  • 11. Data: 2021-01-06 15:21:52
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jest trochę programów do obsługi małych firm. Nie znam ich bo tym
    > tematem nigdy się nie zajmowałem. Wypróbowywałeś może jakieś i masz
    > porównanie z analogami znanymi z windowsa?

    Nie mam, bo pod Linuksem one nie istnieją. Nie tylko to. To mała część z
    obsługi pracy w domenie (Active Directory) Exchange, całe stado Visio i
    innych narzędzi Microsoft. Niemcy kiedyś zrobili przesiadkę na
    linuksa/narodowo ale się szybko wycofali z tego pomysłu.

    Głupi program Autostacja dla obsługi dealerów samochodowych wymaga
    Windows, łącznie ze wsparciem embedded dla komputerów ASO do obsługi
    samochodów.

    Tak zbierając ziarnko do ziarnka widać przepaść, gdzie Linuks wypada
    bardzo blado. Już smartfon na Andku oferuje więcej niż stacjonarny Mint.

    > No i jeszcze jedno - ostatnio modne są usługi w chmurze a tym jest
    > obojętny system operacyjny. Może tędy droga, o ile są już takie chmurowe
    > rzeczy.

    Prezesi firm unikają chmury panicznie. Nawet serwery poczty chcą u
    siebie instalować bo nie ufają dostawcom. Temat rzeka.

    Pomijam też, ze pracownicy przyzwyczajeni do interfejsu Windows nie
    znajdują się w Linuksie i muszą uczyć się obsługi a to nie jest na rękę
    pracodawcom.

    Jeszcze inną sprawą jest wymiana informacji globalnie, gdzie większość
    firm w Europie pracuje na Windows i zwyczajnie mają aplikacje do
    wszelakich sterowników, baz danych itp, tylko po Windows.

    Jak widzisz, pomijam gry ale DirectX czy akceleracja sprzętowa, której
    systemowo Linuks nie wspiera tak jak Windows, też jest często używana w
    apkach, które nie występują pod Linuksem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-01-06 15:30:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2021 15:21:52 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Nie mam, bo pod Linuksem one nie istnieją.

    Coś tam jest:
    https://biznes.linuxiarze.pl/programy-ksiegowe/
    A to tylko jeden rzut okiem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2021-01-06 16:14:51
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 05.01.2021 23:27, LordBluzg(R) wrote:

    > mnie zmuszali do restartu. Jeszcze chwila i się zuBuntuję i będę jebał
    > dystrybutorów Linuksa, że nie kompilują/poprawiają czegoś/bo nie.

    What took you so long?

  • 14. Data: 2021-01-06 16:44:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 16:14, Silver Dream ! pisze:

    > What took you so long?

    Bo dotąd w sumie nic mi nie przeszkadzało a restarty robiłem codziennie
    (jeszcze 2 lata temu). To od momentu kiedy zacząłem hibernować. W sumie
    to tylko to i mam pretensje, że prawdopodobnie "zwalnianie netu/kompa"
    jest tutaj celowo złośliwe bo jakoś nie widzę innej potrzeby. Rozumiem
    aktualizacje zabezpieczeń wymagające restartu ale nie jakieś wodotryski.

  • 15. Data: 2021-01-06 16:49:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Coś tam jest:
    > https://biznes.linuxiarze.pl/programy-ksiegowe/
    > A to tylko jeden rzut okiem.

    Jak się zgłębisz w temat to się okazuje że aktualizacje są za wolne w
    stosunku do zmian prawa lub ich nie ma wcale. Na dodatek wszelakie biura
    rachunkowe, które obsługują firmy preferują środowisko Windows i tutaj
    też jest nisza w Linuksie bo dane do importu nie pasują do niczego.

    Wiem, że patrząc z boku wygląda to lekko różowo ale gdzie spojrzysz to
    Linuks w firmie na desktopie jest raczej widzimisię niż potrzebą. Co
    innego jeśli firma w tym siedzi i dziobie ale to też sporadyczne
    przypadki :)

  • 16. Data: 2021-01-06 17:08:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Coś tam jest:
    > https://biznes.linuxiarze.pl/programy-ksiegowe/
    > A to tylko jeden rzut okiem.

    Doczytałem z tego linka. Przede wszystkim obowiazuje w firmach j.polski.
    Aplikacje _muszą_ być aplikacjami w sensie programów i nie mogą opierać
    się o Internet. Takie są najczęściej wymogi firmy, podobnie biur
    rachunkowych, gdzie bezpieczeństwo danych jest podstawą istnienia takich
    firm i nikt nie ufa Internetom :)

  • 17. Data: 2021-01-06 18:19:18
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/01/2021 16:08, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > się o Internet. Takie są najczęściej wymogi firmy, podobnie biur
    > rachunkowych, gdzie bezpieczeństwo danych jest podstawą istnienia takich

    Nie napisze że się z choinki urwałeś po powinieneś tam jeszcze wisieć.
    W jakim świecie ty żyjesz?

    c.

  • 18. Data: 2021-01-06 18:34:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 18:19, Cezar pisze:

    > Nie napisze że się z choinki urwałeś po powinieneś tam jeszcze wisieć.
    > W jakim świecie ty żyjesz?

    To nie są moje wymagania a wymagania szefów firm :] Najczęściej są to
    ludzie "starej daty", którzy nie mają żadnego zaufania do Internetu.
    Pomimo obecności Internetu w Polsce <20lat to nadal obowiązuje.

    Nie wiem z kim współpracujesz więc nie mogę się odnieść. Ok, młoda kadra
    to co innego ale spróbuj takiego 60 latka zmusić do nauki języka innego
    niż rosyjski :)

  • 19. Data: 2021-01-06 22:58:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Jan 2021 11:36:59 +0100, LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Zbyt dużo narzędzi mam pod Windows, żebym przesiadał się na
    > Linuksa/wine, które w tym środowisku nie pracują lub są niestabilne.

    Tak z ciekawości - jakich?
    Pytam jako user, który ostatni windows widział jak miało numerek
    3.0...

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-01-06 23:56:50
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2021 o 18:19 Cezar <c...@t...pl.invalid> pisze:

    > Nie napisze że się z choinki urwałeś po powinieneś tam jeszcze wisieć.
    > W jakim świecie ty żyjesz?

    Do tego urwał się z niemieckiej choinki :)

    "ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE."

    Jest tak:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pod%C5%82a%C5%BAniczka

    BTW skąd wzięły się niemieckie choinki?

    A francuzy kradły w Polszcze sztućce...

    Sorry, ale cały wątek jest poza istotą grupy, dlatego sobie pozwoliłem
    pociągnąć za uszy profana.

    --
    Trefniś