  • 11. Data: 2021-05-28 22:11:32
    Temat: Re: Mini woltomierz LED z rozdzielczością 1/100 V poniżej 10V
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > https://allegro.pl/oferta/voltomierz-amperomierz-4bi
    t-dc-0-200v-10a-10638526228

    > Sprzedawca chwali się, że ten jest 4bit. O co mu chodzi?

    "Należy podkreślić iż główną różnicą a jednocześnie ZALETĄ oferowanego
    urządzenia jest jego dokładność. Wynika ona z faktu, iż niniejszy panel
    wyświetla napięcie z dokładnością do 2 miejsc po przecinku a natężenie z
    dokładnością do 3 miejsc po przecinku."

    Na pewno w mierniczku za 25 zł. znajduje się bocznik o tolerancji
    lepszej niż 0.01% i podobne źródło napięcia odniesienia. Ech, dzieciaki...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2021-05-28 22:16:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Moje doświadczenia z 10-bitowym przetwornikiem w AVR mówią, że można
    > liczyć na 8 bitów. Dwa najmłodsze zwracają przypadkowe wartości.

    Jako ciekawostkę powiem, że w laboratoryjnych woltomierzach o
    dokładności 7.5 cyfry ADC jest bodaj zaledwie 12-bitowy. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2021-05-28 22:49:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 May 2021 22:11:32 +0200, Piotr Wyderski
    > Na pewno w mierniczku za 25 zł. znajduje się bocznik o tolerancji
    > lepszej niż 0.01% i podobne źródło napięcia odniesienia. Ech,
    > dzieciaki...

    Ja nie potrzebuję dokładności, w całym zakresie pomiarowym tylko
    między 4V-4,2V (skalibruje sobie), na pozostałelym zakresie
    wystarczy mi rozdzielczość.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2021-05-29 00:10:12
    Temat: Re: Mini woltomierz LED z rozdzielczo?ci? 1/100 V poni?ej 10V
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Pawe? Paw?owicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Moje do?wiadczenia z 10-bitowym przetwornikiem w AVR m?wi?, ?e mo?na
    > liczy? na 8 bit?w. Dwa najm?odsze zwracaj? przypadkowe warto?ci.

    Mierzylem napiecie baterii uzywajac chinski klon Arduino. Pomiary
    szly do PC. Odczyty byly stabilne a wyniki sie plynnie zmienialy.
    Nie sprawdzalem dokladnosci, ale rozdzielczosc byla wyraznie
    10-bitowa. Biblioteka Arduino troche kombinuje (szybkosc jest
    wyraznie mniejsza niz max katalogowy), ale dzialalo OK.

    "Tester tranzystorow" na AVR tez ma w miare dobra dokladnosc.

    Z innej beczki, teoretycznie 12-bitowy przetwornik w STM32F030 daje
    mi 8 dobrych bitow a 4 przypadkowe. Podobno z dobrze zaprojktowana
    plytka przetworniki STM faktycznie daja 12 bitow, choc nie wiem
    czy do STM32F030 da sie sie zrobic dobra plytke (ten model ma
    wspolna mase cyfrowa i analogowa...).

    --
    Waldek Hebisch

  • 15. Data: 2021-05-29 10:42:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2021 o 22:16, Piotr Wyderski pisze:

    > Jako ciekawostkę powiem, że w laboratoryjnych woltomierzach o
    > dokładności 7.5 cyfry ADC jest bodaj zaledwie 12-bitowy. :)

    Mógłbyś rzucić nieco szczegółów, pachnie magią ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2021-05-29 11:40:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 May 2021 21:52:09 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Teraz czekam na ten:
    > https://allegro.pl/oferta/voltomierz-amperomierz-4bi
    t-dc-0-200v-10a-10638526228

    Ten jest OK, wartość zmienia się co 0,01V.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-05-29 11:54:37
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
> [...]
    d-0-100v-dc-niebieski-9516135653

    > Trzeba by zobaczyc co tam za scalak.
    >
    > jak to jakis uC, z przetwornikiem 8 bit ... to sie nie dziw, ze ma 256
    > mozliwych wskazan, a nie 999
    >
    > J.

    Holtek uC z 12b ADC.
    Bardzo możliwe że chińskie woltomierze również są kopiowane
    przez chińczyków, do tego jeszcze taniej np. w oparciu o 10b uC:)
    Ciekawe z ilu pomiarów składa się wynik?

  • 18. Data: 2021-05-29 12:03:11
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    > przez chińczyków, do tego jeszcze taniej np. w oparciu o 10b uC:)

    10b ADC ofkors.

  • 19. Data: 2021-05-29 12:20:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Mógłbyś rzucić nieco szczegółów, pachnie magią ;-)
    Pewnie chodzi o owersampling ale to też mocno naciągane ze względu na
    nieliniowości takich przetworników, ja w swoim 6 1/2 mam z podwójnym
    całkowaniem i on zapewnia liniowość na poziomie tysięcznych części procenta.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2021-05-29 12:24:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Moje doświadczenia z 10-bitowym przetwornikiem w AVR mówią, że można
    > liczyć na 8 bitów. Dwa najmłodsze zwracają przypadkowe wartości.
    Jak się ma do dupy otoczenie procka zrobione to tak wychodzi, robiłem
    pomiary na atmega8 i skacze jedynie ostatnia cyfra, prosty oversampling
    x4 i podzielenie /4 eliminuje tą przypadłość. Jedynie dla wejść SCL i
    SDA jest gorsza rozdzielczość ale piszą o tym w dokumentacji więc trudno
    być tu zaskoczonym.

    --
    Janusz