  • 1. Data: 2021-05-16 13:19:57
    Temat: Synchronizacja z DCF przestała działać
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Od dwóch lat stoi sobie stacja meteo w jednym miejscu, synchronizowała
    się co tydzień i nigdy nie było z tym problemu. Po ostatniej zmianie
    czasu nagle nie udaje się. Stacja próbuje co kilka godzin, sam
    wymuszałem w nocy, rano, w południe, wieczorem i nic jak do tej pory.
    Cały czas pokazuje 4h do tyłu względem aktualnej.

    Coś wiadomo czy najpewniej coś postawili / włączyli w mojej okolicy?
    Piszę o wolnostojącym domku. Nie próbowałem jeszcze chodzić po pokoju,
    wyjść na zewnątrz czy na dach. Pewnie sprawdzę w ten sposób jak nadal to
    potrwa, ale jak taka będzie przyczyna to pewnie pozostanie mi wyłączenie
    synchronizacji jeżeli co tydzień będę musiał to robić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-05-16 13:32:42
    Temat: Re: Synchronizacja z DCF przestała działać
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 13:19, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > wymuszałem w nocy, rano, w południe, wieczorem i nic jak do tej pory.
    > Cały czas pokazuje 4h do tyłu względem aktualnej.

    Przestaw ręcznie i sprawdź czy wróci na te 4h.

  • 3. Data: 2021-05-16 14:12:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Od dwóch lat stoi sobie stacja meteo w jednym miejscu, synchronizowała
    > się co tydzień i nigdy nie było z tym problemu. Po ostatniej zmianie
    > czasu nagle nie udaje się.

    U mnie pomogła wymiana baterii.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2021-05-16 21:45:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie wynoszenie na najdalszy róg balkonu.

    -----

  • 5. Data: 2021-05-16 22:59:09
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-05-16 o 21:45, ąćęłńóśźż pisze:

    > U mnie wynoszenie na najdalszy róg balkonu.

    Mam 2 - 1 stacjonarny i 1 naręczny
    stacjonarny co jakiś czas łapie w mieszkaniu fixa
    naręczny nie /pewnie zysk anteny mniejszy/

    Jak ide na spacer to synchronizuje ręczny
    przy czym znam miejsca gdzie zsynchonizuje się zawsze
    a i takie w których zależne jest to np. od pogody :)

    Pozdro

  • 6. Data: 2021-05-17 14:36:13
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    To jest równe 4h co do sekundy względem obowiązującego czasu?
    Czy raczej około 4h i się rozpływa coraz bardziej z czasem w zależności od
    rozstrojenia kwarca taktującego zegarek.
    Bo jeżeli jest to równo 4h co do sekundy, to może sam zegarek ma gdzieś w
    ustawieniach strefę czasową w jakiej pracuje?
    Np. zegarki ścienne z lidla miały takie ustawienie gdzie można było
    korygować czas odebrany z DCF na + i na minus. Bez problemu można było
    ustawić, że zegarek ma pokazywać po synchronizacji nie np. rzeczywiście
    będącą w danej chwili godzinę 19:00 a np. 12:00. Czyli przesuniętą o MINUS
    7h względem czasu z nadajnika DCF.

  • 7. Data: 2021-05-18 08:39:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.05.2021 14:36, jedrek wrote:
    > To jest równe 4h co do sekundy względem obowiązującego czasu?

    Równe 4h i jest faktycznie możliwość ręcznego wybrania przesunięcia
    -12..12 ale przez dwa lata samo działało. Z resztą, stacja ma trzy
    ikony: szukanie sygnału, synchronizacja, zsynchronizowano.

    Wczoraj wziąłem przed dom, położyłem na kostce przed garażem, gdy
    wróciłem po 5 min zegar był synchronizowany. Od wczoraj patrzę czy i
    kiedy ikona synchronizacji ponownie zniknie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2021-05-18 08:40:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.05.2021 13:32, heby wrote:
    > Przestaw ręcznie i sprawdź czy wróci na te 4h.

    Przestawiłem na próbę i dopóki nie złapie synchronizacji to nie zmienia
    mi zegara.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-05-18 08:43:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.05.2021 14:12, PeJot wrote:
    > U mnie pomogła wymiana baterii.

    Sprawdziłem baterie 2xAA, razem pokazują 3,05V po dwóch latach. Ale to
    dlatego że meteo jest dodatkowo podpięte pod zasilacz 5V na stałe, bo
    inaczej na bateriach przygasa podświetlenie i trzeba rękę zbliżyć żeby
    się rozjaśniło.

    Na razie złapało synchronizację niemal od ręki gdy wyszedłem przed dom.
    Postawiłem z powrotem na półce w salonie i zobaczę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-05-18 09:08:42
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Wczoraj wziąłem przed dom, położyłem na kostce przed garażem, gdy
    > wróciłem po 5 min zegar był synchronizowany. Od wczoraj patrzę czy i
    > kiedy ikona synchronizacji ponownie zniknie.

    Pogrubiłeś ściany, albo coś wyrosło na drodze do nadajnika i
    zdegradowało sygnał.

    --
    viktorius