  • 31. Data: 2021-01-07 16:29:14
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/01/2021 13:32, SW3 wrote:

    > Nie tylko chcą ale i RODO wymaga.

    ktoś źle intepretuje RODO (GDPR)

    c.

  • 32. Data: 2021-01-07 16:46:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie mogę, żona mi dupę truje jak słyszy wentylator po 30 min jak odejdę
    > od lapka a hibernacja działa dopiero po 2 godzinach bezczynnosci (na
    > uśpieniu ładuję telefon wieczorem). Nic nie daje, że jej wyliczyłem iż
    > lapek 180W zasilacz wpierdziela tycityci pomimo że za prąd płacę ja. :D

    uśpienie zostaw, wyłącz tylko uśpienie hybrydowe (to nie to samo i nie
    jest to hibernacją)

    > No czasem restartuję ale są takie momenty, gdzie mi się to nie uśmiecha
    > i zostaję w sumie zmuszony bo net mi zwalnia. Mam jeszcze taką

    nie musisz co chwila ale np. na zakonczenie pracy zrób mu uruchom
    ponownie (ale nie zamknij i ponownie włącz - bo to inaczej działa przy
    uśpieniu hybrydowym) i potem niech się hibernuje i z bańki

  • 33. Data: 2021-01-07 17:27:18
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.01.07 o 16:27, Cezar pisze:

> [...]
    > SaaS (i w chmurze efektywnie)
    >
    > i teraz co jest bardziej bezpieczniejsze?:
    >
    > - Usułga SaaS ze zdefiniowanymi regułamy bezpieczeństwa, backupami,
    > kontrolowanym dostępem itp
    > - zdefiniowanym i zaimplementowanym 'high availability' i failover.
    >

    > czy:
    >
    > - komputer pani Basi (lub nawet serwer firmowy) z:
    >    hasłem 'hasło1234'  - bo kto by spamiętał tyle haseł, w dodatku nie
    > zmienianym od 1997 roku
    >    Pani basią robiąca backupy na niewiadomych nośnikach
    >    Pani Basią instalująca różna świństwa na komputerze

    Ja się mogę z Tobą zgodzić, że dane w chmurze są łatwiej dostępne w dużej
    organizacji, i backup łatwiejszy i ma to jeszcze dużo zalet, ale to nie chodzi o
    fakty, tylko o odczucia klienta. Jak się klient czuje bezpieczniej mając
    wszystko lokalnie to tak chce i nic go nie przekona. Mnie np. nie przekonasz, że
    elektroniczny pieniądz jest lepszy niż gotówka :) znam +- zalety jednego i wady
    drugiego, ale jednak wolę 100 w kieszeni niż na koncie w banku. Tak więc chyba
    dobrze rozumiem podejście klientów do 'internetów'.

    > Mam juz troche lat i pamiętam w polsce sytuacje jak
    >  - komputer padł, backupów nie ma bo po co
    >  - komputer padł, backupy robi pan serwisant, który przychodzi raz w miesiącu,
    > robi backupy i przedmuchuje komputer sprężonym powietrzem i kasuje 100
    >  - komputer padł, backupy ktoś robił ale okazały się puste
    >  - Pani basia dostała meila z ransomware, kliknęła bo było napisane "kilnij aby
    > przeczytać co powiedział krzysztof krawczyk". Dane zostały zakodowane i fimra
    > zapłaciła tylko 3tyś euro za odkodowanie

    > Obecnie tak - samochód będzie jechał. Za 10-15 lat - nie jestem pewien.

> [...]
    za 15 lat żadna współczesna tesla będzie jeździć na 40%, chyba że z wymienionym
    akumulatorem.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 34. Data: 2021-01-08 08:57:50
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.01.2021 o 16:29, Cezar pisze:

    > ktoś źle intepretuje RODO (GDPR)

    Źle interpretujesz moją wypowiedź.
    RODO nie wymaga by dane były lokalnie, RODO wymaga wysokiego poziomu
    tajności.

    Nie jest powiedziane wprost jaki ma być poziom zabezpieczeń. Ale
    zabezpieczenia mają być odpowiednie. Więc jeśli dojdzie do wycieku to
    można stwierdzić, że zabezpieczenia nie były odpowiednie skoro doszło do
    wycieku ;)
    Wystarczy poczytać o nałożonych karach. Np. niedawna kara za to, że
    klient podał nie swój adres e-mail. Kara dla firmy, nie dla klienta.

    --
    SW3

  • 35. Data: 2021-01-08 12:01:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > jego apkami innymi niż "biuro". Czasem też lubię sobie pyknąć w grę,
    > która jak wiesz...

    eee tu to już całkiem nieźle jest. W AAA nie pograsz ale jest fura gier
    na linucha jeśliś niewymagający.
    https://www.gog.com/games?page=1&sort=popularity&sys
    tem=lin_ubuntu,lin_mint,lin_ubuntu_18
    Na samym gogu masz prawie 1500 gier:))) i to nie tylko śmiecie:)
    Życia ci braknie by to wszystko przegrać....
    ...tylko po co przesiadać się w tym celu na linuksa?

    Komputer z windows 10 i jakąś kartą graficzną z pomocą której można
    pograć w prawie wszystko kosztuje z tysiaka...

