  • 1. Data: 2021-02-27 09:55:57
    Temat: VHDL i wyświetlacze 7-seg.
    Od: "Janko M." <g...@g...com>

    Mam układ licznika, który na wyjściu daje wektor 12bit.
    Chcę tą wartość wyświetlić na czterech wyświetlaczach LED.
    W mojej płytce rozwojowej każdy z wyświetlaczy podłączony jest z osobna
    do układu MAX10.
    Przykłady jakie znalazłem bazują na rozwiązaniu z przełączaną katodą
    więc do niczego mi się to rozwiązanie nie przyda.
    Potrzebuję jakiś komponent, który będzie potrafił z zadanej liczby
    wyodrębnić jedności, dziesiątki, setki i tysiące - potem już sobie poradzę:)
    Proszę o jakieś sugestie jak to zrobić bo z VHDL-em dopiero zaczynam zabawy.

  • 2. Data: 2021-02-27 11:09:04
    Temat: Re: VHDL i wyświetlacze 7-seg.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janko M. wrote:

> [...]
    > poradzę:)
    > Proszę o jakieś sugestie jak to zrobić bo z VHDL-em dopiero zaczynam

    Ale celem jest przećwiczenie VHDLa, czy rozwiązanie konkretnego problemu
    za pomocą FPGA? Bo jeśli to drugie, to szkoda Twojego czasu -- 12 bitów
    to nie jest dużo. Użyj tego jako adres do BRAM, a do BRAM załaduj
    zdekodowane wartości właściwe dla danego adresu komórki.

    Albo przerób licznik na BCD -- mówiąc szczerze, to rozwiązujesz problem,
    który sobie sam stworzyłeś.

    Pozdrawiam, Piotr