  • 11. Data: 2024-01-20 15:37:28
    Temat: Re: MBR GPT itd
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 18.01.2024 o 17:58, Trybun pisze:

    > A konkretnie? Dla mnie to magia, mogę coś próbować zrobić z dyskiem,
    > ale tylko wtedy gdy jest widoczny w systemie.

    Przywróć system z wcześniejszych dat. Może się naprawi.

    --
    animka

  • 12. Data: 2024-01-20 20:38:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2024 15:37:28 +0100, Animka napisał(a):

    > Przywróć system z wcześniejszych dat. Może się naprawi.

    Jak ma przywrócić system na dysk, którego nie widać?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2024-01-21 01:14:52
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 20.01.2024 o 20:38, Adam pisze:

    > Jak ma przywrócić system na dysk, którego nie widać?
    Jak ma punkty przywracania (BIOS nawet uruchamia), to może przywrócić.
    Mnie się udało.

    --
    animka

  • 14. Data: 2024-01-21 01:42:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > objawy niemocy SSD i jak do tego doszło.
    > Wobec tego że nie szło zainstalować 10ki na surowym (drugim dysku na tym
    > lapku) SSD to wróciłem do starej wielokrotnie wypróbowanej metody -
    > migracji systemu z fabrycznie zamontowanego HDD, a więc powrotna
    > konwersja SSD do MBR, i przenosiny za pomocą programu Aiomi, wszystko
    > poszło jak zawsze bez błędów.
    > Restart kompa, wejście do BIOS i ustawienie SSD jako pierwszego dysku,
    > ponowny restart, pokazuje się okienko logowania Windows które zaraz
    > znika pozostaje na ekranie tylko ikonka klepsydry, system nie startuje,

    Moment. Okienko logowania, czy ten cały kwadratowy baner "windows" na
    początku? Jak system faktycznie dociąga do okna logowania to
    spodziewałbym się, że jednak wstał.
    I ta klepsydra tak wisi i dalej nic?

    A uruchamianie windows w trybie awaryjnym jak wygląda?

    A co się dzieje jak uruchamiasz z tego "walniętego" dysku bez obecności
    pierwszego?

    > mało tego, po kolejnym restarcie nie można wejść do BIOS, komp nie
    > reaguje klawisz DELETE, wielokrotne próby i nadal to samo. Dopiero

    To jest dziwne, nawet jeśli przyjąć, że windows próbuje coś tam na
    etapie mielenia klepsydrą, narozrabiać w uefi.

    > wyjęcie SSD ożywia komputer, czyli jest dostęp do BIOS i można
    > wystartować system z HDD.

    Czyli jest to powtarzalne? W sensie, że jak teraz ponownie co wyżej
    opisałeś, kopie i konwersję, boot z drugiego, to dochodzi do okienka
    logowanie itd?

    > Dodam że teraz ten niedziałający SSD jest skonwertowany jako MBR, po
    > prostu powróciłem do tego co zawsze działało, czyli migracja na dysk MBR.
    >  Wobec tego czy wyżej polecana metoda jest nadal aktualna? Kiedyś bylem

    W sensie wyzerowania? Jak najbardziej. Spóbowałbym. Nie wiem co tam się
    mogło tak nasrać, a i łindołs znam wyłącznie nietowarzysko, ale może
    gdzieś siedzą jakieś dyskowe/partycjowe id, które są identyczne dla 2ch
    fizycznych dysków i windows głupieje.

    > w Linuchach dość biegły ale lata nieużywania sprawiły że z tej wiedzy
    > niewiele zostało.

    Nic nie szkodzi.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-01-21 09:16:40
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > A uruchamianie windows w trybie awaryjnym jak wygląda?
    >
    > A co się dzieje jak uruchamiasz z tego "walniętego" dysku bez obecności

    Tylko kwadracik z logo Windowsa. Cały laptop głupieje. I zdaje się chyba
    nawet wiem co się dzieje gdy na ekranie pozostaje tylko ikonka
    klepsydry, Windows skanuje dysk w poszukiwaniu błędów, analogicznie się
    robi po próbie startu z SSD po jego wyjęciu i próbie wystartowania z
    HDD, tylko że w tym wypadku widać to graficznie. Nie wiedzieć czemu
    dlaczego tutaj też zaczyna się skan w poszukiwaniu błędów na dysku.
    Jak już pisałem, ustawiony na start był SSD, a w trakcie startu brak
    dostępu do BIOSu. W trakcie startu laptop nie reagował na żadne klawisze
    z klawiatury.

