  • 41. Data: 2021-02-03 12:39:47
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 2 Feb 2021 13:57:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60194c2f$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >Mój laptop ma zarżniętą baterię od stania na biurku ;-) i służy tylko do
    >poczty. Główny komputer to w 8.1 w fajnej zwartej obudowie.
    >
    >Nigdy więcej nie przepłacę za laptopa z tak FATALNYM EKRANEM
    >
    >Nie gram. To nie powód wyboru blaszaka tylko ROZSĄDEK ;-)

    Fakt, ekran nie jest zbyt dobry(LGD032C, TN, ~85 % sRGB), ale siedzę na tanim
    monitorze
    IPS.
    Blaszak ssie prąd, blaszak w stanie bezczynności to 2-3 laptopy w stanie
    bezczynności, w
    dodatku laprtopa można zabrać do sracza czy do Biedronki na zakupy(głośne oglądanie
    filmów z Antonio Tano czy Kufem Drahrepusem w rolach głównych robi spore wrażenie na
    współkolejkowiczach).

  • 42. Data: 2021-02-03 13:05:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-03 o 12:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > laprtopa można zabrać do sracza czy do Biedronki

    Też tak kiedyś myślałem. Życie to zweryfikowało ;-)

  • 43. Data: 2021-02-03 15:31:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Udowodnij (Win 10).

    -----

  • 44. Data: 2021-02-03 15:50:40
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Feb 2021 15:31:00 +0100
    doszła do mnie wiadomość <601ab3a6$1$514$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Udowodnij (Win 10).
    >

    >-----

    Blaszak - 60-70W
    Laptop - 20-25

  • 45. Data: 2021-02-03 15:56:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 03 Feb 2021 15:50:40 +0100
    doszła do mnie wiadomość <u...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Feb 2021 15:31:00 +0100
> [...]

    Zapomniałem:
    Stan bezczynności - monitor wygaszony, tylko pulpit Win, nie mylić z uśpieniem lub
    hibernacją.
    Co do win10, spuściłem go do kibla, więc się nie wypowiadam, ale nie sądzę, aby to
    jakoś
    odbiegało od wartości, które podałem.

  • 46. Data: 2021-02-03 16:59:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jurek - 16-18cm
    Rysiek - 12-14cm
    A co ten kijowy blaszak robi, gdy nic nie robi?
    Tak swoją drogą mnie najbardziej fascynuje, że gdy obraz monitora się wyłącza (bo np.
    użytkownik odszedł i czujnik mikrofalowy to
    wykrył, albo minęło 2 czy ile tam minut ustawionych) to grafy cały czas napie....ają
    jak Cavalino po internecie

    -----

  • 47. Data: 2021-02-03 18:25:52
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Feb 2021 16:59:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <601ac85a$1$521$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Jurek - 16-18cm
    >Rysiek - 12-14cm

    To długość we zwodzie?

    >A co ten kijowy blaszak robi, gdy nic nie robi?

    Pompuje prąd w desktopowe pamięci, desktopowe chipsety, desktopowe procesory i
    desktopowe
    dyski plus desktopowe karty graficzne, dodać do tego wspaniałe zasilacze o sprawności
    40%
    w tym zakresie mocy i masz pełen obraz.
    Laptopy to inna para kaloszy, mają być oszczędne i kropka.

> [...]
    np. użytkownik odszedł i czujnik mikrofalowy to
    >wykrył, albo minęło 2 czy ile tam minut ustawionych) to grafy cały czas napie....ają

    W10 robi wiele w tle, a kontroli nad tym nie masz(no nie do końca, ale trzeba
    wiedzieć,
    gdzie grzebać bez zepsucia systemu), dodatkowo, wymuszone aktualizacje, samoistne
    restarty po tych aktualizacjach, wyraźnie widoczna mniejsza wydajność w porównaniu do
    W7(na moich laptopach e4300 i E6530), międzi innymi z tych powodów spuściłem go do
    klopa,
    a miał szansę...
    Niestety, teraz będziemy konsumować niedorobione systemy(i win i srandroid), bo
    korpom
    typu Google czy MS dajemy wolną rękę w trzymaniu rynku za mordę(i zbieraniu wszelkich
    możliwych danych), a odwrotu od tego prawdopodobniej nie ma.

  • 48. Data: 2021-02-03 21:36:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-03 o 18:25, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Laptopy to inna para kaloszy, mają być oszczędne i kropka.

    To ile lat pracy laptopa potrzeba aby zwróciła się kwota przepłacona za
    porównywalną moc obliczeniową? ;-)

    A sama moc to nie wszystko. Łatwość naprawy diagnozowania usterek czy
    brak problemów z podłączeniem peryferii...

