  • 31. Data: 2022-01-20 15:06:27
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 14:41:29 +0100, ii wrote:

    > Nie lepiej w domu siedzieć? :-)

    I tak, i nie :-)

    > Nieograniczony, to jasne. Bo może jutro wymyślisz sobie wyprawę dookoła
    > świata a pojutrze kto więcej razy ją okrąży. :-)

    swiata w jeden dzien nie okrążę, przynajmniej nie samochodem.

    A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)

    > Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)

    Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)

    > A ja boję się, że ktoś kupi drugie Twizy i zajmie mi miejsce parkingowe :-)
    >
    > Co jest bardziej prawdopodobne? :-)

    A co poniektorzy kupia sobie elektryczne auto, ale spaliniaka zostawią
    :-)

    J.

  • 32. Data: 2022-01-20 15:19:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-01-2022 o 15:06, J.F pisze:

    > A do Austrii dojade, i nie widze sensu urlopu marnowac na przerwy :-)

    Twój sens, Twój problem.
    Dopóki w kogoś nie wjedziesz po drodze.

    > Jak wracam z nart, to przez caly czas :-)

    No to ice nie spełnia założeń.
    Jak wracasz do niego z nart, to będzie w nim zimno.

  • 33. Data: 2022-01-20 15:41:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 15:19:54 +0100, Cavallino wrote:

    > Twój sens, Twój problem.
    > Dopóki w kogoś nie wjedziesz po drodze.

    Przeciez to ok 12h.
    Ty zasypiasz po 6?

    Jest inny problem ... ostatni dzien pobytu, a snieg ciagle lezy i
    kusi.
    Poszalec troche na stoku, a potem wracac 12h?

    To samo zreszta dotyczy kazdej dluzszej trasy - powrot latem znad
    morza, z gor, z zagli, czy glupie 130km z Karpacza ...

    > No to ice nie spełnia założeń.
    > Jak wracasz do niego z nart, to będzie w nim zimno.

    relatywnie blyskawicznie sie rozgrzewa.
    I pozwala np wysuszyc przemoczone ubranie.

    A potem mozna zmniejszyc grzanie, co by nie zasnac w trasie :-)

    J.

  • 34. Data: 2022-01-20 18:36:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jan 2022 12:37:19 +0100, J.F

    > Po prostu nie przeszkadza mi halas silnika i reszty jak jezdze po
    > miescie. Nie przeszkadza mi, jak jade 90.

    Może wtym jest problem że rozpatrujemy czy jest różnica a nie czy tobie
    przeszkadza czy nie. No więc jest różnica i to znaczna -- jak w końcu
    zrobisz to o czym piszę od dawna i w końcu wsiądziesz do EV, to zauważysz
    różnicę, a szczególnie jak pojeździsz z miesiąc EV to potem po przesiadce
    do klekota będziesz mieć odruch wymiotny i będziesz się rozglądać co tak
    trzęsie i grzechocze.

    > Natomiast przeszkadza mi halas jak jade 130 i szybciej.

    To jeździj wolniej skoro ci przeszkadza. Mi też przeszkadza, i bardzo
    męczy, dlatego nie przekraczam 120, najczęściej jadę 110 na tempomacie.

    > W elektryku bedzie ciszej? Z belkami albo rowerem na dachu?

    Będzie ciszej o hałas od silnika! To jest niezależne od prędkości!

    > A autostrady mam i nie waham sie ich uzyc :-)

    Fajnie, tylko używasz ich, jak już wiadomo, od święta.

    > Ale co cie interesuje moja srednia predkosc, jesli np 1/4 czasu
    > rozpedzam do 80km/h, a 3/4 czasu stoje na luzie?

    Bo nadal jałowo wtedy klepie ci silnik i tworzy niepotrzebny nikomu hałas.

    > A co cie interesuje moj sredni przebieg?

    Bo auto się dobiera do codziennych potrzeb a nie do wyjątków.

> [...]
    > Albo 2*180km.
    > A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.

    Serio, nie chce mi się tego ponownie tłumoczyć. Jak nie pamiętasz
    poprzednich dyskusji na ten temat, to sobie znajdź i przeczytaj.

    > Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.

    W elektrykach jest ogrzewanie.

    > W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
    > powszechne i wystarczy polowa tych km ...

    Już teraz wystarcza, tylko zbyt oporny jesteś aby to zrozumieć. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2022-01-20 18:37:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jan 2022 10:39:24 +0100, J.F

    > Jak ci solidnie wybulilo, to kiwa mocno,
    > ale przyjrzyj sie w przyszlosci w czasie wywazania
    > jak bujaja opony uzywane, a jak nowe.

    Nie bujają się na bieżniku, możę z boku, a głównie to jest jednak wrażenie
    od odbarwionej opony etc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2022-01-20 19:13:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F

    > A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
    > -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
    > i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
    > kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
    > I co wtedy zrobisz?
    > Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?

    Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
    wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
    należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
    czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
    zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
    samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
    autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
    silnikiem.

    > To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)

    Rzetelna != subiektywna.

    > Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
    > stale gapic?

    Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
    to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
    wami na podobnym poziomie.

    > No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)

    Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
    prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
    gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.

    > A twoja analiza rzetelniejsza?
    > Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
    > bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
    > gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)

    Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
    tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
    leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.

    > Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
    > srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
    > to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)

    W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
    silnika. To samo z rozmową.

    > Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
    >
    > Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
    > Duzo ciszej sie robilo?

    Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!

    > P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(

    Starzejesz się panie.

    > I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.

    Który ma się nijak do tematu silnik-buda.

    > Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.

    Bzdura.

    > No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)

    Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
    Zdecyduj się.

    > No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
    > Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
    > na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...

    Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
    samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
    stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
    jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
    Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
    wyjątków robiąc z nich regułę.

    > Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
    > Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?

    Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
    się znajdzie w każdej klasie.

    > Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
    > halasuje. I wlacza sie co chwila :-)

    Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
    Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.

    > No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
    > po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.

    No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
    prądzie przejechać 30-40km.

    > Bo to reklama.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    > Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.

    Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
    W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.

    > Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
    > przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
    > I komfort rosnie. Halas tez :-)

    Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    > A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
    > laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
    > baterii.

    Toyota nie ma PHEVów.

    > Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
    > aby go podgrzac :-)

    Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.

    > Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
    > wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
    > a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
    > celowo, czy w kompresji.
    > Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.

    ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
    korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.

    > A te szumy otoczenia to naprawde z otoczenia, czy wiatr szumi na
    > karoserii od predkosci?

    Jakie masz niby szumy od prędkości przy ruszaniu od 0?

    > Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
    > odniesienia.

    I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
    nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
    dźwięku.

    > No gdzie, przeciez pisze, ze jest za glosny ... przy duzych
    > predkosciach.
    > Ale poniewaz to nie tylko silnik halasuje, wiec skad mam wiedziec czy
    > jakis elektryczny samochod nie bedzie tak samo halasowal?
    >
    > Od ciebie sie nie dowiem, bo ty 80km/h nie przekraczasz :-)

    Nie no, ręce opadają. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem wróć do
    dyskusji. EOT po raz kolejny, bo nie mam czasu się kopać z koniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2022-01-20 19:25:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 18:36:36 +0100, Myjk wrote:
    > Thu, 20 Jan 2022 12:37:19 +0100, J.F
    >
    > Może wtym jest problem że rozpatrujemy czy jest różnica a nie czy tobie
    > przeszkadza czy nie. No więc jest różnica i to znaczna -- jak w końcu

    Moze i jest, ale dla mnie nieistotna :-P

    > zrobisz to o czym piszę od dawna i w końcu wsiądziesz do EV, to zauważysz
    > różnicę, a szczególnie jak pojeździsz z miesiąc EV to potem po przesiadce

    Dlatego prosze o info jak to jest przy 140 - moze jest znacznie
    ciszej, i to juz bedzie istotne.

    > do klekota będziesz mieć odruch wymiotny i będziesz się rozglądać co tak
    > trzęsie i grzechocze.

    Trzesie, po wroclawskich drogach?
    Oczywiscie ze trzesie, kazdy samochod trzesie i grzechocze.

    Na szczescie wroclawskie drogi coraz rowniejsze, no i Wroclaw sie
    kiedys konczy i zaczyna autostrada :-)

    > To jeździj wolniej skoro ci przeszkadza.

    Az tak mi nie przeszkadza :-)

    No ale auto sie starzeje, trzeba bedzie zmienic ... moze na jakies
    cichsze :-)

    > Będzie ciszej o hałas od silnika! To jest niezależne od prędkości!

    A tu widzisz - przy 140 halas silnika malutki :-)

    > Fajnie, tylko używasz ich, jak już wiadomo, od święta.

    No i wtedy mi halas przeszkadza :-)

    > Bo nadal jałowo wtedy klepie ci silnik i tworzy niepotrzebny nikomu hałas.

    No i co - mam sie podniecac, ze przez 75% czasu jest bardzo cicho, a
    nie tylko cicho, czy mam sie cieszyc z korkow - bo jak cichi.

    > Bo auto się dobiera do codziennych potrzeb a nie do wyjątków.

    A na weekend drugie auto ?

    > Serio, nie chce mi się tego ponownie tłumoczyć. Jak nie pamiętasz
    > poprzednich dyskusji na ten temat, to sobie znajdź i przeczytaj.

    > W elektrykach jest ogrzewanie.

    Ale zasieg spada.

