  • 1. Data: 2021-05-28 02:27:52
    Temat: Mini woltomierz LED z rozdzielczością 1/100 V poniżej 10V
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś natknął się na tego typu miniaturowe woltomierze:
    https://allegro.pl/oferta/mini-woltomierz-miernik-le
    d-0-100v-dc-niebieski-9516135653

    Ale żeby przy pomiarze poniżej 10V druga cyfra po przecinku nie
    skakała co 3 wartości ale "normalnie" co 1?
    Czy to cecha wszystkich tych modeli wyglądających jak ten czy kwestia
    trafienia na taki, który umie wyświetlać wszystkie wartości 1/100?
    Ktoś zna/testował inne podobne?
    Zamiast LED może być LCD byle był taki miniaturowy.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-05-28 08:38:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 02:27:52 +0200, Marek wrote:
> [...]
    > Czy to cecha wszystkich tych modeli wyglądających jak ten czy kwestia
    > trafienia na taki, który umie wyświetlać wszystkie wartości 1/100?

    Trzeba by zobaczyc co tam za scalak.

    jak to jakis uC, z przetwornikiem 8 bit ... to sie nie dziw, ze ma 256
    mozliwych wskazan, a nie 999

    J.

  • 3. Data: 2021-05-28 11:33:59
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2021 o 02:27, Marek pisze:
> [...]
    > Czy to cecha wszystkich tych modeli wyglądających jak ten czy kwestia
    > trafienia na taki, który umie wyświetlać wszystkie wartości 1/100? Ktoś

    Obejrzyj, co w nim siedzi. Jeśli jest tam tylko mikrokontroler, to nie
    licz na wiele. Jeśli jest tam przetwornik A/C, trzeba sprawdzić, jaki.
    Widziałem takie z MCP3421, a to porządna kostka. Niestety, cholernie
    trudno ustalić, co jest przedmiotem oferty.

    P.P.

  • 4. Data: 2021-05-28 15:25:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 May 2021 08:38:17 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > jak to jakis uC, z przetwornikiem 8 bit ... to sie nie dziw, ze ma
    > 256
    > mozliwych wskazan, a nie 999

    Skąd wziąłeś to 8bit? Większość z jakimi miam do czynienia ma dać
    minimum 10bit co w zakresie mnie interesującym 0-5V daje
    wystarczającą rozdzielczość 0,004.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2021-05-28 15:56:29
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2021 o 15:25, Marek pisze:

    > Skąd wziąłeś to 8bit? Większość z jakimi miam do czynienia  ma dać
    > minimum 10bit co w zakresie mnie interesującym 0-5V daje wystarczającą
    > rozdzielczość 0,004.

    Moje doświadczenia z 10-bitowym przetwornikiem w AVR mówią, że można
    liczyć na 8 bitów. Dwa najmłodsze zwracają przypadkowe wartości.

    P.P.

  • 6. Data: 2021-05-28 17:42:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 15:25:24 +0200, Marek wrote:

    > Skąd wziąłeś to 8bit? Większość z jakimi miam do czynienia ma dać
    > minimum 10bit co w zakresie mnie interesującym 0-5V daje
    > wystarczającą rozdzielczość 0,004.

    Jaki masz, taki masz.
    Pytanie co jest w tym module z przykladu.

    Ja kiedys sobie kupilem woltomierz do samochodu, tylko 0.1V
    rozdzielczosci ... ale tez niektore wartosci przeskakiwal.

    Tak musi byc, jak uzyty ADC ma za mala dokladnosc.

    Moze poszukaj LCD, tam wieksza szansa, ze wstawili klona 7106.

    J.

  • 7. Data: 2021-05-28 21:07:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2021 o 17:42, J.F pisze:
    [...]
    > Tak musi byc, jak uzyty ADC ma za mala dokladnosc.

    Dokładność i rozdzielczość to różne sprawy. A precyzja to jeszcze co innego.

    > Moze poszukaj LCD, tam wieksza szansa, ze wstawili klona 7106.

    Szansa współcześnie praktycznie zerowa. Wszystkie tego typu zabawki,
    które widziałem, były zbudowane w oparciu o mikrokontroler.

    P.P.

  • 8. Data: 2021-05-28 21:22:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > Widziałem takie z MCP3421, a to porządna kostka. Niestety, cholernie
    > trudno ustalić, co jest przedmiotem oferty.

    Nie obejrzy bo oprócz zamazanego 16-pinowego scalaka nic nie ma.
    Jakiś PIC albo Atmel.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2021-05-28 21:35:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2021 o 21:22, Irokez pisze:

    > Nie obejrzy bo oprócz zamazanego 16-pinowego scalaka nic nie ma.
    > Jakiś PIC albo Atmel.

    Raczej STM.
    Na niektórych kostkach daje się przeczytać, ale to wcale nie oznacza
    sukcesu. Na przykład co to jest BX5815?

    P.P.

  • 10. Data: 2021-05-28 21:52:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 May 2021 21:07:38 +0200, Paweł
    Pawłowicz<pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > Szansa współcześnie praktycznie zerowa. Wszystkie tego typu
    > zabawki,
    > które widziałem, były zbudowane w oparciu o mikrokontroler.

    Zamówiłem kolejny z wbudowanym amperomierzem i ma to samo:
    przeskakuje co 0,04.
    Teraz czekam na ten:

    https://allegro.pl/oferta/voltomierz-amperomierz-4bi
    t-dc-0-200v-10a-10638526228

    Sprzedawca chwali się, że ten jest 4bit. O co mu chodzi?

    --
    Marek