  • 21. Data: 2021-05-29 15:52:15
    Temat: Re: Mini woltomierz LED z rozdzielczością 1/100 V poniżej 10V
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(a):
    > Raczej STM.
    > Na niektórych kostkach daje się przeczytać, ale to wcale nie oznacza
    > sukcesu. Na przykład co to jest BX5815?
    > P.P.

    Niektórzy twierdzą, że MAX5815, inni że jakiś klon TM7707.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2021-05-29 21:02:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote on 29.05.2021 10:42:

    > Mógłbyś rzucić nieco szczegółów, pachnie magią ;-)

    To nie magia. Do sygnału na wejściu dodaje się szum (ważne żeby był
    nieskorelowany z sygnałem), a potem uśrednia się wyniki pomiarów z ADC.

  • 23. Data: 2021-05-29 22:17:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Mógłbyś rzucić nieco szczegółów, pachnie magią ;-)

    A czym ma pachnieć dzieło brodatych analogowych dziadków z Agilenta? ;)
    W skrócie: bardzo pomysłowe pożenienie techniki multislope z SAR ADC.
    "Nieco" szczegołów jest tu (str. 918, sekcja 13.8.6):

    http://178.32.223.184:3485/TAOE.pdf

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2021-05-31 10:35:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2021 12:20:27 +0200, Janusz wrote:

    > Pewnie chodzi o owersampling ale to też mocno naciągane ze względu na
    > nieliniowości takich przetworników, ja w swoim 6 1/2 mam z podwójnym
    > całkowaniem i on zapewnia liniowość na poziomie tysięcznych części procenta.

    Tylko ze taki z podwojnym calkowaniem, podobnie jak i sigma-delta,
    to sporo przetwarzania w czesci analogowej ... i co - tam
    nieliniowosci nie ma ?

    J.

  • 25. Data: 2021-06-01 01:02:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F wrote:

    > Tylko ze taki z podwojnym calkowaniem, podobnie jak i sigma-delta,
    > to sporo przetwarzania w czesci analogowej ... i co - tam
    > nieliniowosci nie ma ?

    Nie ma znaczenia, czy są nieliniowości, offsety i inne cuda, tylko czy
    da się je w jakiś sposób oszacować i skompensować. Skoro do uzyskania
    dokładności 8.5 cyfry wystarcza HC4053, to widać problem jest do
    opanowania i ich pomysł zbudowania napięciowej suwmiarki się sprawdza.

    Za to wzorca pilnują jak Fortu Knox -- i poprawnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2021-06-26 16:27:30
    Od: jacek <j...@f...pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Zamówiłem kolejny z wbudowanym amperomierzem i ma to samo:
    > przeskakuje co 0,04.
    > Teraz czekam na ten:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/voltomierz-amperomierz-4bi
    t-dc-0-200v-10a-10638526228

    > Sprzedawca chwali się, że ten jest 4bit. O co mu chodzi?

    4 bitowy to znaczy po chińsku 4 cyfrowy.
    jp

  • 27. Data: 2021-06-26 23:41:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 26 Jun 2021 14:27:30 GMT, jacek <j...@f...pl>
    wrote:
    > 4 bitowy to znaczy po chińsku 4 cyfrowy.

    Jaką ścieżką idzie to skojarzenie?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2021-06-27 18:00:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

    > Jaką ścieżką idzie to skojarzenie?

    Pewnie taką, że 1 bit to jednostka, a masz ich 4.

    W każdym razie, na Ali wyświetlacze wielocyfrowe cyfrowe tak właśnie
    określają.

    --
    jp

    www.flowservice.pl