  • 51. Data: 2011-05-24 23:49:41
    Temat: Re: Minęło 4 miesiące i nic!:(
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 23:39:27 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Z tego co mi się wydaje, to liczy się kiedy Ty wniosek wysłałeś, a nie kiedy
    > sąd sobie go zarejestrował.
    > Czyli jak najbardziej możesz wnosić sprzeciw, a może i o przywrócenie
    > terminu, jeśli gdzieś go zgubili razem z Twoimi prawami.

    Wiesz co? Pismo z Policji zawierało jakąś ich tam policyjną sygnaturę
    sprawy. Na tę sygnaturę powoływałem się pisząc wniosek do sądu o uznanie
    mnie tym oskarżycielem. Tymczasem wyrok sądu w tej sprawie jest opisany
    zupełnie inną sygnaturą. Czyli nawet nie wiem, czy ktoś dowiązał mój
    wniosek do konkretnej sprawy. A poza tym zastanawia mnie jedna sprawa.
    Jeżeli sąd nawet wydaje wyrok w trybie nakazowym, bez udziału stron, to kto
    w takim przypadku jest oskarżycielem? Zawsze myślałem, że jakiś prokurator,
    ale teraz zwątpiłem. Przecież nawet gdy sąd to olewa, to prokurator
    powinien wezwać strony do złożenia zeznań. Niczego takiego nie było! Czy
    Policja może być oskarżycielem?

    --
    i...@w...pl

  • 52. Data: 2011-05-24 23:55:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ikaros30" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawy. Na tę sygnaturę powoływałem się pisząc wniosek do sądu o uznanie
    > mnie tym oskarżycielem. Tymczasem wyrok sądu w tej sprawie jest opisany

    Pewnie sądową, tamta była policyjna.

    Czyli nawet nie wiem, czy ktoś dowiązał mój
    > wniosek do konkretnej sprawy.

    Ale to niewiele zmienia.
    Oskarżycielem stałeś się w momencie złożenia wniosku, zupełnie niezależnie
    od tego co i kiedy zrobił sąd.

> [...]
    > kto
    > w takim przypadku jest oskarżycielem? Zawsze myślałem, że jakiś

    Gdy byłem na rozprawie w sądzie grodzkim (już nie istnieją) jako oskarżyciel
    posiłkowy, to oskarżycielem był policjant.
    Pewnie w sprawach o wykroczenia dalej mają takie prawo.
    Na to by wskazywał fakt, że zawiadomienie o skierowaniu sprawy do sądu
    dostałeś z policji a nie z prokuratury.

    Już nie wspominając o tym, że i prokurator mógł się oprzeć na materiale
    zgromadzonym przez policję, nie ma obowiązku drugi raz pytać o to samo.

  • 53. Data: 2011-05-25 12:06:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 24 May 2011 22:42:23 +0200, ikaros30 <i...@w...pl> wrote:

    >warunków ruchu), ale wymierzył mu 2000 zł grzywny za doprowadzenie do
    >wypadku, w którym mógł zginąć on sam i dwoje innych osób! Nie jestem mściwy
    >i w sumie nie oczekiwałem dla niego innej kary, ale myślałem, że jako
    >oskarżyciel posiłkowy wydębię przynajmniej różnicę ceny auta kupionego 3
    >miesiące przed wypadkiem a tym co mi wyliczył rzeczoznawca firmy
    >ubezpieczeniowej sprawcy. Jedne głupie 1800 zł! Nie wiem czy się odwoływać,

    przecież te 2000 zł to kara, a 1800 - to odszkodowanie. Dwie zupełnie
    różne sprawy.
    Skoro wina już została ustalona, to zgłoś się teraz z roszczeniem do
    TU, gdzie sprawca miał OC i zażądaj wyrównania szkody.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 54. Data: 2011-05-25 15:42:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 May 2011 22:42:23 +0200, w
    <1jp7h9702epuy$.11b1umpgljmvl$.dlg@40tude.net>, ikaros30 <i...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > miesiące przed wypadkiem a tym co mi wyliczył rzeczoznawca firmy
    > ubezpieczeniowej sprawcy. Jedne głupie 1800 zł!

    Hmmm, ty chyba mylisz roszczenie cywilne od sprawy karnej.

    Dopiero teraz, po uprawomocnieniu się wyroku, możesz wystapić z roszczeniem do
    jego TU.

  • 55. Data: 2011-05-25 15:49:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Radekp,

    > Hmmm, ty chyba mylisz roszczenie cywilne od sprawy karnej.

    W sprawie karnej można żądać zadośćuczynienia.

    > Dopiero teraz, po uprawomocnieniu się wyroku, możesz wystapić z
    > roszczeniem do jego TU.

    Dlaczego do TU?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2011-05-25 15:52:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(-a):

> [...]
    > ubezpieczeniowej sprawcy. Jedne głupie 1800 zł!

    >Hmmm, ty chyba mylisz roszczenie cywilne od sprawy karnej.

    Nie myli, ma prawo żądać zasądzenia naprawienia szkody w postępowaniu
    karnym.

    >Dopiero teraz, po uprawomocnieniu się wyroku, możesz wystapić z roszczeniem
    >do
    >jego TU.

    Ale to inny temat i koszt.
    On chciał mieć zasądzone już na sprawie karnej i za friko.

  • 57. Data: 2011-05-25 16:02:10
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 15:52:31 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie myli, ma prawo żądać zasądzenia naprawienia szkody w postępowaniu
    > karnym.

    > Ale to inny temat i koszt.
    > On chciał mieć zasądzone już na sprawie karnej i za friko.

    No i właśnie o to chodzi. TU gościa już wyceniło tego mojego złoma, ale
    wyceniło go o połowę taniej niż za niego zapłaciłem 3 miesiące przed
    wypadkiem. Korzystając z rad kolegów na tym forum chciałem jako oskarżyciel
    posiłkowy odzyskać od gościa zwrot tej różnicy. Ale wydaje mi się, że teraz
    to już dupa jasiu!

    --
    i...@w...pl

  • 58. Data: 2011-05-25 16:36:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > oskarżyciel
    > posiłkowy odzyskać od gościa zwrot tej różnicy. Ale wydaje mi się, że

    Nie poddawaj się, względem prawa pewnie jesteś oskarżycielem posiłkowym i
    masz prawo wnieść sprzeciw.
    Wnieś, co Ci szkodzi?
    Nic nie ryzykujesz.

  • 59. Data: 2011-05-25 17:21:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 May 2011 15:52:31 +0200, w
    <4ddd099f$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie myli, ma prawo żądać zasądzenia naprawienia szkody w postępowaniu
    > karnym.

    Ma. Ale w tym przypadku nie od sprawcy, ale jego TU.
    Żądać może, ale skoro rzeczoznawca wycenił szkodę na tyle i tyle, to na jakiej
    podstawie?

  • 60. Data: 2011-05-25 17:25:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie myli, ma prawo żądać zasądzenia naprawienia szkody w postępowaniu
    > karnym.

    >Ma. Ale w tym przypadku nie od sprawcy, ale jego TU.

    Nieprawda.
    TU tylko zastępuje sprawcę przy płaceniu.

    >Żądać może, ale skoro rzeczoznawca wycenił szkodę na tyle i tyle, to na
    >jakiej
    >podstawie?

    Pewnie jakąś tam ma.
    Sąd ma rozstrzygnąć ile odszkodowania się należy.