  • 11. Data: 2022-01-06 20:56:29
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2022 o 20:46, Myjk pisze:
    > Tue, 4 Jan 2022 11:48:11 +0100, J.F

    > Po co, skoro se można zwolnić odtwarzanie.

    Po to że zawracasz dupę innym i jeszcze wymagasz, żeby sobie za ciebie
    filmiki zwolnbili to może się domyslą o co ci chodzi.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2022-01-06 21:27:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-03 o 17:00, Myjk pisze:
> [...]
    > wbiło (śruba, gwóźdź, etc.), a następnie zaobserwowałem
    > telepanie budy pojazdu przy około 30-40km/h.
    >
    > U wulkanizatora okazało się że opony mają (prawdopodobnie)
    > pęknięte zbrojenie przez co na bieżniku powstał guz. Obydwie
    > opony były zamontowane na tylnej osi w Mitsubishi Outlander
    > PHEV 2015. Opony posiadają jeszcze 5-6mm bieżnika, przejechały
    > około 60 tys. km. Filmy z maszyny wyważającej:
    >
    > https://youtu.be/-CH0fV1pK1Q
    > https://youtu.be/gdyTt9hWNcc
    >
    > Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    > niekonieczne w tych konkretnych oponach?

    Nie, z boku opony tak ale z góry nie. Wg mnie obie miały feler i pękł im
    kord w środku.
    Opony do wywalenia.
    --
    Janusz

  • 13. Data: 2022-01-07 23:16:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Nie, z boku opony tak ale z góry nie. Wg mnie obie miały feler i pękł
    >im kord w środku.

    Jednoczesnie?
    Niemozliwe :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-01-07 23:25:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 4 Jan 2022 11:48:11 +0100, J.F

    >Po co, skoro se można zwolnić odtwarzanie.
    >Zresztą widać jak bije nawet na normalnej prędkości.
    >No ale jak ktoś głuchy i ślepy... :>

    >Nie jest normalne aż takie bicie że wręcz telepie budą.

    Takie nie - mowie o tym, co na maszynie widac.
    Nie sa opony idealnie okragle.

    >No przeca są dwa filmy i w opisie też było "prular". :P

    ale zeby tak wada sie objawila po 60kkm z dokladnoscia do centymetrow

    >Nie.

    >Nie zaciągam ręcznego bez wyraźnej potrzeby, szczególnie w mrozy.

    >Nie, ja wszystko bardzo szybko wyłąpuję, bo każda wibracja i
    >niechciany
    >dźwięk mnie szybko irytuje.

    no to jedyne co mi przychodzi do glowy, ze przymarzly do podloza i cos
    zerwales przy ruszaniu.
    Ale IMO - opony tak mocno nie przymarzaja.

    >Choć przyznam że jak mi ostatnio strzeliła poduszka silnika
    >elektrycznego
    >(którą chyba sam zerwałem wrzucając D<->R bez pełnego zatrzymania i
    >butowanie) to dopiero ojciec mi zwrócił uwagę że coś wyraźnie wali
    >przy
    >ruszaniu. :P

    Taki wyczulony jestes :-P

    > Swoją drogą w ASO policzyli mi za część z wymianą 1200 zł
    >brutto, poduszka 750 zł, reszta wymiana. Kolega z centrali MMC
    >załatwił mi
    >oryginalną poduszkę za 320 zł, wymiana mnie kosztowała zużycie
    >jednego
    >klucza z grzechotką i 30 minut roboty łącznie z odgruzowaniem kanału
    >garażu.

    trzeba miec garaz i kanal.
    A ceny ASO ... no coz ... nie od dzis wiadomo ...

    J.

  • 15. Data: 2022-01-08 22:53:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-07 o 23:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Jednoczesnie?
    > Niemozliwe :-)
    Prawdopodobieństwo mówi że prawie niemożliwe ale to wcale nie oznacza że
    się nie może zdarzyć, podobnie jak wygrana 6 w totka 2 razy z rzędu, ale
    tutaj może faktycznie przymarzły do podłoża jak wyżej zasugerowałeś. Ale
    wiele zim widziałem i się z czymś takim nie spotkałem, więc pewnie z
    gumą może coś nie tak w tych oponach, może za miękka? czy może za bardzo
    porowata?

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-01-17 18:13:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Jan 2022 23:25:43 +0100, J.F.

    > Takie nie - mowie o tym, co na maszynie widac.
    > Nie sa opony idealnie okragle.

    Jak są dobre to są równe, z pewnością nie widać takiego bicia.

    > ale zeby tak wada sie objawila po 60kkm z dokladnoscia do centymetrow

    Może jeden i ten sam hiszpan z andaluzji rodem z egiptu klecił. :P

    > no to jedyne co mi przychodzi do glowy, ze przymarzly do podloza i cos
    > zerwales przy ruszaniu.
    > Ale IMO - opony tak mocno nie przymarzaja.

    Dlatego chcę żeby je sobie zabrali.

