  • 21. Data: 2021-05-20 10:11:09
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa a "sinus modyfikowany"
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Sam grot się nagrzewa, cyna się na nim topi. Czy wystarczy mocy do
    > lutowania kabli... to się okaże, może nawet dziś.

    Wystarczyło :) Przewody ok. 1mm2 (na oko) zlutowały się bez problemu, nic
    się nie sklejało tak jak to jest przy niedoborze mocy.

    Lutownica 100 W (ZDZ).

    --
    Biblia uczy nas kochać.
    Kamasutra uczy jak.

  • 22. Data: 2021-05-20 19:19:57
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    m4rkiz napisał(a):
    > https://allegro.pl/oferta/lutownica-oporowa-milwauke
    e-4933459760-90-w-10657215508

    > Najlepsze co kupiłem do grzebania w autach, odpada problem z plączącymi
    > się kablami, ogniem lutownic gazowych, czy śmiesznie małą mocą różnych
    > bateryjkowych pierdółek.
    >
    > Ale przyznam że jak ktoś nie ma już ładowarki (od 80 złotych) i ze 2
    > baterii (4ah od 130 złotych) to całość robi się na tyle droga że ciężko
    > uzasadnić taki zakup do sporadycznego użytku.

    Zerknąłem i 4 stówek nigdy bym za to nie dał.
    Dremel wydaje się sensowniejszy, mimo braku reg. temperatury.
    Opalarka, lutowanie miękkie, twarde za 1/3 ceny.
    https://youtu.be/E5yU8h_C3mw

  • 23. Data: 2021-05-23 21:46:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-20 19:19, Astralny Rębajło wrote:

    > Zerknąłem i 4 stówek nigdy bym za to nie dał.
    > Dremel wydaje się sensowniejszy, mimo braku reg. temperatury.
    > Opalarka, lutowanie miękkie, twarde za 1/3 ceny.
    > https://youtu.be/E5yU8h_C3mw

    kwestia zastosowań, wystarczy że nie spalisz klientowi jednego samochodu
    czy nie wypalisz gdzieś dziury i już się zwróciło ;)

  • 24. Data: 2021-06-01 00:00:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sirapacz wrote:

    > nie wiem do czego autorowi wątku to ale strelam, że lutowanie w
    > samochodzie. Do tego celu:
    > -litownica z lidla na akumulatorze li-ion
    > -lutownica kolbowa na 12v

    Są też sensowne na propan. Mam Versatip i się sprawdza.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2021-06-01 00:04:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Astralny Rębajło wrote:

    > Dremel wydaje się sensowniejszy, mimo braku reg. temperatury.

    Przecież ma zaworek do regulacji siły płomienia. 0402 bym tym nie
    lutował, ale do zastosowań terenowych jest znakomita.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2022-10-13 10:55:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.05.2021 o 21:46, m4rkiz pisze:
> [...]

    nowe, tanie, ciekawe alternatywy do sporadycznego polowego użytku:

    https://allegro.pl/oferta/lutownica-500w-480-c-przen
    osna-akumulatorowa-12648332486

    https://allegro.pl/oferta/stacja-lutownicza-parkside
    -plsa-20-li-a1-20v-12717861867

    na allegro są dostępne różne rodzaje "przejściówek" do akumulatorów z
    elektronarzędzi,
    więc nawet jeżeli nie ma lutownicy pod nasz konkretny system to można sobie i tak
    narzędzie wpiąć

    https://allegro.pl/listing?string=przej%C5%9Bci%C3%B
    3wka+baterii+makita

    albo wydrukować samemu jak ktoś ma możliwości

  • 27. Data: 2022-10-13 12:52:00
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    m4rkiz napisał(a):
    > nowe, tanie, ciekawe alternatywy do sporadycznego polowego użytku:

> [...]

    https://www.slotcar-union.com/en/slot-car-union/2131
    1-solder-joint-with-heat-shrink-connector-100-pcs.ht
    ml

    Na all/aliex też widziałem podobne.
    Zdaje się wystarczy zwykła zapalniczka. Do kabli powinno się nadać.