    > To jest dziwne, nawet jeśli przyjąć, że windows próbuje coś tam na
    > etapie mielenia klepsydrą, narozrabiać w uefi.

    Zaczynam podejrzewać że ta konwersja z MBR na GPT coś namieszała. Dysk
    nabrał jakichś cech przy których uefi głupieje.

    > Czyli jest to powtarzalne? W sensie, że jak teraz ponownie co wyżej
    > opisałeś, kopie i konwersję, boot z drugiego, to dochodzi do okienka
    > logowanie itd?

    Tak. Nawet w jakimś momencie SDD pokazał się w obsłudze dysków Windows.
    Zaraz też spróbowałem zorietować się w czym problem. Na początek
    dedykowanym narzędziem wyczyściłem dysk, założenie i sformatowanie
    partycji, później sprawdzenie błędów. Okazuje się że nie zawiera
    takowych. Każdy sektor na zielono. Próba instalacji programu przeszła
    pomyślnie. Jednak ponowna próba migracji na niego wywalała te same błędy
    co wcześniej.. Wszystko ok do czasu próby wystartowania Windows z SSD po
    przenosinach.
    Czyżby chodziło o sektor rozruchowy tego dysku, konwersja MBR na GPT coś
    tam namieszała?

> [...]
    > mogło tak nasrać, a i łindołs znam wyłącznie nietowarzysko, ale może
    > gdzieś siedzą jakieś dyskowe/partycjowe id, które są identyczne dla 2ch

    Jak już napisałem zrobiłem to spod Windows i pomogło, a jakichś bardziej
    skomplikowanych spraw spod linucha w trybie tekstowymi tak nie rozgryzę..

    > Nic nie szkodzi.

    A jednak. Może trzeba było pozostać przy Linuksie zamiast wchodzić w
    związki z M$.. ?

  • 16. Data: 2024-01-21 09:19:17
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.01.2024 o 22:25, PiteR pisze:
    > in <news:uodak3$31uon$1@dont-email.me>

    > Podłączyłbym ten dysk ssd kablem usb do jakiegoś kompa i z menadzera
    > dysków spróbował. Jeszcze spróbowałbym diskpart clean.
    >
    > Jakby to nie pomogło uznałbym dysk za zepsuty-podpadziocha.

    Interfejs SATA przez usb?
    A z menadżerem spróbowałem, nie widzi błędów. Można instalować ale nie
    można wystartować z systemem.

  • 17. Data: 2024-01-21 14:12:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 sty 2024 o 20:38, Adam pisze:

    > Jak ma przywrócić system na dysk, którego nie widać?

    I dysku nie widać, i systemu jeszcze nie ma...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 18. Data: 2024-01-21 14:19:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 sty 2024 o 09:16, Trybun pisze:

> [...]

    Można spróbować wejścia tylko z tym dyskiem?

    > Tak. Nawet w jakimś momencie SDD pokazał się w obsłudze dysków Windows.

    To już coś. ;)

    > Czyżby chodziło o sektor rozruchowy tego dysku, konwersja MBR na GPT coś
    > tam namieszała?

    Nawet jeśli -- nie {} sprzętowo...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2024-01-21 14:29:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 sty 2024 o 01:42, Marcin Debowski pisze:

    > dyskowe/partycjowe id, które są identyczne dla 2ch
    > fizycznych dysków i windows głupieje.

    Win szybko to ,,naprawi''. Można skopiować dysk 1:1 i mieć
    tak dwa identyczne podpięte do tego samego komputera jakiś
    czas, ale niezbyt długo... Rzecz jasna z widocznością tego
    dublera jest źle do czasu ,,naprawy''. Zwykle partycjonery
    (i pod Win, i pod Linuksem -- z którym do czynienia miałem
    mało) dobrze radzą sobie z mnożeniem systemowych partycji,
    dlatego źródełka problemu szukałbym w innym miejscu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 20. Data: 2024-01-21 14:40:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uoik23$3r5d$3@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > Interfejs SATA przez usb?

    tak
    kabel usb - sata

    > A z menadżerem spróbowałem, nie widzi błędów. Można instalować ale
    > nie można wystartować z systemem.

    da sie wszystkie usunac partycje?
    da się skonwertować na GPT?
    da się założyć nowe partycje?

    np dysk C 50gb, dysk D 50gb dysk E reszta swiata?

    --
    Piter

    https://www.veracrypt.fr https://vivaldi.com
    https://www.irfanview.com https://handbrake.fr