  • 11. Data: 2021-01-16 20:56:15
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 20:47:55 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rtvftc$1rp$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Mam laptopa z eSata, z informacją w instrukcji że jest hotswap (bodaj,
    >instrukcji już nie mam, ale pisali o tym, pamiętam). Przeleciały przez
    >niego Vista,Win7,8,8.1 i 10.
    >
    >Ładnie wykrya nowy dysk.
    >
    >Problem jest z wyjęciem. Dysk nie znika z listy, przez kilka minut.
    >Potem znika sam z siebie. Na wszystkich OSach.

    Też tak mam, ale nie na wszystkich komputerach, dysk długo wisi i po minucie znika, w
    tym
    czasie system nie chce wykryć nowo wpiętego dysku.
    To mi wygląda na problem sysemu operacyjnego, ale nie jestem pewien(może być wina
    syfiastego biosu).

  • 12. Data: 2021-01-16 21:01:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To w teorii a praktyce są problemy z odmontowaniem.
    Sprawdzałem na laptopie i blaszaku oraz dwóch różnych urządzeniach.
    Na win 7 i 8.1

    Szkoda mi było życia. ;-)

    PS. Na koniec mnie tak wku... że ja SKRACAŁEM kabel e-sata w nadziei że
    to przez zakłócenia długości. Tak wiem... Moje lutowanie też spowodowało
    zakłócenia.

    SZKODA ŻYCIA. Stacja dokująca chodzi sobie na USB 2.0. Cały czas mam w
    planie wymianę na USB 3.0 ;-)

  • 13. Data: 2021-01-16 21:02:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 20:56:15 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
> [...]
    >czasie system nie chce wykryć nowo wpiętego dysku.
    >To mi wygląda na problem sysemu operacyjnego, ale nie jestem pewien(może być wina

    No ale to nie blokuje całkowicie funkcji hotswap, tylko czyni korzysztanie z niej
    upierdliwym.
    Mam trochę Delli E4300, na jednym funkcja jest natychmiastowa, na innym faktycznie
    czekam
    2-3 minuty, na Asrock Z97 Extreme6 działa natychmiast, nie chciało mi się tego
    analizować.

  • 14. Data: 2021-01-16 21:04:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 21:01:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <6003461c$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :
> [...]
    >zakłócenia.
    >
    >SZKODA ŻYCIA. Stacja dokująca chodzi sobie na USB 2.0. Cały czas mam w

    Podawałem procedurę, chkdsk /f dla tego dysku, zawsze działa(chkdsk wymusi
    odmontowanie).

  • 15. Data: 2021-01-16 21:42:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 21:02, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > No ale to nie blokuje całkowicie funkcji hotswap, tylko czyni korzysztanie z niej
    > upierdliwym.

    W XXI wieku wystarczająco upierdliwym żeby stwierdzić że to NIE DZIAŁA.

    Przy SSD szybciej odpali się system. e-sata jest bezużyteczne.

  • 16. Data: 2021-01-16 21:43:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 20:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > A nie mówiłem ;-))

    ano mówiłeś ;)

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2021-01-16 22:02:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 21:42:23 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60034faf$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >W XXI wieku wystarczająco upierdliwym żeby stwierdzić że to NIE DZIAŁA.

    Działa, u mnie na większości działa natychmiastowo.
    Może się tym zajmę, może to jakieś ustawienia buforowania w systemie czy coś
    podobnego,
    ale prawdę mówiąc mi się nie chce.
    Tak czy inaczej, nie muszę zamykać systemu aby wypiąć dysk i wpiąć w jego miejsce
    nowy.

    >Przy SSD szybciej odpali się system. e-sata jest bezużyteczne.

    A co to znaczy? Nie rozumiem.
    Może chodziło o:
    Przy SSD szybciej odpali się system, USB jest bezużyteczne?

    E-sata to natywne SATA, usb to syf do podłączania drukarek, kierownic i jojsticków,
    myszy
    i klawiatur oraz miłek elektricznych, do tego nadaje się wyśmienicie, i jeszcze
    translacje poleceń w locie.
    Syfiastość producentów wypisujących bzdury o swoich produktach jest przeogromna, masa
    bredni, a najważniejszych informacji brak.

    Do tego dochodzi chińska jakość kabli, gniazd i złączek, co oczywiście dotyczy też
    kabli
    i złącz e-sata.

    Kupno dobrego kabla USB lub e-sata jest trudniejsze, niż przeprowadzenie masowych
    aborcji
    w stadzie rozwścieczonych szympansów.

