    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Date: Tue, 24 Nov 2020 16:14:22 +0100

    On 24/11/2020 15:58, J.F. wrote:
    > No ale chcesz umiescic konwerter w pokoju ... i masz tam trzy fazy do
    > wyboru ?

    Ba, bywało na wsi, że w pokoju były gniazdka podpięte pod 2 różne trafa.
    Ktoś dobudował dawno temu stolarnie i po 30 latach okazało się że częśc
    budynku ma inne zasilanie. "Tak jakoś wyszło".

    Natomiast powszechne jest łaczenie gnaizdek "jak komu wypadnie krócej
    kablem". I widziałem kilka razy taki "problem". Tylko że to żaden
    problem, w normalnej ekspoatacji nijak to nie wpływa na cokolwiek.

    > I jeszcze gdzies obok siebie, zeby nie bylo "ten kabelek musi
    > przechodzic przez caly pokoj, bo tak ma pan faze :-)

    Wiesz, zwyczajowo nie chodzi o kabel ethernet do komputera. Bardziej
    sytuacja jest taka:

    a) ktoś myślał że ethernet rośnie na drzewach a budynek obskoczy się
    jednym routerkiem wifi
    b) okazało się że nie
    c) na dole nie ma internetu, por^M^M^MNetfliks przerywa
    d) łomatko, co robić
    e) remont kosztował pół bańki, nie można przeprowadzić kabla
    f) większa antena nie pomogła
    g) ratunku

    I wtedy wchodzę ja. Klnąć przy tym siarczyście że elektryk na etapie
    budowy nie poprowadził jednego kable od internetów między piętrami za
    całe 5zł.