  • 11. Data: 2020-12-01 11:14:50
    Temat: Re: Miernik cęgowy, pomiar natężenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.12.2020 09:53, Andrzej W. wrote:
    > Tu masz przykład takiego podrasowanego:
    > https://allegro.pl/oferta/multimetr-uni-t-ut210e-x-m
    iernik-cegowy-9999-rms-8351300453

    > *Nie mam nic wspólnego z tą aukcją ani z jej wystawcą!
    > Słowa na aukcji nie ma o gwarancji, ciekawe czemu. :)

    +-30% :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2020-12-01 12:03:45
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-12-01 o 09:53, Andrzej W. pisze:

    > Rodzina UT210 ma zakres 2A.

    PeakTech 4350 ma zakres mA

  • 13. Data: 2020-12-01 19:48:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 22:54, Jacek R. pisze:

    > Niestety ale cęgowe tak mają, zależnie od pozycji (przewodu w oczku
    > miernika i kąta do przewodu) zmieniają się i to dość znacznie.
    >
    > Sam się na to naciąłem mierząc ok 0,4A a wynik miałem 0,2A na 300A.
    > Co w sumie nie jest dużym błędem bezwzględnym...

    Mam Mustool X1 kupiony a 40zł. Podobne odczucia z użytkowania.
    Po włączeniu jest jakiś offset, który aby wyzerować trzeba nacisnąć REL.
    Następnie mierzy już fajnie, na małych prądach rozrzut dziesiątek mA (ma
    automatyczny zakres 60A/0.01A i 600A/0.1A)
    Jest też różnica w pomiarach w zależności w którą stronę prąd płynie
    przez założone cęgi. Czyli jak wyzeruję i zmierzę wyświetlaczem do
    siebie, to po odwróceniu jest wynik różniący się sporo. Porównując
    wyniki ze zwykłym miernikiem wiem, że mam na to uważać aby mieć
    dokładniejszy pomiar.
    Ale chyba cęgi DC tak mają, jest inny czujnik prądu, wykorzystujący
    efekt Halla.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2020-12-01 21:43:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Przy większych prądach, jak złapię przewód w oczko, to pokaże jakieś
    > sensowne wartości po zamknięciu oczka np. kilkanaście amperów. Ale gdy
    > chce zmierzyć prądy rzędu 0,1-0,2A to rozstrzał jest tak duży że te duże
    > wartości też są dla mnie niewiarygodne, bo nie mam nawet punktu
    > odniesienia przy mniejszych (które mogę porównać innym miernikiem za
    > pomocą przewodów).
    >
    > Miernik do dupy czy to ja coś źle robię?

    Zawiń 10 zwojów przy małych prądach i dostaniesz mnożnik 10x.

  • 15. Data: 2020-12-03 17:00:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.12.2020 12:03, jacek wrote:
    > PeakTech 4350 ma zakres mA

    Widzę z czym to jest powiązane. Oczko ma że hej :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz