  • 71. Data: 2011-06-02 12:47:29
    Temat: Re: Minęło 4 miesiące i nic!:(
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No i właśnie o to chodzi. TU gościa już wyceniło tego mojego złoma, ale
    > wyceniło go o połowę taniej niż za niego zapłaciłem 3 miesiące przed
    > wypadkiem. Korzystając z rad kolegów na tym forum chciałem jako
    > oskarżyciel
    > posiłkowy odzyskać od gościa zwrot tej różnicy. Ale wydaje mi się, że
    > teraz
    > to już dupa jasiu!

    Ale po co od gościa? Weź podzwoń po 'złomiarzach' załatw 2-3 ich oferty
    cenowe na odkupienie złomu i zrób odwołanie do TU, że zawyżyli cene wraku.
    Mnie bez szemrania wypłacili różnice do ZANIŻONEJ mojej kontr-oferty ; LOL

    A tak będziesz się bujał w sądzie z jakimś cieciem z marną szansą na
    wyciągnięcie kasy od niego nawet jak sąd coś zasądzi co bez dobrej papugi
    będzie bardzo trudne.

  • 72. Data: 2011-06-02 13:06:13
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Tzn. co, sugerujesz że nie będą odpowiadać za zasądzoną kwotę?

    Nie, na sprawie karnej dotyczącej zdarzenia, sąd nie wyda żadnego orzeczenia
    dotyczącego TU. Co najwyżej może wydać wyrok zasądzający odszkodowanie na
    rzecz poszkodowanych od sprawcy ale w/g tego co się dowiedziałem TU płacąc
    potem np. własne odszkodowania zdrowotne często zaniża o kwoty zasądzone
    przez sąd i jest trudno podważyć.

    > Napisz coś więcej.
    > Pamiętając że mówimy o sprawie KARNEJ.

    Dokładnie, KARNEJ, mieliśmy wypadek, sprawa 'wisiała' w TU do momentu
    uprawomocnienia wyroku. Stratą czasu było próbowanie ściągnięcia kasy z
    sprawcy bo to by tylko przeciągało całość o kolejne rozprawy. /pierwsza
    odbyła się po poł roku/ W dodatku bardzo ciężko 'przekonać' sąd do
    zasądzenia jakiś kwot odszkodowania na rzecz pokrzywdzonych bez dobrego
    adwokata który też za darmo nie pojawi się na kolejnych sprawach. /to
    bezpośrednia opinia prosto ze źródła czyli sędziego i osób z 'otoczenia' ;)
    / Do tego dochodzą okoliczności związane z sytuacją sprawcy itd, itp.
    Ogólnie każdy mi odradzał w naszym wypadku bo wszystko by przeciągło sprawe
    bez gwarancji na jakieś korzyści bo w ostatczności nawet zasądzone pieniądze
    trzeba sciągnać ze sprawcy to może trwać też bliżej nieokreślony czas.

  • 73. Data: 2011-06-02 13:10:33
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ale oni zawyżyli wartość PRZED wypadkiem z tego co zrozumiałem.

    Raczej odwrotnie, jaki by miało to sens dla TU przy szkodzie całkowietej?

  • 74. Data: 2011-06-02 13:41:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście.
    > Wyda orzeczenie dotyczące sprawcy.
    >
    > A TU odpowiada za niego Z AUTOMATU.

    Ale że nieby co, sugerujesz, że TU zapłaci za niego to co sąd zasądzi?
    ZAPOMNIJ, mało tego TU pomniejszy sobie swoje zobowiązania wobec
    poszkodowanego o kwoty zasądzone sprawcy. /w zakresie świadczeń nie
    dotyczących pojazdu/ I tyle. I o tym właśnie mnówiłem , że nie opłaca się
    ściągać kasy ze sprawcy, a przynajmiej do momentu wyciągnięcia wszystkiego
    od TU.