    > Już teraz wystarcza, tylko zbyt oporny jesteś aby to zrozumieć. :P

    https://goo.gl/maps/rQF5JPfbgC4s5BbDA

    widzisz tu gniazdko ?

    J.

  • 38. Data: 2022-01-20 20:01:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 19:13:55 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
    > autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym

    A ja odpowiem - co z tego, ze w 90% w domu jest cieplo,
    skoro przez pare dni jest nieznosnie zimno :-)

    > Rzetelna != subiektywna.

    alez rzetelna, tylko subiektywna, a nie zadne wyparcie :-)

    > Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
    > to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
    > wami na podobnym poziomie.

    No coz zrobie, ze lubie slyszec silnik i zle sie czuje, jak nie
    slysze.

    > Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
    > prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
    > gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.

    Ale byc moze moje wyczulone ucho by silnik uslyszalo, a mozg pomyslal
    "obroty sa dobre". I nic by mnie nie niepokoilo :-)

    > Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
    > tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
    > leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.

    Moze na ciebie.
    Radio masz wlaczone, czy tez za glosne?
    Telewizor jak dlugo masz w domu wlaczony?

    > W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
    > silnika. To samo z rozmową.

    No ok. Tylko ja ustawiam tak, zeby nie bylo za glosno.
    I silnik sluchac nie przeszkadza.
    Az do 100km/h czy wiecej

    > Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!

    Ale to inne obroty.
    Uslyszales, ze czestotliwosc klekotu zmienila sie na zupelnie inną ?

    > Który ma się nijak do tematu silnik-buda.

    Ale ma sie do halasu.

    > Bzdura.

    Dawalem ci link do HSD.

    > Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
    > Zdecyduj się.

    Widac 120 przeszkadza mi bardziej niz halas, i to jest obiektywny fakt
    dla mojej subiektywnej osoby :-)

> [...]
    > stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie

    No niestety, nie jestem wyjatkiem, bez autostrady trudno wyciagnac
    wysoką srednią.
    Ale przy 70 km/h moj silnik jest subiektywnie cichutki, i to, ze moze
    byc jeszcze cichszy jest znikomą zaletą ...

    >tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".

    No i co - skoro srednia dzienna mi wychodzi 27 km (10000/365),
    to wystarczy mi bateria na 30 km?

    Ty myslisz czasem o swoich argumentach?

    > Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
    > się znajdzie w każdej klasie.

    Czyli nie wszystkie.

    > Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
    > Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.

    > No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
    > prądzie przejechać 30-40km.

    No, i to mi sie podoba.
    Na codzien na pradzie, a limitu zasiego nie ma.

    Tylko Cavallino mnie studzi, ze silnik wlacza szybko, celem zagrzania.

    > Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
    > W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.

    Wypierasz.
    To jest caly czas zazębione.

    Jak widac w trzeciej generacji sa hamulce, ktore kawalek zatrzymują.

    > Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    Ale za to wiem jak dziala przekladnia planetarna.

    https://www.toyota.pl/new-cars/rav4-plugin/
    https://www.toyota.pl/new-cars/prius-plugin/

    > Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.

    Cavallino to jakos szerzej pisal, nie tylko o Toyotach.

    > ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
    > korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.

    Mam wierzyc nagraniu z automatyczna regulacja poziomu?

    > I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
    > nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
    > dźwięku.

    Byl film, mogles sam ocenic.

    Choc po prawdzie ... moje subiektywne wrazenie bylo takie,
    ze w samochodzie halas byl glosniejszy niz na filmie.
    Kompresja wyciela?

    I ja mam wierzyc twojemu filmikowi ...

    J.

  • 39. Data: 2022-01-21 07:32:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-01-2022 o 15:41, J.F pisze:

    > Przeciez to ok 12h.

    No właśnie.
    Tak na 2-3 przerwy akurat.

    > Ty zasypiasz po 6?

    Szybciej....

    > relatywnie blyskawicznie sie rozgrzewa.

    U Ciebie jest za dużo tej relatywności.
    Ale tylko w jedną stronę.

    Tak jak Ci pisali - beton jesteś, z ciasnym łbem, więc tego typu
    dyskusje nie mają sensu.
    Najpierw musisz to zmienić.

  • 40. Data: 2022-01-21 07:39:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-01-2022 o 19:13, Myjk pisze:
> [...]
    > W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.

    > Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    Rację ma akurat.
    Hałas w cvt przy porzypieszaniu z małym silnikiem jest spory gdy
    benzyniak pracuje.
    Szybko mi się odwidział hev z tego powodu.

    > Toyota nie ma PHEVów.

    Ma.
    Choćby w RAV-ce.
    I to najlepsze jakie mogą być.
    80-90 km na samym prądzie przejadą, grzeją prądem i nie włączają
    spaliniaka bez potrzeby nawet na autostradzie.