    Bo komputery kupuje się na coraz dłuższe okresy.

    PS. Oczywiście mówimy o sytuacji kiedy blaszak i laptop spełniają
    podobną funkcję. Tak jak na moim biurku właśnie.

    Jak ktoś musi nosić to pomyśli o czymś lekkim co z natury rzeczy nie
    będzie miało takiej wydajności.

    To zupełnie inny target.

  • 49. Data: 2021-02-10 15:39:40
    Temat: Re: przejściówka SATA USB3.0, dysk PATA podłączyć do gniazda SATA
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR"
    > 3.5 wymaga 12v i 5v

    Jestem tego świadomy, jednak jaki to problem w epoce zasilaczy impulsowych
    napompować sobie 12V z linii 5V - jeżeli tylko wydajność prądowa źródła 5V
    to zapewni. Ale jak już wiadomo raczej nie zapewni stąd konieczny ekstra
    niezależny zasilacz 12V.
    Czy mam rozumieć, że SSD pędzisz tą przejściówką zasilając dysk z samego
    napięcia dostępnego w gnieździe USB, bez potrzeby dodatkowego zasilacza? Czy
    raczej zawsze musi ta przejściówka korzystać z zasilacza, bez względu na
    rodzaj podłączanego dysku?
    SSD tylko 5V potrzebują? 12V to tylko kręcenie silnikiem talerzowca?
    Do czego jest na złączu zasilania SATA 3V3, to jakieś przyszłościowe pod
    nowe
    urządzenia? Obecnie coś korzysta na złączu zasilania SATA z napięcia 3V3?
    Rozumiem, że wszystkie przejściówki co wyglądają tak jak na zdjęciach w
    aukcji aliexpress, którą wskazałeś to będzie to samo. Czy raczej może się
    okazać, że wizualne niby to samo, a w środku jakieś inne kontrolery, mniej
    lub bardziej upierdliwe, nieprzyjazne w dogadywaniu urządzeń ze sobą.

    Mimo, że zgrywałeś z dysków PATA starym kompem, to czy masz jakąś sprawdzoną
    obecnie w sprzedaży przejściówkę aby dysk PATA wkręcony do blaszaka podpiąć
    na stałe do płyty gównej z gniazdem SATA w tym samym blaszaku.
    Nie chodzi mi o te obecnie widoczne na allegro gołe płytki, które są mało
    głupotoodporne, bo są niezabudowane, jakiś spinacz wpadnie przez przypadek
    czy co i siwy dym.
    W sumie widzę obecnie tylko jeden model
    https://allegro.pl/oferta/digitus-konwerter-zlacza-s
    ata-do-napedow-ide-pata-10185616376
    Wygląda jakby to było zasilane ze złącza stacji dyskietek? Bo ani na
    typowego MOLEXA tamtejsze gniazdo nie wygląda ani na typowe SATA zasilające.
    Coś lepszego chińczyk może proponuje, coś sprawdzonego co nie rozłączy się
    po kilku minutach? Coś takiego zabudowanego by mnie interesowało, bez
    odkrytej elektroniki, tylko zamknięte jak np. twoja wtyczka do dysku SATA z
    przejściówki USB, a elektronika wbudowana we wtyczkę i nawet jak coś tam
    spadnie na nią przewodzącego prąd to jest głupotoodporna, bo elektronika
    schowana.

  • 50. Data: 2021-02-11 00:02:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:MeSUH.15065$FUA4.5489@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

> [...]
    > wydajność prądowa źródła 5V to zapewni. Ale jak już wiadomo raczej
    > nie zapewni stąd konieczny ekstra niezależny zasilacz 12V.

    przecież dysk 3.5 chce sobie siorbnąć prądu

    12v x 1A to już jest 12W to z 5v byłoby co najmniej 2A
    ja nie chcę żeby miał przetwornicę i pociągał mi tyle z gniazdka usb
    ktore ma słabe styki z natury. To prosi się o niestabilność.

    > Czy mam rozumieć, że SSD pędzisz tą przejściówką zasilając dysk z
    > samego napięcia dostępnego w gnieździe USB, bez potrzeby
    > dodatkowego zasilacza?

    oczywiście

    > Czy raczej zawsze musi ta przejściówka
    > korzystać z zasilacza, bez względu na rodzaj podłączanego dysku?

    nie

> [...]
    > zdjęciach w aukcji aliexpress, którą wskazałeś to będzie to samo.
    > Czy raczej może się okazać, że wizualne niby to samo, a w środku

    kupiłem chyba sześć nie wpadłem na minę

    JMicron JMS567 SATA 6Gb/s bridge
    USB Attached SCSI (UAS) Mass Storage Device

    nie sory

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety