kablami 0,75mm2, przylutowałem się
    do płytki i... zaczęło działać. Najprostsza rzecz....
    Ładuje z pół centymetra. gruba obudowa nie przeszkadza, mogę jeszcze
    zapałki podłożyć - też ładuje.
    Reasumując. nie wiem jak działają ładowarki indukcyjne z górnej półki.
    Ale jakby Wam tania ładowarka QI nie działała stabilnie, to należy olać
    gniazdko, zapomnieć o kabelku usb, podpiąć się grubymi kablami z
    porządnego zasilacza, tam gdzie są grube ścieżki na pcb

    ToMasz