  • 31. Data: 2021-03-07 16:55:47
    Temat: Re: [OT] RETRO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Widział i karuzele i łopatki i tacki...

    Ale furorę robi u mnie szpulka kręcąca się w Condorze i pracujący
    wskaźnik ledowy.
    Mój kardiolog zalecił mi wpatrywanie się przez pół godziny dziennie ;-)

  • 32. Data: 2021-03-07 23:05:02
    Od: - <s...@g...com>

    sobota, 6 marca 2021 o 06:24:57 UTC-6 _Master_ napisał(a):
    > Chciałbym tylko zapytać co Cię tknęło aby zająć się takim komputerem.
    > Piszę w kontekście tego że od kilku lat powracam do czasów dzieciństwa
    > ;-) przez naprawianie i cieszenie się używaniem starych magnetofonów.
    > Ich ceny tylko ROSNĄ.
    >
    > Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc
    > dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.

    Chyba ostatnio widziales jutobowe wideo jakiegos niemca.
    W komentach go rozjechali. I mnie 486dx266 bez problemu rozszywal mp3 pod dosem i
    jeszcze mu troche cpu zostawalo (tak playerek zeznawal).
    Slabsze 486-ki tez ogarnialy ale w 22khz albo mono...

  • 33. Data: 2021-03-07 23:09:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 13:24, _Master_ wrote:
    > Ku czemu ma służyć Odpalenie 486?

    Przyjemności.

    Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

  • 34. Data: 2021-03-08 01:40:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" s23iv5$lqi$...@d...me

    > Przyjemności.

    > Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

    Osobiście znam nawet XT; na AT spędziłem masę czasu, pisząc programy;
    na 386DX był serwer Novella, którego byłem Supervisorem -- ale wg mnie
    ze staruszków warto jedynie wygrzebywać radiatory, o ile tam są. ;)

    Tęsknię do niezniszczalnych, tanich i pojemnych SSD -- nie do przeszłości...

    Przeszłość (wcześniejsza niż IBM PC) może jedynie ciągnąć swą
    bezbłędnością, o której dziś chyba nawet marzyć nie warto...
    Może też zdrowym rozsądkiem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 35. Data: 2021-03-08 13:17:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-07 o 14:05 -0800, - napisał:
    > Chyba ostatnio widziales jutobowe wideo jakiegos niemca.
    > W komentach go rozjechali. I mnie 486dx266 bez problemu rozszywal mp3
    > pod dosem i jeszcze mu troche cpu zostawalo (tak playerek zeznawal).

    Jaki to był player? Bo mój 486DX2@66 mp3 nie dawał rady dekodować MP3 w
    czasie rzeczywistym, a testowałem kilka różnych opcji. Z tych, które
    pamiętam: DAMP, Open Cubic Player, Mpxplay. Każden jeden się zacinał
    na plikach 44.1 kHz (tylko takie sprawdzałem).

    Mateusz

  • 36. Data: 2021-03-08 13:26:07
    Temat: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale retro PC? Toć to idiotyzm pierwszej wody!

    podam ci przykład z mojego podwórka. Need for speed 2 SE. Nie wiem co
    jest takiego w tej grze. Pewnie nostalgia - lubię w nią sobie "pyknąć".

    Długo polowałem na płytę. Płyta nie ruszy na niczym wyżej Windows w98.
    No to zdobyłem jakieś pentium ileśtam z windows 98 i służy mi tylko do
    tej gry. Od roku nie używałem - ale jest.

    Chętnie bym też pograł w Quarantine ale to musi byc 486 bo na szybszym
    działa za szybko:) Oryginału nie zdobyłem do dziś.
    Reszta PCtowych tworów do których mam sentyment jest już dawno kupiona
    na GOGu.

  • 37. Data: 2021-03-08 14:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Piszę w kontekście tego że od kilku lat powracam do czasów
    >dzieciństwa ;-) przez naprawianie i cieszenie się używaniem starych

    Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

    A jak ktos woli Tetrisa od Quake ? :-P

    J.

  • 38. Data: 2021-03-08 15:42:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-08-marca-2021 o 14:00, J.F. pisze:

    > Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

    Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

    Ale... Przynajmniej jest jakaś przyjemność fizyczna oprócz spoglądania
    na półkę ;-)

  • 39. Data: 2021-03-08 16:16:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pamiętam: DAMP, Open Cubic Player, Mpxplay. Każden jeden się zacinał
    > na plikach 44.1 kHz (tylko takie sprawdzałem).

    A mnie się przypomniało:
    Miałem (i nadal mam) kompa na Aopen AX6B Plus z jakimś dość mocnym PIII.
    Kupiłem do niego najszybszy CD jaki był - jedyny zresztą taki model, z
    równoległym odczytem kilkoma promieniami - Kenwood TrueX x72:
    https://www.cdrinfo.pl/cdr/hard/kenwood72/kenwood-3.
    php3

    Potrafił skubaniec całą płytę CD-Audio przemielić na MP3 w kilka minut
    (coś ok. 5) korzystając z własnego programiku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2021-03-08 18:44:03