  • 71. Data: 2020-11-25 21:11:14
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/11/2020 17:08, Waldemar wrote:
    > W skrzynce bezpiecznikowej za licznikiem podłączasz to:
    > https://www.pollin.de/p/phasenkoppler-kemo-m091n-fue
    r-powerline-550945?adword=bing/DE%20-%20Bing%20Shopp
    ing%20-%20Smart%20Shopping/Smart%20Shopping&msclkid=
    1362a51c98f8150bafdefaa219d9cdfe&utm_source=bing&utm
    _medium=cpc&utm_campaign=DE%20-%20Bing%20Shopping%20
    -%20Smart%20Shopping&utm_term=4575274047112823&utm_c
    ontent=Smart%20Shopping

    Niestety nie wiem czy zadziała z konwerterami. Jak znajdę okazje to
    kupię i zobaczymy.

  • 72. Data: 2020-11-26 11:13:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 19:36, - pisze:

    > Tyle ci pokaże neonówka.

    Myślę, myślę i chyba głupi jestem.

    > Tyle to juz albo glowny bezpiecznik trzeba machnąć albo pociagnac przedluzacz i
    zmierzyc miedzyfazowe.

    Czyli tamta koncepcja z neonówką jednak jest bez kabla. Nadal nie wiem
    jak tamto miałoby działać.
    P.G.

  • 73. Data: 2020-11-26 12:53:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2020 o 20:09, heby pisze:
    > On 25/11/2020 19:36, - wrote:>po prostu poszukac ktore gniazdka maja te
    > sama faze.
    > Tak, rozmawiamy o tym tutaj już od dłuższej chwili ;)
    Zapętlił się :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 74. Data: 2020-11-26 12:56:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2020 o 14:07, heby pisze:
> [...]
    > a) ta sama faza, L i N zamienione/nie zamienione
    > b) wcześniejsza faza --||--
    > c) późniejsza faza --||--
    >
    > W zasadzie jedyne co trzeba mieć to jako-tako precyzyjny zegar
    > potrafiący utrzymać przez chwile informacje o sinusoidzie
    > "referencyjnej". To nie jest rocket science, w zasadzie to jest trywialne.
    >
    > Są takie gotowe? Nie musi to nawet być miernik uniwersalny. Przynajmniej
    > niech powie "to samo"/"inna faza".
    >
    > PS. Tak mi się trafił już któryś raz wpinać konwertery ethernet->230V u
    > człowieków i takie coś było by przydatne.

    Chyba pewniej użyć jakiegoś generatora i wpiąć go w daną fazę a
    odbiornikiem sprawdzać czy "piszczy" przy gniazdku. Powinno zadziałać i
    masz 100% pewności że to ta sama faza. Nie wiem czy nadaje się do tego
    niedawno omawiany gadget (szukacz kabli) ale można spróbować.

  • 75. Data: 2020-11-26 13:06:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 25/11/2020 17:31, J.F. wrote:

    >W planie mam grzanie basenu pompą ciepła. Więc nie bój się, całośc

    Jak sloneczko przygrzeje, to nie bedziesz musial grzac :-)
    No chyba, ze chcesz wlasny basen termalny z +35C :-)

    >energii produkowanej przez słońce mogę konsumować na miejscu, jeśli
    >tylko Var podskoczy powyżej normy :P

    A jak to podlaczone ?
    Masz jakies osobne wyjscie, czy siec, falownik i odbiorniki rownolegle
    ?

    Bo nawet mimo zerowego poboru mocy czynnej z sieci, to falownik IMO
    moze spowodowac niezerowy przeplyw mocy biernej.
    A wtedy sie jeszcze moze elektrownia wsciec, bo co prawda energii
    biernej bylo malutko, ale znacznie wiecej niz czynnej, wiec
    przekraczasz norme :)

    J.

  • 76. Data: 2020-11-26 13:38:18
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >PS. Tak mi się trafił już któryś raz wpinać konwertery ethernet->230V u
    >człowieków i takie coś było by przydatne.

    U mnie w domu działają na różnych fazach :P
    Tak, tez bylem zaskoczony.

  • 77. Data: 2020-11-26 15:38:47
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 26.11.2020 o 13:38, Ghost pisze:

    > Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup

    > U mnie w domu działają na różnych fazach :P
    > Tak, tez bylem zaskoczony.
    Jeśli na dłuższym odcinku idzie kabel 5 żył np. do licznika w granicy
    działki to sama pojemność kabla załatwia sprawę.

    --
    pzdr, j.r.

  • 78. Data: 2020-11-26 23:17:33
    Od: - <s...@g...com>

    czwartek, 26 listopada 2020 o 04:13:29 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):

    > Myślę, myślę i chyba głupi jestem.

    Zakladam ze watkotworcy chodzilo o to ze jak podpina ten zasilacz to jednak istotne
    jest z ktorej strony w gniazdku jest faza.
    Wiec jak w obu gniazdakch jest ta sama faza to neonowka pokaze gdzie jest przewod
    fazowy.
    Wiec wiadomo jak zasilaczowi wtyczke obrocic.

    > Czyli tamta koncepcja z neonówką jednak jest bez kabla. Nadal nie wiem
    > jak tamto miałoby działać.

    Tu juz jest problem bo fazy rozne. I jak widac najprosciej kablem i multimetrem
    mierzyc gdzie jakie napiecie.
    A jak kabla nie ma to zgasic glowne bezpieczniki (2 z trzech) i rowniez neonowka
    sprawdzic polaryzacje gniazdka.
    Jak w drugim gniazdku zasilania nie ma to znaczy fazy rozne.

    Przynajmniej tak rozumiem problem hebego.

  • 79. Data: 2020-11-26 23:21:09
    Od: - <s...@g...com>

> [...]
    > Myślę, myślę i chyba głupi jestem.

    > Czyli tamta koncepcja z neonówką jednak jest bez kabla. Nadal nie wiem
    A i "neonówka":
    https://www.castorama.pl/probnik-napiecia-stanley-22
    0-250-v-id-73670.html

  • 80. Data: 2020-11-27 08:21:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2020 23:17, - wrote:
    > Zakladam ze watkotworcy chodzilo o to ze jak podpina ten zasilacz to jednak istotne
    jest z ktorej strony w gniazdku jest faza.

    Nie. Istotne jest która (z trzech L1,L2,L3) jest to faza.