    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Monitoring dahua, co jest?
    Date: Tue, 11 Aug 2020 22:49:11 +0200

    Kupiłem kamery, rejestrator, osobny switch POE. Połączyłem wszystko,
    zainicjowałem za pomocą web rejestratora + SmartPSS i tak zostawiłem na
    kilka dni. Wszystko działa, to pomyślałem że teraz skonfiguruje detale, tzn.

    1) Kamery są 4Mpx i standardowa rozdzielczość wynosi 2560x1440. Ale w
    menu do wyboru jest coś wyżej 2688x1520 (dlaczego ta nie jest domyślna?)
    więc ją wybrałem - doszło z 1-2 stopnie po szerokości i wysokości na
    obrazie, myślę fajnie.

    2) Przestawiam domyślny H264 na H265.

    3) Włącz smart codec (H265+) co zmienia CBR na VBR (max bitrate na 4096).

    4) Włączam "Motion Detection" i WDR w obrazie (w końcu dopłaciłem do tego).

    5) Robię "Save settings" i zostawiam na noc.

    Rano się budzę a tam log w NVR zawalony komunikatami "IPC Offline
    Alarm". Zaglądam do nagrań i rzeczywiście "dziury" co jakiś czas
    trwające po kilkanaście sekund. Przewijanie czy zmiana pozycji trwa
    naście sekund, a i tak często skacze sporo przed albo sporo za momentem
    który wskazałem. Zaglądam do podglądu na żywo (ściany w NVR), a tam albo
    nie jest w stanie podłączyć któregoś obrazu albo po chwili któryś robi
    się szary i malują się jakby same zmiany (Main Stream, Sub Streamy CBR
    D1 są w porządku).

    Próbowałem wyłączać pojedyncze opcje, ale właśnie co przywróciłem
    domyślne ustawienia wszystkiego i od 2h odpukać spokój. Zobaczę przez
    następne 24h jak się warunki na zewnątrz będą zmieniać, czy się poprawiło.

    Ale co mogę zakładać, procesory w kamerach nie wyrabiają? Po zalogowaniu
    się lokalnie do kamer, w logach nie ma żadnej informacji o błędzie,
    restarcie, utracie zasilania. Przez dobę pingowałem adresy kamer i nie
    straciłem żadnego pakietu, czasy <= 5ms.

    Jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz