  • 51. Data: 2013-05-08 16:42:01
    Temat: Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1368018591@news.chmurka.net...

    > Jak by to zabezpieczyło przed podsłuchaniem hasła? Challenge/response?

    Jak przyjdzie co do czego, to się dobrze przez to przegryzę.

    > Rozkminieniem tak, ale IMO nie jest to szyfrowanie.

    Nie wiem, czy dobrze pamiętam, zwykły Huffman, kto zna algorytm, to
    rozkoduje. Zresztą, w ruchu amatorskim OIDP, szyfrować nie można...?

    > No... masz tylko jedną próbę. Jeżeli ktoś zrobi coś jednak z tej bramki,
    > drugiej szansy możesz już nie mieć.

    Wszystko rozumiem. Dlatego na pewno nie podejdę do tego byle jak.

    > Pamiętaj też, że FBB może mieć błędy.

    Nawet ma.

    > Reasumując, ja bym się za to nie zabierał ot tak. Temat trzeba bardzo
    > dobrze
    > przemyśleć - przemyśleć co i jak chcesz udostępnić, jak zablokować to, co
    > nie
    > powinno być udostępnione i czy można obejść to zabezpieczenie.

    Ja np. obchodzę zabezpieczenie blokady użytkownika...
    Trudno powiedzieć, co z tego wyjdzie, na pewno temat dobrze zbadam, zanim to
    puszczę. Może poproszę kogoś o pomoc z prośbą - złam zabezpieczenie. Wtedy
    ewentualnie bramkowanie pod ścisłym nadzorem, jak ktoś coś nie-tak, to
    natychmiast rozłączenie. Spróbuję na FW wyfiltrować - do łączenia się pod
    konkretne adresy. Choć to tylko telnet... to tak, wiem, że można sporo
    narzeźbić... może i porty się poblokuje?

    > I będziesz non stop monitorował logi?

    Przede wszystkim kanał radiowy. Tak, aby nie stracić nikogo z oczu.
    Logi też.

    > Takich sztuczek może być więcej.

    I z pewnością będę je wyłuskiwać.
    Tylko komu się będzie chciało z tym babrać 1200bps? Oczywiście, liczę się z
    tym.
    Z pewnością przygotuję się do tego należycie. Tak, jak do tego, by mieć net
    w szpitalu, kupiłem nową baterię 10.4Ah, testuję ją, o drugiej w nocy
    odłączyłem ładowanie, do teraz (wliczając przerwy na uśpienie), czyli 14
    godzin, ciągnę na samej baterii. Kupiłem modem Aero2 (nie potrzebuję dużej
    szybkości tamże), kupiłem i czekam na kartę. Modem kupiłem zgodny z
    wymaganiami (jest klasy 14 ma 21.6) - conajmniej 90%, jak szacuję, tego co
    jest oferowane nie spełnia wymogów operatora do świadczenia usługi (są klasy
    8, a nie minimum 10, mając 7.2, zamiast 14.4 DL) Wydaje mi się, że poważnie
    do tego podszedłem... to i do FBB (bądź inny program łatwy dla użytkowników)
    podejdę poważnie, zanim to puszczę wśród ludzi w sposób, jaki zamierzam. A
    jak się okaże, że nie ma tak różowo, bo dziury się nawzajem poganiają, albo
    po prostu "to se ne da" to trudno, uprzejmości dla ogółu nie będzie...