    > Taki wyczulony jestes :-P

    Jestem, ale jestem też świadomy, w przeciwieństwie do niektórych, że
    człowiek łatwo się przyzwyczaja, szczególnie jeśli coś nie pojawia się
    nagle, tylko się z tym trwa i powoli się nasila, stąd jak ojciec wsiadł to
    odrazu to zauważył. Dlatego jak ktoś mi kituje że nie widzi różnicy w
    jeździe EV i ICE, to polecam mu pojeździć z miesiąc bez przerwy EVem, a
    potem wrócić do ICE. To się przekona jaka ICE to taczka, szczególnie
    klekot. :PP

    > trzeba miec garaz i kanal.
    > A ceny ASO ... no coz ... nie od dzis wiadomo ...

    Właśnie wróciłem z przeglądu w ASO. 1000 zł sama robocizna, 2.5rh. No i
    wyszło że pierdzielony silnik spalinowy zerwał poduszkę po 145tkm, i sama
    ta poduszka w ASO kosztuje 2000 zł, do tego jeszcze oczywiście wymiana.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2022-01-17 19:05:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 18:13:55 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 7 Jan 2022 23:25:43 +0100, J.F.
    >
    > Jak są dobre to są równe, z pewnością nie widać takiego bicia.

    Film niewyrazny, to trudno mi ocenic bicie :-)

    zobacz jak panu lata obwod ponizej oslony
    https://youtu.be/m-_uJ_ib5xY?t=97

> [...]
    > jeździe EV i ICE, to polecam mu pojeździć z miesiąc bez przerwy EVem, a
    > potem wrócić do ICE. To się przekona jaka ICE to taczka, szczególnie

    Ja tylko mowie, ze w moim dieslu duzo rzeczy halasuje przy duzej
    predkosci i wcale nie silnik jest najglosniejszy.

    Jak EV nie zrobia lepiej, to tez bedzie halasowal.

    A czy jest lepiej zrobiony ... nagranie z telefonu mnie nie przekona
    :-P

  • 18. Data: 2022-01-17 20:27:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Jan 2022 19:05:51 +0100, J.F

    > Film niewyrazny, to trudno mi ocenic bicie :-)
    > zobacz jak panu lata obwod ponizej oslony
    > https://youtu.be/m-_uJ_ib5xY?t=97

    Ledwo się kiwa.

    > Ja tylko mowie, ze w moim dieslu duzo rzeczy halasuje przy duzej
    > predkosci i wcale nie silnik jest najglosniejszy.

    Kluczem jest stiwerdzenie "przy dużej prędkości", tymczasem mnie średnia
    prędkość wychodzi na poziomie 40km/h. Ile wychodzi u Ciebie?

    > Jak EV nie zrobia lepiej, to tez bedzie halasowal.

    Jak ma hałasować skoro nie ma warczącego, dygoczącego silnika zapiętego na
    stałę przez skrzynię biegów do kółek. Nawet HEV jest znacznie bardziej
    komfortowy właśnie dlatego że nie jest bezpośrednio podpięty.

    > A czy jest lepiej zrobiony ... nagranie z telefonu mnie nie przekona

    No, dlatego mówiłem żebyś sobie pojeździł z miesiąc jakimś EV czy nawet
    PHEV i potem wrócił do klekota zanim się zaczniesz wypowiadać. Film
    nagrałem bo liczyłem że nie jesteś aż tak głuchy i zaparty. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2022-01-18 10:14:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 20:27:01 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 17 Jan 2022 19:05:51 +0100, J.F
    >
    > Ledwo się kiwa.

    > Kluczem jest stiwerdzenie "przy dużej prędkości", tymczasem mnie średnia
    > prędkość wychodzi na poziomie 40km/h. Ile wychodzi u Ciebie?

    Jak jade po miescie, to moje auto jest relatywnie glosne, ale tylko
    relatywnie - nie przeszkadza mi ten halas.
    Jak jade 90 to tez nie przeszkadza.

    Zreszta sie przyzwyczailem i lubie slyszec pomruk silnika.
    Bez niego czuje sie dziwnie, ale moze bym sie dal rade odzwyczaic
    szybko, szczegolnie w elektryku, gdzie nie ma potrzeby sluchac.

    Ale jak jade 140 to jest juz glosno i przeszkadza.

    > Jak ma hałasować skoro nie ma warczącego, dygoczącego silnika zapiętego na
    > stałę przez skrzynię biegów do kółek.

    Przeciez ci pisze, ze to nie silnik tak mocno halasuje.

    A przekladnie u siebie pewnie tez masz - naped bezposredni to jeszcze
    nie teraz.

    No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    jak z ta glosnoscia.

    > Nawet HEV jest znacznie bardziej
    > komfortowy właśnie dlatego że nie jest bezpośrednio podpięty.

    W wiekszosci jest tez bezposrednie podpiecie.

    > No, dlatego mówiłem żebyś sobie pojeździł z miesiąc jakimś EV czy nawet
    > PHEV i potem wrócił do klekota zanim się zaczniesz wypowiadać. Film
    > nagrałem bo liczyłem że nie jesteś aż tak głuchy i zaparty. :P

    Film odrzucilem z gory.
    Skalibrowany magnetofon i mikrofon moze mnie przekona, na pewno nie
    film z telefonu.

    J.

  • 20. Data: 2022-01-18 10:28:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2022 o 10:14, J.F pisze:

    > No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    > jak z ta glosnoscia.

    Nie mają jazd próbnych elektrykami?