  • 51. Data: 2021-03-16 15:48:12
    Temat: Re: do PiteR-a, Adapter dysków SATA-USB3.0
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1
    > https://www.aliexpress.com/item/4000248533068.html

    Możesz opisać jak ta twoja przejściówka-adapter działa? Działanie diod LED,
    kiedy która ma świecić?
    Jedna z nich zapewne wskazuje, że jest zasilanie, a druga przypuszczam ma
    migać w tak przepychanych danych (?) Niebieska zasilanie, pomarańczowa dane?
    W komentarzach na ali (i innych podobnych ofertach ali tego produktu)
    niektórzy wskazują, że dostali uszkodzony konwerter. Też na tę minę
    wdepnąłem.
    Czy jak podepniesz sam "goły" adapter do gniazda USB (gdy nie ma do niego
    zapiętego dysku) to czy któraś z diod świeci?
    U mnie świecą ciągle obie diody. Podłączenie do adaptera dysku talerzowego
    Seagate, podłączenie zasilacza 12V i dopiero wpięcie do USB też nic nie
    wnosi. Diody świecą cały czas, talerz nie startuje. Komp nic nie wykrywa aby
    jakieś urządzenie było zapięte po podłączeniu konwertera do USB z zapiętym
    na nim dysku.

    Natomiast konwerter "Unitek Y-3324 USB 3.0 - IDE/SATA II" z allegro, działa
    wyśmienicie zarówno z dyskami ATA jak i SATA.

  • 52. Data: 2021-03-17 03:28:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:My34I.67547$c2cf.11073@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

    > "PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1
    >
    > Możesz opisać jak ta twoja przejściówka-adapter działa? Działanie
    > diod LED, kiedy która ma świecić?

    ofkors

> [...]
    > podobnych ofertach ali tego produktu) niektórzy wskazują, że
    > dostali uszkodzony konwerter. Też na tę minę wdepnąłem.

    obie świecą czerwona to pewnie power bo swieci ogniem ciagłym
    niebieska świeci ciągle a w czasie dostepu do dysku mruga.

    > Czy jak podepniesz sam "goły" adapter do gniazda USB (gdy nie ma
    > do niego zapiętego dysku) to czy któraś z diod świeci?

    obie świecą ciągle

> [...]
    > startuje. Komp nic nie wykrywa aby jakieś urządzenie było zapięte
    > po podłączeniu konwertera do USB z zapiętym na nim dysku.

    może za słaby zasilacz

    Robie tak. Podłączam sata do dysku a kabel usb do portu 3.0
    Zapalają sie obie diody. Dysk milczy stoi. Podłaczam wtyczke 12v i
    wtykam do 230v. Dysk się rozkręca i słychac bim bam. Dysk widoczny.

    https://ibb.co/tmZC6Jm

    Podłączałem ostatnio takie

    ST500DM002-1SB10A 500.1 GB
    ST1000DM003-1CH162 1000.2 GB

    jak sie zachowuje na dysku 2.5 cala albo ssd?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 53. Data: 2021-05-12 23:19:20
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR" news:XnsACF0194168ADFPanElektronik@127.0.0.1

    > jak sie zachowuje na dysku 2.5 cala albo ssd?

    Nie mam na stanie 2,5" oraz SSD, więc nie sprawdzę.
    Zasilacz jaki był w wersji "adapter z zasilaczem" od Chiczyka to owszem
    badziewie.
    Trzeba by było sekcję zwłok zrobić (rozbić młotkiem bo klejona obudowa), ale
    typowa lipna konstrukcja, krótko trzyma napięcie w stanie jałowym na wyjściu
    po wyłączeniu z gniazdka sieciowego (mimo, że się szczycą na etykiecie, że
    od 90V na wejściu już pracuje, a włączony zimny do ustabilizowania płynie
    sobie tak ze 100mV przy 12V. Potem testowo przeciążony dalej sobie pływa, bo
    temperatura mu w środku się zmieniła, a na żarówce 21V klęka do niecałych
    10V.
    Wygląda po działaniu na robiony na "piechotę", na kilku tranzystorach, a nie
    dedykowanym scalaku z zabezpieczeniem nadprądowym i porządnym napięciem
    odniesienia, które termicznie nie pływa.
    Porządne zasilacze zimne v nagrzane nie płyną więcej w stanie jałowym niż
    2-3mV przy 12V (pomijając już spadek napięcia w stresie na rezystancji
    przewodu wyjściowej linii 12V, bo tego zasilacz nie jest w stanie
    kompensować), a po wyłączeniu z gniazdka, mają na tyle duży elektrolit po
    stronie 230V, że potrafią jeszcze trzymać co do miliVolta napięcie na
    wyjściu nawet 25 sekund, mimo że nawet diodę LED mają na wyjściu (a opisane
    jako "wąsko"- napięciowe 220-240V czyli powinny szybciej siadać z napięciem
    wyjściowym po wyłączeniu), a w zasilaczu z zestawu adaptera z ali napięcie
    już klęka po kilku sekundach od wyłączenia mimo, że ten nawet diody nie ma,
    która by stanowiła już jakieś obciążenie.
    Podmieniając testowo zasilacz na porządny 3A (bez problemu napędza żarówkę
    samochodową 21W, która jako zimna wiadomo, że na rozruch potrzebuje więcej
    Amperów niż z gorącym świecącym już włóknem wolframowym) też nic się nie
    zmienia w adapterze, dalej leży. W adapterze Unitek Y-3324 USB 3.0 -
    IDE/SATA II zasilacz jest o wydajności max 2A i tam nie dzieje się nic
    złego. Oczywiście tez z Uniteka też w celach dydaktycznych podłączam do tego
    kulawego adaptera, bez zmian.
    Segate w specyfikacji do swoich większości obecnych dysków 3,5", nawet
    takich 4 talerzowców podaje, że na rozruchu talerzy, czyli w największym
    stresie, jest zapotrzebowanie w impulsie na prąd 2A linii 12V. Stąd
    porządnie zrobiony zasilacz impulsowy 3A 12V nie ma prawa już klęknąć na
    tym.
    Będzie trzeba ten adapter pod młotek wstawić i zobaczyć jakie tam luty są w
    środku, bo przypuszczalnie to będzie przyczyna, że ma problem rozkręcić
    talerze, w związku z tym system nic nie wykrywa aby jakieś nowe urządzenie
    zostało zapięte do USB.