  • 1. Data: 2020-08-11 22:49:11
    Temat: Monitoring dahua, co jest?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Kupiłem kamery, rejestrator, osobny switch POE. Połączyłem wszystko,
    zainicjowałem za pomocą web rejestratora + SmartPSS i tak zostawiłem na
    kilka dni. Wszystko działa, to pomyślałem że teraz skonfiguruje detale, tzn.

    1) Kamery są 4Mpx i standardowa rozdzielczość wynosi 2560x1440. Ale w
    menu do wyboru jest coś wyżej 2688x1520 (dlaczego ta nie jest domyślna?)
    więc ją wybrałem - doszło z 1-2 stopnie po szerokości i wysokości na
    obrazie, myślę fajnie.

    2) Przestawiam domyślny H264 na H265.

    3) Włącz smart codec (H265+) co zmienia CBR na VBR (max bitrate na 4096).

    4) Włączam "Motion Detection" i WDR w obrazie (w końcu dopłaciłem do tego).

    5) Robię "Save settings" i zostawiam na noc.

    Rano się budzę a tam log w NVR zawalony komunikatami "IPC Offline
    Alarm". Zaglądam do nagrań i rzeczywiście "dziury" co jakiś czas
    trwające po kilkanaście sekund. Przewijanie czy zmiana pozycji trwa
    naście sekund, a i tak często skacze sporo przed albo sporo za momentem
    który wskazałem. Zaglądam do podglądu na żywo (ściany w NVR), a tam albo
    nie jest w stanie podłączyć któregoś obrazu albo po chwili któryś robi
    się szary i malują się jakby same zmiany (Main Stream, Sub Streamy CBR
    D1 są w porządku).

    Próbowałem wyłączać pojedyncze opcje, ale właśnie co przywróciłem
    domyślne ustawienia wszystkiego i od 2h odpukać spokój. Zobaczę przez
    następne 24h jak się warunki na zewnątrz będą zmieniać, czy się poprawiło.

    Ale co mogę zakładać, procesory w kamerach nie wyrabiają? Po zalogowaniu
    się lokalnie do kamer, w logach nie ma żadnej informacji o błędzie,
    restarcie, utracie zasilania. Przez dobę pingowałem adresy kamer i nie
    straciłem żadnego pakietu, czasy <= 5ms.

    Jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2020-08-12 08:19:14
    Temat: Re: Monitoring dahua, co jest?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > restarcie, utracie zasilania. Przez dobę pingowałem adresy kamer i nie
    > straciłem żadnego pakietu, czasy <= 5ms.

    ja bym obstawiał że rejestrator nie wyrabia (karta sieciowa?), pewnie
    obsługuje kamery np. max 5Mpix, ale np. 8x5Mpix podłączyć nie możesz, bo
    to za dużo dla sieciówki/procka itp.

    Lukasz

  • 3. Data: 2020-08-12 09:16:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 22:49:11 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > 3) Włącz smart codec (H265+) co zmienia CBR na VBR (max bitrate na
    > 4096).

    W moich hikvision zauważyłem, że często są problemy z podglądem przy
    h265+, właśnie typu "duchy Wyspiańskiego". Ale to może być problem z
    przeglądarką odtwarzająca strumień. Generalnie nie używam.
    Bitrate też nie większe niż ok 2k, nie ma sensu pchać przez sieć tak
    duże strumienie,.

    > 4) Włączam "Motion Detection" i WDR w obrazie (w końcu dopłaciłem
    > do tego).

    Czy włączony WDR robi u Ciebie efekt różowej poświaty krawędzi
    szybko poruszających się obiektów? Jak np robisz szybki pan-tilt?
    Albo obiekt szybko przemieści się przez ekran?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-08-12 13:54:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/08/2020 21:49, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > zainicjowałem za pomocą web rejestratora + SmartPSS i tak zostawiłem na
    > kilka dni. Wszystko działa, to pomyślałem że teraz skonfiguruje detale,

    Kolega do nowo wybudowanego domu zainstalowal wlasnie Dahua i 3 albo 4
    kamery. Po dwoch latach padla jedna kamera (na switchu poe nadal
    swiecila), a po restarcie rejestratora ten juz nie wrocil. Chlop ktory
    mu to instalowal powiedzial, ze rejestrator zwyczajnie sie skonczyl.

  • 5. Data: 2020-08-12 21:34:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.08.2020 22:49, Mateusz Bogusz wrote:
    > Kupiłem kamery, rejestrator, osobny switch POE. Połączyłem wszystko,

    [...]
    > Jakieś pomysły?

    Ila masz tych kamer?
    To może być wszystko.
    Generalnie: "Porzućcie wszelką nadzieję którzy tu wchodzicie" ;)
    Ustaw część na fabryce a część po swojemu - może to coś rozjaśni.
    A pingować to trzeba było wtedy jak był problem a nie wtedy jak jest dobrze.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2020-08-13 21:59:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 21:34, Mirek wrote:
> [...]
    > Ustaw część na fabryce a część po swojemu - może to coś rozjaśni.
    > A pingować to trzeba było wtedy jak był problem a nie wtedy jak jest

    5x4Mpx. Na fabryce z ustawionym MD wszystko chodzi ok. Na razie drugi
    dzień testów kiedy zmieniam na po jednym ustawieniu.

    Ale nasuwa mi się kilka pytań.

    Na chłopski rozum, kodowaniem zajmuje się kamera i ta tylko przesyła
    dane (skoro kamera potrafi sama zapisać na kartę czy na udział
    sieciowy). To po kiego "wsparcie" kodeka po stronie rejestratora? Tylko
    do wyjść HDMI/VGA? Bo przez web czy aplikację, to dekodowanie odbywa się
    na urządzeniu klienckim.

    Ustawiłem (nie wiem czy dobrze), 24/7 zapis Regular + MD + Alarm -
    zakładam że skoro zapisuje się non-stop strumień główny, to MD czy alarm
    tylko tagują go znacznikami czasu, czy się mylę? I w tym momencie
    (rejestrator) zapisuje Regular, a do tego samodzielnie "koduje" poboczny
    na MD?

    Generalnie są jakieś zalecenia czego nie robić? Np. Main Stream i Sub
    Stream ustawić ten sam kodek (H265/H264) czy to bez znaczenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2020-08-13 22:01:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 13:54, K wrote:
> [...]
    > swiecila), a po restarcie rejestratora ten juz nie wrocil. Chlop ktory
    > mu to instalowal powiedzial, ze rejestrator zwyczajnie sie skonczyl.

    Ja lanosa słabo wspominam, dobrze toyotę, a skodę do 10 lat, potem też
    już zaczyna denerwować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2020-08-13 22:09:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 08:19, ddddddddddddd wrote:
    > ja bym obstawiał że rejestrator nie wyrabia (karta sieciowa?), pewnie
    > obsługuje kamery np. max 5Mpix, ale np. 8x5Mpix podłączyć nie możesz, bo
    > to za dużo dla sieciówki/procka itp.

    Rejestrator także Dahua 8ch.

    Kompresja H.265+/H.264+/MJPEG
    Bitrate: max. 80 Mb/s (20Mb/s na kanał)
    Możliwość nagrywania/odtwarzania w rozdzielczości 8 MPX
    PRĘDKOŚĆ NAGRYWANIA [KL/S] 8ch@1080P 30fps

    Na fabryce leci do niego 5x 4Mpx (CBR 4096 kbps), czyli 20Mb/s (4 Mb/s
    na kanał) i działa. Moje ustawienia "jak mniemam" tylko zmniejszają
    bitrate to czegoś tu nie rozumiem.

    Skoro to kamera koduje obraz i przesyła zakodowany strumień do
    rejestratora, to po kiego podawanie dla rejestratora obsługiwanej
    kompresji, rozdzielczości czy ilości klatek? Ważne przecież że bitrate
    nie przekroczony.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2020-08-13 22:18:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 09:16, Marek wrote:
    > W moich hikvision zauważyłem, że często są problemy z podglądem przy
    > h265+, właśnie typu "duchy Wyspiańskiego". Ale to może być problem z
    > przeglądarką odtwarzająca strumień.

    Wyczaiłem już że jak się ogląda przez przeglądarkę to przy H264 nawet 4
    kamery na raz mogę oglądać przy 25FPS. Ale zmiana choćby jednej z nich
    na H265 i przeglądarka już przy dwóch na raz zaczyna przycinać, rwać,
    przeskakiwać. Przy 4 to już praktycznie nie da się oglądać. SmartPSS
    sobie jeszcze radzi całkiem. Ale jak ustawie do tego VBR to na
    przeglądarce pojawiają się właśnie duchy i szarości, a SmartPSS zaczyna
    klękać.

    > Generalnie nie używam.
    > Bitrate też nie większe niż ok 2k, nie ma sensu pchać przez sieć tak
    > duże strumienie,.

    Wyczaiłem już że jak się ustawia parametry bezpośrednio na stronie web
    kamery, to ona podpowiada zmiany bitrateu wraz ze zmianą kodowania i
    ilości klatek. Web rejestratora czy SmartPSS tego nie robił.

    > Czy włączony WDR robi u Ciebie efekt różowej poświaty krawędzi
    szybko > poruszających się obiektów? Jak np robisz szybki pan-tilt? Albo
    obiekt > szybko przemieści się przez ekran?

    Włączenie WDR na fabrycznym ustawieniu suwaka (wartość 50), faktycznie
    robi obraz z dupy, przesycony na cukierkowo - ja wymyśliłem że to może
    być dlatego że co najmniej pół obraz na kamerach zajmuje kolorowa kostka
    którą mam "kolory jesieni" - tak wydumałem. Ale jak się pobawić
    suwakiem, to wydaje się on działać jak wartość progowa dla algorytmu i
    przy zmniejszeniu lub zwiększeniu tej wartości obraz robi się normalny,
    tylko cienie rozjaśnione - czyli tak jak ma być.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-08-13 22:52:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.08.2020 21:59, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > sieciowy). To po kiego "wsparcie" kodeka po stronie rejestratora? Tylko
    > do wyjść HDMI/VGA? Bo przez web czy aplikację, to dekodowanie odbywa się

    No tak, ale jeśli rejestrator nie "rozpozna" kodeka to nie będzie go
    nagrywał ani streamował do klienta - aczkolwiek tu nie jestem pewien, bo
    widziałem gdzieś starszy rejestrator z podłączoną kamerą h265 i chyba
    było ją widać w kliencie ma żywo i w nagraniach. natomiast rejestrator
    nie wyświetlał obrazu... ale czy to akurat Dahua była to nie pamiętam.

> [...]
    > tylko tagują go znacznikami czasu, czy się mylę? I w tym momencie
    > (rejestrator) zapisuje Regular, a do tego samodzielnie "koduje" poboczny

    Rejestrator raczej nie rekoduje strumienia. Przełączanie MD/Regular
    odbywa się w kamerze - ustaw wyraźnie różne parametry na MD i Regular to
    się przekonasz.

    > Generalnie są jakieś zalecenia czego nie robić? Np. Main Stream i Sub
    > Stream ustawić ten sam kodek (H265/H264) czy to bez znaczenia?

    IMHO bez znaczenia. Sub służy do podglądu w małym oknie i ewentualnie
    przy słabszym łączu, aczkolwiek OIDP Dahua ma możliwość dodatkowego
    nagrywania sub-streama (szybsze wyszukiwanie, dywesyfikacja itp.)

    --
    Mirek.