  • 21. Data: 2020-11-21 01:52:55
    Temat: Re: Moc nominalna a maksymalna w... blenderze
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 20 listopada 2020 o 13:47:25 UTC+1 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    > znaczy możesz kupić 1.5 kW, 1.8 kW, 2.2 kW itd, ale to nadal lipa.
    > Tym niemniej jest tam jakas sensowna temperatura tego oleju (80 st ?),
    > przy ktorej dana ilosc zeberek oddaje do otoczenia ... 800W, albo
    > 1.5kW, albo 2kW.
    >
    > Jak koledze zalezy na tych 2kW, to trzeba wiekszy/lepszy/drozszy ...
    >
    > J.
    Zaraz droższy kupować. Wystarczy wystawić na balkon jak jest mróz i się nie wyłączy.

  • 22. Data: 2020-11-22 02:35:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jaka temperature ma wtedy piecyk ?
    > Moze zly termostat "awaryjny" ?

    To jest bardzo dobre pytanie. Sprawdzę. Generalnie temperatura jest
    powyżej progu dotykowego (czyli parzy).

    > Jest jeszcze inna wersja - zrobi sie zimniej, to piecyk pokaze cale
    > swoje 1480 W :)

    Nie wiem jak bardzo zimno musiałoby być :)

    --
    Idzie sobie mamut przez pustynie i nagle stratowało go stado
    słoni. Wstaje z trudem i rozgoryczony mówi:

  • 23. Data: 2020-11-22 02:36:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Do pierwszego zadziałania termostatu, co upoważnia producenta do
    > ocechowania urządzenia taką mocą znamionową.

    No właśnie, i to uważam za oszustwo. Powinno się podawać dwie moce,
    maksymalną pobieraną z sieci i średnią przy normalnych / przeciętnych
    warunkach (cokolwiek te normalne warunki oznaczają).

    --
    Mój doktor twierdzi, ze jestem paranoikiem. Co prawda nie powiedział mi
    tego, ale wiem, ze tak myśli.

  • 24. Data: 2020-11-22 02:39:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Technicznie tak samo beznadziejny :> Bo tak serio to wyboru nie ma. To
    > znaczy możesz kupić 1.5 kW, 1.8 kW, 2.2 kW itd, ale to nadal lipa.

    Wydaje mi się, że tu nawet nie chodzi o moc a o powierzchnię grzewczą.
    Niech będzie i 1,5 kW, tak jak ten, ale mający 2x więcej żeberek, żeby
    oddał tę moc. Jak będzie ciągle emitował 1,5 kW to będzie znaczyło, że
    jest zapas możliwości żeberek :)

    > Spalić to może nie, ale przy 80+ stopni zaczyna się przypalanie kurzu na
    > powierzchni grzewczej a to już zdrowe nie jest.

    Organoleptycznie to on może mieć te 80°C i teraz. Nieorganoleptycznie to
    zmierzę za tydzień :)

    --
    Słonia obleciały komary. On chcąc się uwolnić wlazł do rzeki. Wszystkie
    komary poleciały do góry, poza jednym.

  • 25. Data: 2020-11-22 02:46:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak koledze zalezy na tych 2kW, to trzeba wiekszy/lepszy/drozszy ...

    Chyba właśnie o to "droższy" chodzi. Widziałem na Allegro różne poniżej
    100 zł, ale ten w Obi kosztował... nie pamiętam ile, teraz jest za 119
    zł.

    https://www.obi.pl/elektryczne-urzadzenia-grzewcze/g
    rzejnik-olejowy-7-zeber-1500-w/p/6551493

    "Posiada potrójny system ochrony przed przegrzaniem, co zapewnia
    bezpieczne użytkowanie."

    Czyli pewnie te dwa termostaty i trzeci już w oleju, być może jednorazowy
    (bezpiecznik termiczny). Albo chodzi o czujnik przechyłu, który też ma.