    > Zupełnie inną sprawą jest sposób egzekucji takiego wyroku, jeśli sprawca
    > nie ma kasy.
    > Nie mam pewności jak to się odbywa proceduralnie.

    No właśnie na normalnej drodze albo płaci albo nie, jak nie to w
    ostateczności komornik.

    > Ale tak czy tak, gra warta jest świeczki, bo jest za friko, a i sprawca
    > następnym razem się zastanowi jakie TU wybrać do OC.

    > To akurat nic nie zmienia w tej kwestii.
    >
    > Ty chyba mówisz o różnicy między przypadkiem, w którym TU wypłaca tyle ile
    > chcesz BEZ sprawy sądowej a zadośćuczynieniem w sprawie karnej.

    Zanim do tego dojdzie musi uprawomocnić się wyrok skazujący sprawce, inaczej
    nie masz co podchodzić do TU o odszkodowanie bo spuszczą Cię na drzewo. Nie
    ma sprawcy nie ma odszodowania.

    > A ja o czymś zupełnie innym - że TU wypłacić nie chce, więc tak czy tak
    > musisz się sądzić, więc lepiej zrobić to ZA DARMO przy sprawie karnej, niż
    > wytaczać TU drugi proces i to jeszcze płatny.

    Tyle, że TU z automatu nie płaci nic do momentu uprawomocnienia się wyroku
    przy sprawie KARNEJ. Więc droga do sprawy sądowej z TU jeszcze daleka i
    kręta.

    > Przecież nikt nie mówi, że masz ściągać ze sprawcy.
    > Płatnikiem tak czy tak może być TU.

    Nie w zakresie odszkodowania 'za straty niemotoryzacyjne'

  • 75. Data: 2011-06-02 14:05:31
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ale że nieby co, sugerujesz, że TU zapłaci za niego to co sąd zasądzi?
    > ZAPOMNIJ

    >Nie przekonasz go. On wie lepiej, nawet jeżeli nic nie wie -- patrz wątek
    >sprzed 2 tyg.

    Tyle, że ja akurat mam świeże doświadczenia i wiem, że prościej i lepiej
    ściągnąć kasę z TU bo można wyszarpać więcej i oni są wypłacalni. A
    absurdalnie można na wyroku sadowym zasądzającym na sprawcy odszkodowanie
    stracić bo wtedy właśnie TU solidarnie odliczy sobie tę kwote od własnych
    zobowiązań. /nie dotyczących pojazdu ale np. zdrowotnych i pokrewnych/

  • 76. Data: 2011-06-02 14:54:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście.
    > Na tym polega ubezpieczenie OC.

    Nie, nie zapłaci bo sąd w sprawie o uznanie winnym spowodowania np. wypadku
    nie zasądzi odszkodowania dotyczącego pokrycia niedopłaty do wraku.

    > Podstawa prawna?
    > IMO mylisz kwoty zasądzone z kwotami ściągniętymi ze sprawcy.

    Ja nic nie myle, na tym etapie TU jeszcze nic poszkodowanemu nie zapłaci bo
    nie ma wyroku wskazującego sprawcę więc za co i komu TU ma płacić.

    > Ale to zupełnie dwie różne rzeczy, nie mówię o ściąganiu.

    > Najpierw sąd - na Twój koszt.

    To na długo po tym jak zapadnie wyrok w sprawie uznania winnym sprawce.

    > I chodzi o ominięcie tego problemu.

    > Czasem tak, czasem nie.
    > Skoro autor wątku pisał co i jak mu wycenili, to już wie że go na drzewo
    > nie spuścili.

    Bzdura, wycena szkody nie ma nic do rzeczy z wypłatą odszkodowania. Wycene
    zrobić muszą bo ustawowo mają na to określony czas od zgłoszenia szkody,
    wypłacić nic nie muszą jak nie ma wskazanego winnego. I tak to się odbywa w
    praktyce, jak Policja na miejscu nie orzecze o winie i ukarze winnego
    mandatem TU nic nie wypłaci, aż sąd rozstrzygnie sprawe. Tak było w naszym
    przypadku, winna była oczywista bo koleś przewalił "STOP" i uderzył w nas,
    przyznał się na miejscu ale żona trafiła do szpitala i sprawa poszła do
    sądu. TU się wypiął z wypłatą bo formalnie nie było winnego do
    uprawomocnienia się wyroku.

  • 77. Data: 2011-06-02 15:10:14
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście.
    > Więc po co się bujać w sądzie dwa razy, jak można raz załatwiając wszystko
    > na pierwszej sprawie?

    Nie ma takiej opcji bo sąd nie zajmie się czymś czego nie ma w akcie
    oskarżenia i nie interesują go sprawy rozliczeń poszkodowany - TU. Przy
    okazji zainteresuj się co to jest 'nawiązka' i 'zadośćuczynienie' i dlaczego
    lepiej żeby sąd przyznał to pierwsze.

    > I tak to się odbywa w
    >
    > No pewnie że tak zrobią w większości przypadków.
    > Tylko jaki to ma związek z tym co piszemy?
    >
    > Coś gdzieś słyszałeś, ale nie masz pojęcia o czym gadasz.

    Nie, ja to przerabiałem na sobie od początku do końca bo boksować z TU
    musiałem się przez 8 miesięcy.

  • 78. Data: 2011-06-02 15:23:48
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]

    >wypłaty
    >w ciągu 30 dni od szkody (nie ma znaczenia, że sprawa poszła do sądu).

    I tak i nie bo nawet prawnicy w tej sprawie mieli różne zdanie, a
    przepychanie się pismami z TU mogło dać efekt zerowy. Szkoda mi było na to
    czasu.

    >Możecie sądzić się przynajmniej o odsetki.

    O odsetki mogłem wystąpić ale odbiłem sobie na czymś innym więc nie chciało
    mi się.

  • 79. Data: 2011-06-02 17:03:36
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jest nawet lepiej niż myślałem, ubezpieczyciela można przypozwać od razu
    > na sprawie karnej, więc reszta to już formalność.

    Masz jak wół:

    Zgodnie z tym przepisem, w
    postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem
    obowiązkowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie zakładu
    ubezpieczeń.

    Postępowaniu sądowym o NAPRAWIENIE SZKODY OBJĘTEJ UBEZPIECZENIEM, a nie
    ustaleniu winnego.

    Jednego z drugim nie połączysz bo abyś mógł chcieć coś od TU, najpierw
    człowiek objęty OC przez konkretne TU musi być uznany winnym, a wyrok musi
    się uprawomocnić.

  • 80. Data: 2011-06-02 17:56:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem
    > obowiązkowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie

    Ano.
    I zrozumiałeś co zacytowałeś, bo jakoś z Twojej odpowiedzi to nie wynika?

    > Postępowaniu sądowym o NAPRAWIENIE SZKODY OBJĘTEJ UBEZPIECZENIEM, a nie
    > ustaleniu winnego.

    LOL !!!!
    Weź wreszcie przeczytaj coś o problemie na którego temat zabierasz głos, bo
    się coraz bardziej kompromitujesz.

    HINT: Wniosek o zasądzenie naprawienia szkody MOŻE BYĆ jednym z elementów
    procesu karnego, a to że tego nie wiesz, tym gorzej dla Ciebie.

    > Jednego z drugim nie połączysz

    Jasne.
    Prawnik pisze (cytowałem) że można połączyć, ale Ty wiesz lepiej, bo tak i
    już.

    >bo abyś mógł chcieć coś od TU, najpierw człowiek objęty OC przez konkretne
    >TU musi być uznany winnym

    Bzdura.
    Wcale nie najpierw.
    Może być równocześnie, na tym samym procesie.
    Wystarczy że poszkodowany złoży taki wniosek.

    I przestań już pisać na temat o którym nie masz zielonego pojęcia.