  • 41. Data: 2021-01-09 11:33:04
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 09/01/2021 00:03, Silver Dream ! wrote:

    > Dla przyjemności czy coś w tym stylu? ;-)

    > Nie wiem jak inni mają, ale ja restartuję wtedy kiedy potrzeba - jakieś
    > poważniejsze uaktualnienie np. Komputery nie sa restartowane tygodniami
    > lub miesiącami bo nie ma takiej potrzeby. W laptopie zamykam klapę i
    > zapominam o nim do czasu kiedy tę klapę na powrót otworzę.

    dokładnie tak...

    $uptime
    10:31:39 up 52 days, 20:04, 1 user, load average: 0.88, 0.80, 0.57

  • 42. Data: 2021-01-09 12:47:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2021 o 01:03, Silver Dream ! pisze:

    > Dla przyjemności czy coś w tym stylu? ;-)

    Po prostu, wyłączałem na koniec pracy :]

> [...]
    > lub miesiącami bo nie ma takiej potrzeby. W laptopie zamykam klapę i
    > zapominam o nim do czasu kiedy tę klapę na powrót otworzę.

    Microsoft w sumie o tym wie, ale udaje że nie wie.
    https://antyweb.pl/windows-10-powolne-dzialanie/
    https://www.telepolis.pl/tech/windows/uzytkownicy-ot
    rzymaja-ostrzezenie-jesli-aktualizacja-windows-10-sp
    owolni-komputer
    https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Ostatnia-aktuali
    zacja-Windows-10-najbardziej-spowolni-starsze-komput
    ery

    Sporo tego ale mnie to w sumie nie dotyczyło bo komp chodzi szybko,
    jedynie to spowolnienie downloadu przy aktualizacjach nie krytycznych
    (upload mam OK). Tylko restart pozwolił mi już kilka razy przywrócić
    pełną prędkość i żadne inne zabiegi nie pomogły. Nie kombinowałem
    jedynie przy pomocy kabla, bo siedzę na WiFi ale karty podmieniałem jak
    i sterowniki czy zmianę routera, reset ustawień/cokolwiek.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 43. Data: 2021-01-10 01:48:37
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 09.01.2021 12:47, LordBluzg(R) wrote:

    > Po prostu, wyłączałem na koniec pracy :]

    Tu powinienem ponowić to samo pytanie co powyżej :-)

    > Microsoft w sumie o tym wie, ale udaje że nie wie.

    Przy czym mnie od około osiemnastu lat bardzo mało interesuje co robi
    Microsoft i o czym wie a o czym nie. W 2002 odesłałem ostatni roboczy
    Windows do Krainy Wiecznych Bitów. Utrzymuję tylko wirtualkę dla tych
    paru programów na krzyż. Stąd pytałem "what took you so long" w temacie
    czegoś innego.

  • 44. Data: 2021-01-10 01:51:39
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 08.01.2021 21:38, LordBluzg(R) wrote:

    > Mój kosztuje 3 tysiaki

    I marnujesz go (i życie) na Windows??? :-P

  • 45. Data: 2021-01-10 14:16:37
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07.01.2021 13:27, KrzysiekSX wrote:
    > historia uczy, że masz tylko to co masz pod własną ręką (np kasę w
    > gotówce,

    A może gotówkę w kasie? :-P

  • 46. Data: 2021-01-10 14:36:29
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07.01.2021 11:19, jacek pozniak wrote:

    > I słusznie, że nie ufają.

    Zgadza się.

    > Przedwczoraj przestał poprawnie funkcjonować hosting gdzie mam usługę dla
    > klientów.
    > Z pomocą supportu dostawcy udało się naprawić ale nikt nie wie dlaczego tak
    > się zadziało; dostawca twierdzi, że coś musiałem zmieniać, ja nie dotykam
    > takich, rzeczy jak nie muszę; niejasna sprawa.
    >
    > Gdyby coś takiego się zadziało w jakimś systemie kiedy trzeba wysłać np.
    > JPKVAT i przekroczyłbym termin, to US nie będzie się o nic pytał tylko 220zł
    > (chyba to najniższa stawka) mandatu wlepi.

    Ten sam problem będziesz miał kiedy Twój lokalny komputer w
    nieodpowiednim momencie padnie (w sensie: zepsuje się)/zostanie
    zakryptolokowany/zrobi jakąś niezwykle ważną aktualizację Windows, która
    spowoduje, że stracisz dużo czasu na ponowne przywracanie
    funkcjpnalności, itpitd.

    W każdym przypadku jeżeli funkcjonalność ma być zapewniona na 99.9%
    musisz mieć odpowiednio opracowane procedury "failover" (jak to będzie
    po naszemu?). Tak samo lokalnie jak i zewnętrznie. Jeżeli nie masz a
    przetwarzasz istotne/wymagające wysokiej dostępności dane swoich
    klientów czy to za pomocą firmy zewnętrznej czy komputera pod stołem to
    sam się prosisz o ich utratę/odmowę dostępu w najmniej odpowiednim
    momencie. Przy czym procedury uwzględniające tylko lokalne kopie z
    lokalnych systemów nigdy się nie zakwalifikują jako zapewniające
    wystarczający poziom bezpieczeństwa danych. Z oczywistych powodów.