    Ten, widzę, ma identyczne parametry, a cena 97 zł.

    https://www.obi.pl/elektryczne-urzadzenia-grzewcze/v
    olteno-grzejnik-olejowy-mini-7-zebrowy-1500-w/p/6146
    021

    A ten wydaje się bardziej odpowiedniejszy dla mnie, tylko znów... żeber
    dwa więcej, niby ciągnie z sieci 2 kW, ale w jakim cyklu?

    https://www.obi.pl/elektryczne-urzadzenia-grzewcze/v
    olteno-grzejnik-olejowy-9-zebrowy-2000-w/p/6146054

    Jeśli 7-żebrowy daje 829 W, to 9-żebrowy niby powinien dawać 1066 W...

    --
    Jeż chciał bardzo iść na dziwki, ale się wstydził iść sam, wiec poprosił
    zająca (playboya), aby go zaprowadził do burdelu. Wiec idą aż tu nagle

  • 26. Data: 2020-11-22 07:44:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 02:39, Arnold Ziffel pisze:

> [...]
    > Niech będzie i 1,5 kW, tak jak ten, ale mający 2x więcej żeberek, żeby
    > oddał tę moc. Jak będzie ciągle emitował 1,5 kW to będzie znaczyło, że

    Co oznacza że konstrukcja jest *przewymiarowana* i należy ją potanić.
    Przypominam mówimy o towarze dla masowego odbiorcy, a nie urządzeniu
    high-tech do ogrzewania stacji kosmicznej.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2020-11-22 07:48:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 02:36, Arnold Ziffel pisze:

    > No właśnie, i to uważam za oszustwo. Powinno się podawać dwie moce,
    > maksymalną pobieraną z sieci i średnią przy normalnych / przeciętnych
    > warunkach (cokolwiek te normalne warunki oznaczają).

    Normy dotyczące bezpieczeństwa AGD definiują moc *znamionową*,
    uzyskiwaną w zdefiniowanych warunkach, mimo iż z tzw. realem ma ona tyle
    wspólnego, że także jest wyrażona w watach. Stąd cały wątek.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 28. Data: 2020-11-22 11:19:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.11.2020 14:30, Arnold Ziffel wrote:

    > Jak mam włączać wentylator to włączyłbym po prostu farelkę. Po to kupiłem
    > ten grzejnik, żeby nic mi nie szumiało w nocy...

    Jak nie masz zrobionej głupoty w stylu płyty gipsowe i ocieplenie pod
    nimi to można spokojnie wyłączyć ogrzewanie na noc.
    Farelka faktycznie wyje niemiłosiernie, ale wentylator (znacznie
    cichszy) mam włączony cały czas w nocy po za okresem zimowym.
    Szum nie utrudnia - wręcz ułatwia zasypianie.
    Są nawet na YT filmiki z szumem do spania - samolotowym, kolejowym,
    morskim, Sci-Fi - do wyboru do koloru.

    --
    Mirek.

  • 29. Data: 2020-11-22 12:39:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PeJot napisał(a) :

    > Normy dotyczące bezpieczeństwa AGD definiują moc *znamionową*,
    > uzyskiwaną w zdefiniowanych warunkach, mimo iż z tzw. realem ma ona tyle
    > wspólnego, że także jest wyrażona w watach. Stąd cały wątek.

    No i tu dochodzimy do sedna sprawy: jakie to są zdefiniowane
    warunki? I czy wszyscy producenci sprzętu na nasz rynek stosują się
    do tych kryteriów?

    Bo weźmy chociaż te blendery... Mój obecny ma z tabliczki
    znamionowej 170W. Fakt, że stary. Obecne najsilniejsze mają 1500W.
    Czy to jest 1500 Wai-tchi ;-) czy 1500 Wat? Proporcjonalnie większe
    od 170W.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 30. Data: 2020-11-22 13:03:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 12:39, Zbynek Ltd. pisze:

    > No i tu dochodzimy do sedna sprawy: jakie to są zdefiniowane warunki?

    Określone w arkuszach normy PN-EN 60335-x.

    > I czy wszyscy producenci sprzętu na nasz rynek stosują się do tych kryteriów?

    Nie :)

    > Bo weźmy chociaż te blendery... Mój obecny ma z tabliczki znamionowej
    > 170W. Fakt, że stary. Obecne najsilniejsze mają 1500W. Czy to jest 1500
    > Wai-tchi ;-) czy 1500 Wat?

    To może być na przykład moc na zablokowanym wirniku.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza