  • 101. Data: 2024-01-27 12:29:30
    Temat: Re: MBR GPT itd
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Teraz piszesz, że masz tylko MBR,
    > wcześniej pisałeś, że masz tylko UEFI...

    To "64 bit" to tylko w domyśle, bo 32bitowy startuje bez komunikatów.
    Sam komunikat mówi tylko o niezgodności UEFI i MBR.

> [...]
    >
    > MBR i GPT to tylko tablice dyskowych partycji -- dysk może mieć dowolne
    > systemy operacyjne na tych partycjach, może nie mieć żadnej partycji,
    > może mieć partycje ukryte (stosownymi edytorami bądź awariami) przed
    > tymi tablicami itd...
    >
    > Na oślep niewiele wskórasz -- inni na oślep Ci nie pomogą...
    > Współpracować raczej ;) nie chcesz...
    >
    > Przeciętny mój post zabiera mi więcej czasu niż zajęłoby rozwiązanie
    > Twego problemu... Podczas snu klonuję systemowe partycje -- niemal
    > zawsze bezbłędnie... Ty zaś od kilku dni bezskutecznie usiłujesz

    Po coś w końcu ktoś tą grupę wymyślił, na pewno nie z myślą aby
    rozwiązywać problemy jak na jakimś forum tematycznym, a o nich
    podyskutować. Tak że nie dzieje się tu nic niezgodnego z regulaminem.

  • 102. Data: 2024-01-27 15:40:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sty 2024 o 12:18, Trybun pisze:

    > Napisałeś że Ci nie startuje,

    Prom kosmiczny? Co mi nie startuje i gdzie o tym pisałem?

    > zaproponowałem więc próbę wystartowania
    > kompa z instalatorem Windows 32bity.

    Trybunie -- nie zatrybiłeś jeszcze tego, że to Ty masz problem, nie
    ja czy inni na tej grupie? Twój problem wykracza poza: 32/64, MBR/GPT,
    Legacy/UEFI... Brak Ci szacunku do rzeczywistości -- którą usiłujesz
    pokonać charyzmą... To problem psychiki -- charakteru... Chcesz
    współpracować z zewnętrznym światem? -- może wpierw poznaj prawa
    [i obowiązki?] tegoż świata, by żyć zgodnie z tymi prawami...

    Ptak (z jego ptasim mózgiem) łączony z Ziemią za sprawą Boskiej siły
    (grawitacją zwaną) nie dąży do łamania prawa (grawitacji) lecz radzi
    sobie bez łamania tegoż prawa -- unosząc się nad naszymi głowami...

    Kiedyś w ośrodku komputerowym zapytałem obsługanta:
    - Czy można...
    - Można, ale wal pan dalej.
    Dookoła ludzie śmiali się -- rozumieli, że wg mego rozmówcy można
    osiągnąć wszystko...

    -=-

    Ktoś postanowił -- UEFI nie gada z MBR a Legacy nie gada z GPT.
    Możesz napisać własny soft układowy (coś na kształt BIOSu) bądź
    nawet zbudować komputer od początku do końca -- jednak chyba ;)
    łatwiejszą drogą jest wykorzystanie zastanego świata...

    -=-

    Komputer jakoś startuje -- ów start jest aż nazbyt starannie opisany. Po
    włączeniu zasilania uruchamia się komputerowy soft (BIOS czy jakkolwiek
    to nazwiesz) który przekazuje sterowanie do dysku czy innego urządzenia.
    Jeśli do dysku -- celuje w konkretne miejsce, które na dyskach z MBR nie
    pokrywa się z miejscem na dyskach z GPT... BIOS może sprawdzić i
    zastanowić ;)
    się nad tym, gdzie przekazać sterowanie, ale z jakiegoś powodu nie każdy ;)
    laptop jest tak domyślny...

    -=-

    MBR to sektor 512 bajtów z zerowym adresem. Kiedyś (może teraz też)
    panicznie bałeś się zepsucia tego miejsca... Legacy celuje w ten
    właśnie obszar; UEFI -- celuje w inne miejsce... Można skorygować
    soft tak, by celował i tu, i tam, po czym decydował, ale niekoniecznie
    tak masz u siebie. Gdy inni próbują z Tobą dogadać się i zrozumieć
    zastaną sytuację -- mącisz...

    Proponuję Ci pokorne czytanie ze zrozumieniem i odpowiadanie na zadawane
    pytania...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 103. Data: 2024-01-27 15:42:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sty 2024 o 12:29, Trybun pisze:

    > Po coś w końcu ktoś tą grupę wymyślił

    Po to, by po ponad setce postów niewiele osiągnąć?... ;)

  • 104. Data: 2024-01-27 15:53:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sty 2024 o 12:13, Trybun pisze:

    > Tak, fabryczny HDD i dołożony SSD to MBR. Jak to niepotrzebnie skoro
    > instalacja 10ki staje z komunikatem o niekompatybilności MBR z UEFI?

