  • 31. Data: 2022-01-26 18:36:42
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, trybun.
    On 26.01.2022 10:00 you wrote:

    > Nic podobnego - w sensie technicznym ten silnik to jest zaledwie
    > dobrze dotarty. Data jego produkcji nie ma znaczenia.

    Ale że z każdym rokiem staje się coraz lepszy?
    Jak wino albo ruda?

    > Wszystkie auta użytkowałem dłużej niż przez jeden cykl wymiany
    > oleju.

    Ale czy do jakiegoś lałeś tani olej, żeby mieć porównanie do drogiego?

    --
    Pete

  • 32. Data: 2022-02-08 12:14:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.01.2022 o 18:36, Pete pisze:

    > Ale że z każdym rokiem staje się coraz lepszy?
    > Jak wino albo ruda?

    Ani lepszy ani gorszy. Jest to silnik w którym nic się nie zmieniło, a
    wiec jakiekolwiek zmiany są zupełnie nie na miejscu.

    > Ale czy do jakiegoś lałeś tani olej, żeby mieć porównanie do drogiego?
    >
    > --
    > Pete

    Zawsze lałem ten najtańszy, sporadycznie dla wypróbowania czasem coś
    droższego. Teraz gdy moje auta są wyposażone w sprężarki to strach
    wymusza korzystanie z trochę droższych olejów.. Jednak nie polega na tym
    że jest to olej drogich firm a tylko to że są droższe z powodu swoich
    parametrów.

  • 33. Data: 2022-02-08 12:17:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.01.2022 o 13:08, JDX pisze:
    > On 26.01.2022 10:00, trybun wrote:
    > [..]
    >>
    > Ale to w sam raz świadczy jedynie o tym, że z dziadowskich warsztatów
    > korzystasz.

    Problem w tym że nie ma dla nich alternatywy.. Poza tym omawiane auto
    było kupione zagranicą, a serwisowane w ASO i to też mu nie
    przeszkadzało aby chodzło jak stara bladź. Teraz po wymianie paska
    pompy i zgraniu całości  u polskich amatorów jest to zupełnie inne auto,
    mimo tego że świeci kontrolka położenia wałków. A poza tym same
    superlatywy - pali mniej, jest bardziej zrywny itditp.  Podsumowując
    możną wyciągnąć wniosek że dwa wałki rządu w głowicy to problem nie
    tylko dla słupeckich mechaników.

  • 34. Data: 2022-02-08 12:17:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.01.2022 o 13:17, JDX pisze:
    > On 26.01.2022 10:00, trybun wrote:
    > [...]
    >>
    > Hyhy. :-) Podstawowym celem działania każdego zdrowego, wolnorynkowego
    > przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysku jego
    > akcjonariuszom/właścicielom. Satysfakcja klienta *może* być jedynie
    > środkiem do osiągnięcia tego celu. Ma być dobrze i tanio, ale przede
    > wszystkim dla właścicieli. :-D

    Ale to co Ty proponujesz i jak na nasze konsumentów nieszczęście jest
    ciężko chore a nie zdrowe dla kogokolwiek. Nie słyszałeś orędzia p.
    Korwina że to klient jest dobrem najwyższym w państwie, a przynajmniej
    powinien być. Tymczasem mamy wszystko postawione na łbie.

  • 35. Data: 2022-02-08 13:57:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, trybun.
    On 08.02.2022 12:14 you wrote:

    > Ani lepszy ani gorszy. Jest to silnik w którym nic się nie zmieniło,
    > a wiec jakiekolwiek zmiany są zupełnie nie na miejscu.

    Z tego co piszesz, jedyny wniosek jaki można wyciągnąć, to to, że w
    ogóle tego silnika nie uruchamiasz.
    Zatem nie ma znaczenia, jaki olej tam wlejesz.

> [...]
    > wymusza korzystanie z trochę droższych olejów.. Jednak nie polega na
    > tym że jest to olej drogich firm a tylko to że są droższe z powodu

    Napisałem ci wcześniej, że trzeba schodzić z parametrami oleju. A nie
    tylko z ceną.
    Chociaż jedno z drugim zwykle idzie w parze.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2022-02-09 09:56:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2022 o 13:57, Pete pisze:

    > Z tego co piszesz, jedyny wniosek jaki można wyciągnąć, to to, że w
    > ogóle tego silnika nie uruchamiasz.
    > Zatem nie ma znaczenia, jaki olej tam wlejesz.

    Jak już pisałem - silnik jest zaledwie dobrze dotarty.

> [...]
    > tylko z ceną.
    > Chociaż jedno z drugim zwykle idzie w parze.

    To tylko niczym sensownym nie poparta teoria o słuszności takiego
    postępowania. Przynajmniej dla mnie.

  • 37. Data: 2022-02-09 10:47:38
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 21:34, PiteR pisze:

    > i filtr jest istotny.
    > taki co długo świeci lampka może sprowokować stukanie.
    > Mann mi nie sprawia problemów.

    To nie filtr powinien wytwarzać prawidłowe ciśnienie na magistrali
    olejowej :-))

  • 38. Data: 2022-02-09 16:46:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, trybun.
    On 09.02.2022 09:56 you wrote:

    > To tylko niczym sensownym nie poparta teoria o słuszności takiego
    > postępowania. Przynajmniej dla mnie.

    Czas teorię zamienić w praktykę.
    Wtedy będziesz mógł wyrobić sobie własną opinię na to zagadnienie.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2022-02-11 10:28:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.02.2022 o 16:46, Pete pisze:

    > Czas teorię zamienić w praktykę.
    > Wtedy będziesz mógł wyrobić sobie własną opinię na to zagadnienie.
    >
    > --
    > Pete

    Tylko praktyka własna minie interesuje i na niej opieram zdanie. A ta
    praktyka ma się nijak do cudowniejszych efektów przy manipulacjach z
    olejem w silnikach aut.