    Niedawno zrobiłem sobie dedykowany do gier komputerek i postawiłem sobie
    koło tv - pierwszy raz od chyba roku zaczałem w coś grać.

    Po co na siłę przesiadać się na linuxa (który ma bardzo dużo zalet przy
    swoich wadach)? Nie można jednego systemu używać tam gdzie lepiej się
    sprawdza a drugiego do innych zastosowań?

  • 36. Data: 2021-01-08 21:34:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2021 o 16:46, sirapacz pisze:

    > uśpienie zostaw, wyłącz tylko uśpienie hybrydowe (to nie to samo i nie
    > jest to hibernacją)

    Wcześniej nie sprawdzałem, ale miałem wyłączone hybrydowe. Włączyłem i
    gorzej, wyłączyłem :]

    > nie musisz co chwila ale np. na zakonczenie pracy zrób mu uruchom
    > ponownie (ale nie zamknij i ponownie włącz - bo to inaczej działa przy
    > uśpieniu hybrydowym) i potem niech się hibernuje i z bańki

    Chyba mu jednak na "klapę" dam zamknij. Optymalnie to raz w tygodniu
    muszę go gdzieś zabrać i wtedy wynikowo się zamknie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 37. Data: 2021-01-08 21:38:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.01.2021 o 12:01, sirapacz pisze:

    > eee tu to już całkiem nieźle jest. W AAA nie pograsz ale jest fura gier
    > na linucha jeśliś niewymagający.
    > https://www.gog.com/games?page=1&sort=popularity&sys
    tem=lin_ubuntu,lin_mint,lin_ubuntu_18

    Eee, nie ja wolę z lepszą grafiką pod DirectX no i mam swoje stare gry w
    które pykam z sentymentu. Już na Adndku jest lepiej niż na stacjonarnych
    linuksach.

> [...]
    >
    > Komputer z windows 10 i jakąś kartą graficzną z pomocą której można
    > pograć w prawie wszystko kosztuje z tysiaka...

    Mój kosztuje 3 tysiaki więc raczej szkoda go dla linuksa :)

    > Niedawno zrobiłem sobie dedykowany do gier komputerek i postawiłem sobie
    > koło tv - pierwszy raz od chyba roku zaczałem w coś grać.

    To ja już wolę smartboxa z 8 rdzeniami. Wymiata na Andku i żodyn, żodyn
    stary komp mu nie dorówna :D

  • 38. Data: 2021-01-09 01:03:53
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 06.01.2021 16:44, LordBluzg(R) wrote:

    > Bo dotąd w sumie nic mi nie przeszkadzało a restarty robiłem codziennie
    > (jeszcze 2 lata temu).

    Dla przyjemności czy coś w tym stylu? ;-)

    > To od momentu kiedy zacząłem hibernować. W sumie
    > to tylko to i mam pretensje, że prawdopodobnie "zwalnianie netu/kompa"
    > jest tutaj celowo złośliwe bo jakoś nie widzę innej potrzeby. Rozumiem
    > aktualizacje zabezpieczeń wymagające restartu ale nie jakieś wodotryski.

    Nie wiem jak inni mają, ale ja restartuję wtedy kiedy potrzeba - jakieś
    poważniejsze uaktualnienie np. Komputery nie sa restartowane tygodniami
    lub miesiącami bo nie ma takiej potrzeby. W laptopie zamykam klapę i
    zapominam o nim do czasu kiedy tę klapę na powrót otworzę.

  • 39. Data: 2021-01-09 01:11:24
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 06.01.2021 17:08, LordBluzg(R) wrote:

    > Doczytałem z tego linka. Przede wszystkim obowiazuje w firmach j.polski.
    > Aplikacje _muszą_ być aplikacjami w sensie programów i nie mogą opierać
    > się o Internet. Takie są najczęściej wymogi firmy, podobnie biur
    > rachunkowych, gdzie bezpieczeństwo danych jest podstawą istnienia takich
    > firm i nikt nie ufa Internetom :)

    Nawet jeżeli - bo to raczej trudne do zrozumienia dzisiaj - to dla dwóch
    programów na krzyż, których nie mam pod innymi systemami (głównie
    programy do programatorów układów) trzymam maszynę wirtualną, na której
    je uruchamiam. Jeżeli nie jest potrzebna obsługa np. USB to jeszcze dwa
    inne programy uruchamiam okazyjnie pod wine/wineskin. Twoje księgowe też
    pójdą. No, chyba, że praca w tych programach stanowi dla Ciebie znaczaco
    więcej niż 50% Twojej pracy na komputerze. Wtedy nie ma sensu
    faktycznie. U mnie to jest moze 2-3 procent... Ale nawet przy 20-30 nie
    wróciłbym do windows jako głównego systemu.

  • 40. Data: 2021-01-09 09:34:00
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 6 stycznia 2021 o 04:38:26 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Nie, w linuksach zawsze coś jest niedorobione lub nie pracuje prawidłowo
    Czyli jak w windzie. Ale nie wymiusza restartow. Dla mnie wybor jest/byl prosty.
    Od czasu przesiadki mam sporo mniejszy postep siwizny.

    Polecam. Jakies 10lat temu mialbys wymowke. Dzis nie ma. Nawet gry mi pykaja pod
    winda a sporo dziwnego softu dziala lepiej pod wine niz pod 10-ka.

    Ale jak sie wolisz meczyc to mi w sumie rybka...