  • 21. Data: 2020-11-24 17:45:46
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 17:43, heby pisze:

    > Owszem. Inna wersja upirdliwości. Bo pralka działa. Bo się M jak miłośc
    > nagrywa. Bo jest właśnie elearning.

    To jest wersja soft. Wersja hard: bo księgowa właśnie liczy_ła_ wypłatę :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 22. Data: 2020-11-24 18:18:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 16:47, J.F. wrote:

    >Albo... olać precyzyjne kwarce ... zsynchronizować się z nadajnikiem
    >AM. W zasadzie nawet dowolnym, soft sam sobie znajdzie ratio "radio
    >maryja"/"Hz sieci".

    Ale jedyny nadajnik AM to chyba PR1 z Solca.

    Reszta jest FM, choc srednia czestotliwosc powinny zachowac ...

    Co do mozliwosci odbioru AM obecnie mam mieszane uczucia ... ale to,
    ze moje stare radyjka nie odbieraly, to chyba byla wina smiecacego
    zasilacza.

    Nadal mi sie wydaje, ze najlepszy bylby jakis przenosny nadajnik
    radiowy impulsow ... albo jakis znacznik faz.

    J.

  • 23. Data: 2020-11-24 18:43:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.11.2020 um 15:48 schrieb heby:

    > Tyle to wiem, problem w tym że masz takich gniazdek kilkadziesiąt w
    > *budynku* czyli lekko licząć trzeba rzucać przedłuzacze przez przedziwne
    > miejsca jak drzwi, schody, klapy na strych itd itp. Skrajnie upierdliwe.
    >
    > Znalezienie tej samej fazy jest istotne z puntu widzenia konwerterów
    > power line->ethernet.

    A mostek pojemnościowy nie działa?

    Waldek

  • 24. Data: 2020-11-24 18:54:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 18:43, Waldemar wrote:
    > A mostek pojemnościowy nie działa?

    Jak się go używa mając dwa gniazdka 1f w odległosci 30m?

  • 25. Data: 2020-11-24 18:57:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 18:18, J.F. wrote:
    > Nadal mi sie wydaje, ze najlepszy bylby jakis przenosny nadajnik radiowy
    > impulsow

    Ten sam problem ze stabilnością.

    > ... albo jakis znacznik faz.

    Upierdliwe, ale niech będzie. Nadajnik na FM modulowany sinusem. Tylko
    te przesunięcia detekcji. Ehhh, troche pracy i analogowe, a fe.

    No to może synchronizacja z GSM. No tak, tylko ci mistrzowie do dzisiaj
    nie zaimplementowali znacznika czasu w GSM mimo 47 warstw protokołu :P

  • 26. Data: 2020-11-24 18:59:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 18:18, J.F. wrote:
    > albo jakis znacznik faz.

    Hmm...

    http://www.kmb.cz/index.php/en/other/elf-2-phase-det
    ector

  • 27. Data: 2020-11-24 19:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 18:18, J.F. wrote:

    >Hmm...
    >http://www.kmb.cz/index.php/en/other/elf-2-phase-de
    tector

    Nie tak to sobie wyobrazalem, ale wyglada na to, ze znalazles co
    chciales :-)

    Tylko jak to dziala ?
    nadajnik przylacza sie do jednej fazy, odbiornik tez do jednej, i
    pokazuje ktora to.

    W jakis sposob sygnal z nadajnika przedostaje sie do innych faz.
    Pojemnosc miedzyprzewodowa ?

    Czy moze nadaja cos po przewodzie N ?

    J.

  • 28. Data: 2020-11-24 19:29:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 18:18, J.F. wrote:

    >Ten sam problem ze stabilnością.

    Nie - nadawalby w takt sieci.

    >Upierdliwe, ale niech będzie.

    Wyobrazam to sobie tak, ze podlaczamy "nadajnik" do trzech faz, w
    kazda wciska jakis inny sygnal, a odbiornik 1f pokazuje ktory sygnal
    odbiera.
    Tylko kwestia - trzy osobne nadajniki w postaci wtyczek, czy 4
    kabelki do przylaczenia gdzies w szafce bezpiecznikow.

> [...]

    >No to może synchronizacja z GSM. No tak, tylko ci mistrzowie do
    >dzisiaj nie zaimplementowali znacznika czasu w GSM mimo 47 warstw

    Jesli elektrownie nie sa stabilne, to wszyskie pomysly z
    synchronizacja czasu psu na bude ...

    J.

  • 29. Data: 2020-11-24 20:14:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 19:24, J.F. wrote:
    > Nie tak to sobie wyobrazalem, ale wyglada na to, ze znalazles co
    > chciales :-)

    No ja chciałem bez radia :D

    Troche mnie kusi żeby takie cuś zrobić ... w sumie to uC i nic więcej ...

  • 30. Data: 2020-11-24 20:15:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 15:48, heby pisze:

> [...]
    > miejsca jak drzwi, schody, klapy na strych itd itp. Skrajnie upierdliwe.
    >
    > Znalezienie tej samej fazy jest istotne z puntu widzenia konwerterów

    Power line nie odpowie czy ta sama faza?
    Powie nawet, że mu poziom sygnału odpowiada.
    Co ci po tej samej fazie jak tłumienie za duże.