  • 21. Data: 2021-01-07 08:55:35
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.01.06 o 18:19, Cezar pisze:

    > Nie napisze że się z choinki urwałeś po powinieneś tam jeszcze wisieć.
    > W jakim świecie ty żyjesz?
    >
    > c.
    A wybrał byś samochód, który działa tylko gdy ma dostępu do serwera producenta,
    czy taki który działa również bez dostępu do internetu ?
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 22. Data: 2021-01-07 10:28:25
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/01/2021 07:55, KrzysiekSX wrote:

    > A wybrał byś samochód, który działa tylko gdy ma dostępu do serwera
    > producenta, czy taki który działa również bez dostępu do internetu ?
    > Pozdrawiam Krzysiek

    pytanie z dupy wziete. mowimy o programach / usługach księgowych.

    A jak już zacząłeś temat:
    jest taki model samochodu z literką T (i to nie jest Ford) na klapie,
    który kosztuje majątek i są na niego zapisy. Ten samochód co prawda
    pojedzie bez internetu ale dodatkowe funkcje będą bardzo okrojone.
    Chcesz sie pobawić we wrózke i przewidzieć co bedzie za 10lat?

    c.

  • 23. Data: 2021-01-07 11:19:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > się o Internet. Takie są najczęściej wymogi firmy, podobnie biur
    > rachunkowych, gdzie bezpieczeństwo danych jest podstawą istnienia takich

    I słusznie, że nie ufają.
    Przedwczoraj przestał poprawnie funkcjonować hosting gdzie mam usługę dla
    klientów.
    Z pomocą supportu dostawcy udało się naprawić ale nikt nie wie dlaczego tak
    się zadziało; dostawca twierdzi, że coś musiałem zmieniać, ja nie dotykam
    takich, rzeczy jak nie muszę; niejasna sprawa.

    Gdyby coś takiego się zadziało w jakimś systemie kiedy trzeba wysłać np.
    JPKVAT i przekroczyłbym termin, to US nie będzie się o nic pytał tylko 220zł
    (chyba to najniższa stawka) mandatu wlepi.

    Ot co.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 24. Data: 2021-01-07 11:49:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 06-Jan-21 18:19, Cezar wrote:

    > Nie napisze że się z choinki urwałeś po powinieneś tam jeszcze wisieć.
    > W jakim świecie ty żyjesz?

    Zgaduję, że wątkotwórca żyje z supportu klientów. A nie z ich
    ewangelizowania w zakresie zmiany backoffice na wprawdzie
    supernowoczesny, ale za to do niczego niepotrzebny (klientowi).

    Tak więc nie ma się co oburzać. Trzeba się przystosować do potrzeb
    klienta. Przecież to oczywista oczywistość ...

    Piotrek

  • 25. Data: 2021-01-07 13:27:19
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.01.07 o 10:28, Cezar pisze:

    > pytanie z dupy wziete. mowimy o programach / usługach księgowych.

    no właśnie, ale widzę, że chyba nie miałeś do czynienia z poważną księgowością i
    dokumentami :) Nie ma takiej możliwości, żeby dane nie były są dostępne np z
    powodu braku prądu albo internetu albo wybuchu gazu w biurze firmy. Nie ma
    takiej możliwości, żeby ważne dokumenty opuściły w pełni kontrolowane
    środowisko. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, żeby ktoś postronny miał choćby
    cień szansy zobaczyć ważne dokumenty. Naprawdę ludzie chcą mieć poziom tajności
    większy niż służby wywiadowcze, a gwarancję istnienia ich danych wyższą niż
    banki. A historia uczy, że masz tylko to co masz pod własną ręką (np kasę w
    gotówce, patrz grecki kryzys i blokada dostępu do pieniędzy, albo znikające
    bitcoiny po likwidacji giełd), więc zapobiegliwy chce mieć swój sejf, serwer,
    dyski, backupy itp, a nie gdzieś w internecie.

> [...]
    > internetu ale dodatkowe funkcje będą bardzo okrojone.
    > Chcesz sie pobawić we wrózke i przewidzieć co bedzie za 10lat?

    Czyli podstawowa funkcja pozostanie... brak dostępu do danych to jest brak
    podstawowej funkcjonalności w programach, nie tylko księgowych.
    A poza tym jak T zniknie, to miłośnicy postawią sobie swój serwer. Są serwery do
    'alternatywnego' aktywowania W10, to z T też se poradzą.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 26. Data: 2021-01-07 13:42:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to tylko to i mam pretensje, że prawdopodobnie "zwalnianie netu/kompa"
    > jest tutaj celowo złośliwe bo jakoś nie widzę innej potrzeby. Rozumiem

    Wyłącz se uśpienie hybrydowe - przyczynek jednej trzeciej problemów z
    windows 10.
    Albo restartuj cyklicznie kompa co kilka dni - co wolisz.
    sir

  • 27. Data: 2021-01-07 14:18:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2021 o 13:42, sirapacz pisze:

    > Wyłącz se uśpienie hybrydowe - przyczynek jednej trzeciej problemów z
    > windows 10.