    Do MBR jest Legacy. Możesz wierzyć mi, możesz poczytać, możesz pomacać
    samo_dzielnie, możesz czarować... ;) Mnie nic do tego.

    > W BIOSie jest jedna opcja w sekcji ustawienia SATA - IDE i AHCI, może

    Od kilkunastu lat powszechnie żyje AHCI -- raczej odchodzi na
    emeryturę... IDE to staroć względem AHCI. AHCI daje to i owo
    względem IDE -- chyba choćby kolejkowanie... Ustaw AHCI.

    > Ma przecie fabrycznie zainstalowaną 7kę 64bity.

    Nie masz UEFI -- nie kombinuj z GPT.

    -=-

    Ponad setka postów -- wróżki (poza Tobą i prorokami) wiedzą, o jaki
    laptop pływa w tej rozmowie, ale raczej o bardzo stary, który nawet
    nie słyszał o UEFI...

    Rzucasz mocne słowa: UEFI, AHCI, 64bity -- najwyraźniej nie pojmując
    wartości tychże słów... Możesz pytać i uczyć siebie -- wolisz
    ,,nauczać'' innych... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 105. Data: 2024-01-27 16:07:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sty 2024 o 12:11, Trybun pisze:

    > Asus X73S

    Może zapomnij o UEFI i GPT...
    Myślałem, że to staroć -- skoro proponuje IDE/AHCI.
    Taki staroć mógł nawet nie wiedzieć o planowaniu UEFI w PeCetach...
    Niemal na 100% możesz ustawić AHCI i wrzucić klon chodzącego 64W10...
    (rzecz jasna trzeba to i owo ustawić w BCD, ale to przerabiałeś)

    W instalacjach Win mocny nie jestem -- klonuję. :)
    (Paragonem, Minitoolem, AOMEI... od paru lat tylko AOMEI)

    W10 jest najmilszym Win -- jaki trochę poznałem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 106. Data: 2024-01-27 16:09:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2024 o 22:33, PiteR pisze:

    > na Warmii boruje bohrem ;)

    Bohrem postulowano atomową modyfikację... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 107. Data: 2024-01-27 16:10:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2024 o 23:14, PiteR pisze:

    > tnx już pobrałem pliki, patrzę

    Więc niebawem wywalę, coby nie marnować piekielnego miejsca...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 108. Data: 2024-01-28 13:06:56
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > (Paragonem, Minitoolem, AOMEI... od paru lat tylko AOMEI)
    >
    > W10 jest najmilszym Win -- jaki trochę poznałem...

    Jak dotychczas wszystko z nim było w porządku, przy fabrycznych
    nastawach, czyli UEFI, HDD MBR i AHCI. Co prawda nigdy nie instalowałem
    surowej 10ki 64, ale klonowanie i migracja na SSD przechodziły
    bezproblemowo. Aż się skończyła sielanka, sklonowana 10ka nie chce
    startować.

  • 109. Data: 2024-01-28 13:27:40
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Do MBR jest Legacy. Możesz wierzyć mi, możesz poczytać, możesz pomacać
    > samo_dzielnie, możesz czarować... ;) Mnie nic do tego.

    Oczywiście chciałbym wierzyć i Tobie i co piszą inni Tobie podobni ale
    nie mogę. Ale laptop od zawsze ma włączone UEFI i dyski MBR.

    > Od kilkunastu lat powszechnie żyje AHCI -- raczej odchodzi na
    > emeryturę... IDE to staroć względem AHCI. AHCI daje to i owo
    > względem IDE -- chyba choćby kolejkowanie... Ustaw AHCI.

    Było fabrycznie i jest, bo zmiana na IDE nic nie daje.

    > Nie masz UEFI -- nie kombinuj z GPT.

    Tak się zaczynam zastanawiać czy te konwersje z MBR i na GPT i odwrotnie
    nie schrzaniły dysku. Sprawdzałeś kiedy skuteczność opcji naprawa MBR w
    Aomei?

> [...]
    >
    > Rzucasz mocne słowa: UEFI, AHCI, 64bity -- najwyraźniej nie pojmując
    > wartości tychże słów... Możesz pytać i uczyć siebie -- wolisz

    Widać Ty nie bardzo rozumiesz o co mi chodzi. Ja o problemie a Ty że to
    nie powinno tak wyglądać. To widać choćby po tym że to dla Ciebie jest
    za stary komp żeby miał UEFI, albo o jakimś legacy którego w nim nie ma.

  • 110. Data: 2024-01-28 13:28:21
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Prom kosmiczny? Co mi nie startuje i gdzie o tym pisałem?

    > Trybunie -- nie zatrybiłeś jeszcze tego, że to Ty masz problem, nie
    > ja czy inni na tej grupie?

    Kto kurwa  pisał o zapominaniu o instalacji 10ki na dysku MBR???