  • 91. Data: 2024-01-26 18:47:01
    Temat: Re: MBR GPT itd
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2024 o 17:45, Adam pisze:

    > Nie wiem po co, ale siedzi tam partycja z DOS 6.2 i kolejna z Win 98.

    Kiedyś korzystałem z bootmanagerów party_cjnera o imieniu Paragon.
    Można też użyć plopa. Mnie by pasował BM z graficznym interfejsem
    podobnym do GI partycjonerów -- widziałbym na ekranie wszystkie
    dyski wraz z ich partycjami -- wskazałbym myszką partycję,
    z której chciałbym startować...

    -=-

    Obiecane filmy wkopiowały się częściowo:
    90 MB zastąpiony którymś z tych dwóch -- 478 MB i 29 MB...
    Szybkość sięgała 100kb/s a średnią była ~30 kb/s... Zaraz
    [może dopiero za dwa?] będę na Pogodnej, skąd chcę wrzucić
    te filmy bez pośrednictwa balko_starych hybryd...

    Oba filmy mają 2.5GB -- 1.16GB i 1.32GB...

    Balko_stare hybrydy nadają się czasami ;) do oglądania Jutubnych pornoli...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 92. Data: 2024-01-26 20:49:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uouqb7$2gcls$1@dont-email.me>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Od boru? Od lasu czy od pierwiastka?

    od wiertła

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 93. Data: 2024-01-26 20:51:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:up0565$2q0s9$4@dont-email.me>

    > Filmy są -- balko_nowej łączności nie ma a komórkowej mi żal,
    > więc do wieczora nie poślę linków...
    >
    > Jest wybór: Q4OS, W11, W10 wraz ze startem i jest hiber_nacja
    > W10 po której jest odpalenie Linuksa i odhibernowanie W10...
    >
    > Łącznie ponad 2GB kręcone komórką. Zapewne mogło być kilkakroć
    > mniej, ale zawodowym krętaczem nie jestem... Filmy są surówkami.
    > Dwa, bo w trakcie krętactwa zadzwonił telefon i proponowałA mi
    > atrakcyjne ubezpieczenie Nowego Volvo S40...

    o kurka żartowałem, dzięki.

  • 94. Data: 2024-01-26 21:19:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2024 o 20:49, PiteR pisze:

    > od wiertła

    Dentysta boruje frezem -- nie wiertłem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 95. Data: 2024-01-26 21:19:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2024 o 12:31, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Filmy są -- balko_nowej łączności nie ma a komórkowej mi żal,
    > więc do wieczora nie poślę linków...

    Balko_stara łączność dawała w porywach 100 kb/s -- tu mam stale
    kilka razy szybciej, więc filmy chyba zaraz będą pod tymi:
    https://eneuel.ct8.pl/error/VID_20240126_110455.mp4
    https://eneuel.ct8.pl/error/VID_20240126_114948.mp4
    linkami... Diabli dają za freeko tylko 3 GB na konto, więc będzie
    na styk -- i długo te filmy (właśnie z tego powodu) nie pobędą...

    Niby to tylko nieco ponad 2 GB -- ale Diabli to często bakapują,
    więc z 3 GB zrobi się 27GB... [po co Diabłów drażnić?!]

> [...]

    > Dwa, bo w trakcie krętactwa zadzwonił telefon i proponowałA mi
    > atrakcyjne ubezpieczenie Nowego Volvo S40...

    Pomiędzy filmami włączyłem hiber_nację (wiadomo jak?) 64W10 która często
    jest wyłączona z uwagi na oszczędność miejsca na systemowej -- laptop ma
    24 GiB RAM, z czego 2 GiB stale okupuje GPU. Nie umiem wyłączyć do zera
    SWAPfile -- musi mieć 16 MB+coś. System przywędrował z Fujitsu-Siemensa,
    gdzie miałem 4GiB RAM + osobną RAMkę dla GPU, dlatego nie próbowałem tam
    bez SWAPfile. Podłączenie dysku (via USB) z ,,fabryczną'' partycją Acera
    na Intelu pokazało, że SWAPfile można wyłączyć do zera -- więc być może
    Acer na Athlonie otrzyma kopię 64W10 bezpośrednio z Acera na Intelu...
    Pomyślę jeszcze chwilę... ;)

    Pierwszy film jest już cały; drugi (dłuższy) jest kopiowany...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 96. Data: 2024-01-26 22:33:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:up144a$30o00$1@dont-email.me>

    > Dentysta boruje frezem -- nie wiertłem...

    na Warmii boruje bohrem ;)

    --
    Piter

  • 97. Data: 2024-01-26 23:14:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:up144n$30o00$2@dont-email.me>
> [...]

    > Niby to tylko nieco ponad 2 GB -- ale Diabli to często bakapują,
    > więc z 3 GB zrobi się 27GB... [po co Diabłów drażnić?!]

    tnx już pobrałem pliki, patrzę

    --
    Piter

  • 98. Data: 2024-01-27 12:11:53
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Można odpiąć tasiemkę lub wyłączyć w BIOSie?

    W BIOSie idzie tylko ustawić w kolejkę. A żeby odpiąć taśmę to by trzeba
    chyba cały rozebrać, a tego raczej się nie podejmę.

    > Ale jest UEFI?...

    Jest.. Tylko jeszcze raz powtarzam - jest to UEFI mocno zubożone w
    stosunku do współczesnych.

    > Niekoniecznie podczas odhibernowy_Wania...

    I jeszcze przy restartach w trakcie aktualizacji systemu, ale przecie
    lapek nie był hibernowany ani przechodził aktualizacji systemu.

    > Może pochwal się -- jaki to lapek...

    Chwalić to się nie ma czym, ale nazywa się to to Asus X73S.

  • 99. Data: 2024-01-27 12:13:09
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Jako jedyny? Więc lapek ma Legacy (bądź Legacy i UEFI albo
    > podobnie) i raczej niepotrzebnie kombinujesz z GPT...

    Tak, fabryczny HDD i dołożony SSD to MBR. Jak to niepotrzebnie skoro
    instalacja 10ki staje z komunikatem o niekompatybilności MBR z UEFI?

    > MBR to 512 bajtów dysku -- dysk może nie mieć żadnego systemu
    > operacyjnego a nawet może nie mieć partycji... MBR ma się nijak
    > do zawartości partycji -- zawiera:
    >  - współrzędne ;) 4 partycji
    >  - i kod maszynowy (program, algorytm) kierujący do BS partycji
    >    (MBR kieruje do BS partycji, choć tych partycji może nie być
    >    na tym dysku; kieruje -- na Berdyczów; może nawet skierować
    >    poza ;) ten dysk)
    >  - sygnaturę/podpis całego dysku
    >  - bzdety

    W BIOSie jest jedna opcja w sekcji ustawienia SATA - IDE i AHCI, może tu
    coś pokombinować, np wyłączyć UEFI i przestawić na IDE?

    > Może masz 32bitowy CPU. ;)

    Ma przecie fabrycznie zainstalowaną 7kę 64bity.

  • 100. Data: 2024-01-27 12:18:07
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > MBRowi obojętny jest system operacyjny -- może go nawet nie być na
    > dysku.

    Napisałeś że Ci nie startuje, zaproponowałem więc próbę wystartowania
    kompa z instalatorem Windows 32bity.