    Nie mogę, żona mi dupę truje jak słyszy wentylator po 30 min jak odejdę
    od lapka a hibernacja działa dopiero po 2 godzinach bezczynnosci (na
    uśpieniu ładuję telefon wieczorem). Nic nie daje, że jej wyliczyłem iż
    lapek 180W zasilacz wpierdziela tycityci pomimo że za prąd płacę ja. :D

    > Albo restartuj cyklicznie kompa co kilka dni - co wolisz.

    No czasem restartuję ale są takie momenty, gdzie mi się to nie uśmiecha
    i zostaję w sumie zmuszony bo net mi zwalnia. Mam jeszcze taką
    przypadłość lapka, że po wybudzeniu z hibernacji (50/50) nie działa
    podswietlanie ekranu i muszę go uśpić ręcznie i odeśpić, żeby się
    podświetlił. Jeszcze tego nie dziubałem ale tez zaczyna mnie powoli
    wkurwiać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 28. Data: 2021-01-07 14:27:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 22:58, Marek pisze:

    > Tak z ciekawości - jakich?
    > Pytam jako user, który ostatni windows widział jak miało numerek 3.0...

    Gdzieś w wątku wymieniałem. Dodaj sobie również cały pakiet Office z
    jego apkami innymi niż "biuro". Czasem też lubię sobie pyknąć w grę,
    która jak wiesz...
    Przede wszystkim różne programy do CCTV. Na Linuksie są niestabilne w
    wine. Czy obsługa sterowników/baz SQL dla wszelakiej maści narzędzi
    (pneumatyka).

    Ponadto mam kilka fajnych apek sieciowych/wizualizacji, może i są
    zamienniki ale gdybym miał to ponownie konfigurować, to wolę tego nie
    robić. Przy przesiadaniu się na następne "windy" przenoszę bazy.

    Autocady , Fotoszopy, 3D, pomijam bo od tego mam już inne, bardziej
    wydajne kompy.

  • 29. Data: 2021-01-07 14:32:48
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.01.2021 o 13:27, KrzysiekSX pisze:
    > Naprawdę ludzie chcą mieć poziom tajności większy niż służby wywiadowcze

    Nie tylko chcą ale i RODO wymaga.

    --
    SW3

  • 30. Data: 2021-01-07 16:27:18
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/01/2021 12:27, KrzysiekSX wrote:

> [...]
    > znikające bitcoiny po likwidacji giełd), więc zapobiegliwy chce mieć
    > swój sejf, serwer, dyski, backupy itp, a nie gdzieś w internecie.

    pracuje w firme, która zatrudnia ok 3tys ludzi i jest na Nasdaq i ma ok
    $1Mld dochodu rocznie. Myślisz że ta firma ma "program księgowy"
    zaintalowany u pani Basi na komputerze? czy tez nawet na serwerze
    firmowym? NIE - wszystko jest w SaaS (i w chmurze efektywnie)

    i teraz co jest bardziej bezpieczniejsze?:

    - Usułga SaaS ze zdefiniowanymi regułamy bezpieczeństwa, backupami,
    kontrolowanym dostępem itp
    - zdefiniowanym i zaimplementowanym 'high availability' i failover.

    czy:

    - komputer pani Basi (lub nawet serwer firmowy) z:
    hasłem 'hasło1234' - bo kto by spamiętał tyle haseł, w dodatku nie
    zmienianym od 1997 roku
    Pani basią robiąca backupy na niewiadomych nośnikach
    Pani Basią instalująca różna świństwa na komputerze

    Mam juz troche lat i pamiętam w polsce sytuacje jak
    - komputer padł, backupów nie ma bo po co
    - komputer padł, backupy robi pan serwisant, który przychodzi raz w
    miesiącu, robi backupy i przedmuchuje komputer sprężonym powietrzem i
    kasuje 100
    - komputer padł, backupy ktoś robił ale okazały się puste
    - Pani basia dostała meila z ransomware, kliknęła bo było napisane
    "kilnij aby przeczytać co powiedział krzysztof krawczyk". Dane zostały
    zakodowane i fimra zapłaciła tylko 3tyś euro za odkodowanie

> [...]
    > A poza tym jak T zniknie, to miłośnicy postawią sobie swój serwer. Są
    > serwery do 'alternatywnego' aktywowania W10, to z T też se poradzą.

    Obecnie tak - samochód będzie jechał. Za 10-15 lat - nie jestem pewien.

    c.