  • 18. Data: 2021-01-16 23:41:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 22:02, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Może się tym zajmę, może to jakieś ustawienia buforowania

    Sprawdzałem wszystkie ustawiania. Czasem działało a czasem NIE BO NIE

    Na jakiej MB Ci działa i jakim systemie?

    > A co to znaczy? Nie rozumiem.
    > Może chodziło o:
    > Przy SSD szybciej odpali się system, USB jest bezużyteczne?

    Chodzi o to że podpięcie po sata zwykłymi kablami i wyłączanie komputera
    będzie szybsze niż czekanie aż łaskawie odepnie system.

    Wiem... Trzeba zamykać aplikacje ale jak się ma ważne dane to prawidłowe
    odpięcie dysku warte każdych pieniędzy.
    Ja w domu chciałem robić backupy po e-sata. bo szybciej.

    Ale nie mogłem temu połączeniu ZAUFAĆ

    > Syfiastość producentów wypisujących bzdury o swoich produktach jest przeogromna,
    masa
    > bredni, a najważniejszych informacji brak.

    Dokładnie i tyczy się to też e-sata ;-)

    A w usb 3.0 coś się poprawiło? Masz doświadczenia?

  • 19. Data: 2021-01-16 23:57:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2021 23:41, _Master_ wrote:
    > A w usb 3.0 coś się poprawiło?

    Używam na codzień Kali zainstalowanego na dysku Sata M.2 w obudowie Baseusa.

    https://allegro.pl/oferta/baseus-kieszen-obudowa-dys
    ku-m-2-micro-usb-5gbps-9432835740

    W przypadku niektórych komputerów jest widoczna wada: do momentu
    załadowania jądra chodzi z prędkością mniejszą niż USB2. Po załadowaniu,
    natychmiast przeskakuje na maksymalną dostępną. Myśle że to wina kiepsko
    napisanego BIOSu.

    Teraz: robie na tym masę rzeczy, w filesystemie. Traktuje to jak
    normalny dysk. I nic się nie sypneło jeszcze. Czyli zakładam, że można
    zaufać.

    Mam przelotki chińskie, noname, najtańsze USB3->M.2. Używam ich mniej,
    ale też nic się nie dzieje, choć nie tak intensywnie.

    Natomiast masa przelotek noname USB2->mSata/M.2 potrafiła psuć dane przy
    intensywnej komunikacji.

  • 20. Data: 2021-01-17 00:23:43
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 23:41:53 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60036bb2$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >Sprawdzałem wszystkie ustawiania. Czasem działało a czasem NIE BO NIE
    >
    >Na jakiej MB Ci działa i jakim systemie?

    Dell E4300, win& x64, na wszystkich działa, na jednym jest to, co opisał Heby.
    Czasami trzeba wymusić odmontowanie z chkdsk, ale to raczej wina systemu i nie jest
    dla mnie upierdliwe.
    O ile pamiętam, na Z97 Extreme6 i Asus P5Q-E działa bez zająknięcia(Win7) nawet na
    zwykłych potrach SATA, ale dawno nie sprawdzałem, bo się przestawiłem na laptopy
    E4300(kilka ze szrotu za bezcen po 50zł, po małym liftingu działają ok, ale
    wentylatory
    już do wymiany).

    >Chodzi o to że podpięcie po sata zwykłymi kablami i wyłączanie komputera
    >będzie szybsze niż czekanie aż łaskawie odepnie system.

    Czasami więcej czasu niż restart zajmuje odpalenie aplikacji i ich skonfigurowanie.

    >Wiem... Trzeba zamykać aplikacje ale jak się ma ważne dane to prawidłowe
    >odpięcie dysku warte każdych pieniędzy.
    >Ja w domu chciałem robić backupy po e-sata. bo szybciej.
    >
    >Ale nie mogłem temu połączeniu ZAUFAĆ

    Jak jest rozsądnie zrobione, to zadziała o wiele lepiej niż USB.

    >Dokładnie i tyczy się to też e-sata ;-)
    >
    >A w usb 3.0 coś się poprawiło? Masz doświadczenia?

    Jeśli mam być szczery, to na pierwszym miejscu jest Thunderbolt 3(ze względu na linie
    Pci-e) a dalej Usb 3.1 Gen 2 na złączu USB-C(pomijam jakość kabli, bo to zawsze można
    spieprzyć).
    Thunderbolt jest rewelacyjny, ale drogi jak diabli i nie każdy będzie go miał w
    najbliższej przyszłości, o ile kiedykolwiek będzie miał...