  • 21. Data: 2020-07-22 12:18:41
    Temat: Re: Naprawa płyty 486 - układ power on reset?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, July 22, 2020, 10:49:42 AM, you wrote:

    > Nic nie miały. Późniejsze też - podobnie jak Mateusz miałem 486DX2/66 i
    > procek był goły.

    Można było dokupić nakładkę z radiatorem i wentylatorem. Nawet mam
    jeszcze jeden taki. Zdecydowanie stabilizował pracę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2020-07-22 12:59:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-22 o 12:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Można było dokupić nakładkę z radiatorem i wentylatorem.

    Kupić pewnie można było, co innego zamontować. U mnie ten 486 był pod
    koszyczkiem na napędy 5.25" - miejsca nad nim może z pół centymetra.
    Obudowa desktop w pięknym kolorze beżu oczywiście (obudowę mam do
    dziś, sama płyta nie przeżyła niestety kilkuletniego pobytu w piwnicy).

    > Nawet mam jeszcze jeden taki. Zdecydowanie stabilizował pracę.

    Mój 486DX2/66 był bardzo stabilny, nie było czego "stabilizować". Ew.
    pady zaczął zaliczać dopiero, kiedy próbowałem mu wrzucić W95, ale to
    nie temperatura CPU była tutaj problemem.

    Mateusz

  • 23. Data: 2020-07-22 13:03:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > Można było dokupić nakładkę z radiatorem i wentylatorem. Nawet mam
    > jeszcze jeden taki. Zdecydowanie stabilizował pracę.

    Może u Ciebie stabilizował :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2020-07-22 13:13:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mój 486DX2/66 nie miał żadnego radiatora. Czy to nie od DX4/Pentium
    > zaczęły się cyrki z chłodzeniem?

    mam jeszcze stare kasy fiskalne elzabu z płytami na 486 i zobacze co tam
    siedzi, ale jestem prawie pewien, że miały radiatory.

  • 25. Data: 2020-07-22 14:32:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Swoją drogą jest możliwe, że za winę za problem z resetami ponosi np.
    konflikt z jakimś innym elementem, np. pamięcią albo którąś kartą ISA?
    Albo nawet, że jest to inny objaw tego samego problemu, który powoduje
    niestabilne działanie (a właściwie wykrzaczanie się) niektórych gier?

  • 26. Data: 2020-07-22 14:37:37
    Temat: Re: Naprawa p?yty 486 - uk?ad power on reset?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Z drugiej strony mamy takie 386 lub wczesne 486 w obudowach SMD,
    > lutowane bezpo?rednio na p?ycie. One nigdy nie mia?y radiator?w.
    > Zastanawiam si? po prostu gdzie na tym spektrum mieszcz? si?
    > (relatywnie) wczesne 486 (SX 25 MHz, DX 33 MHz, DX 40 MHz) w
    > ceramicznych obudowach wk?adanych w gniazdo.

    Moj 486 DX 50 MHz przyszedl z radiatorem (niezbyt duzy,
    pasywny).

    --
    Waldek Hebisch

  • 27. Data: 2020-07-22 14:55:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jul 2020 14:32:59 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Albo nawet, że jest to inny objaw tego samego problemu, który
    > powoduje
    > niestabilne działanie (a właściwie wykrzaczanie się) niektórych
    > gier?

    No ale zdajesz sobie sprawę, że powodów może być sporo? Stare to jest
    dobre wino i skrzypce....
    Ostatnio dowiedziałem się, że pamięci dram mają dość krótką
    żywotność, dlatego producenci niechętnie stosują ich jako
    zintegrowane z socami... A zdaje się próbujesz odpalić 30 letni
    sprzęt grubo poza okresem gwarancji...
    Kiedyś na moim 386dx dema future crew się wykrzaczaly i pomogła wtedy
    wymiana kości pamięci cache, akurat w mojej płycie marki 'Optimus"
    były na podstawkach... Później unreal/second reality stały takimi
    testerami czy sprzęt jest ok (przechodzi całe demo) czy ma jakiś
    problem (zwisy/artefakty w grafice).

    --
    Marek

  • 28. Data: 2020-07-22 17:28:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Może u Ciebie stabilizował :)

    Przede wszystkim u kol. Pszemola, który jeszcze niedawno tutaj pisywał.
    A wtedy zasłynął w Usenecie opinią (do dzisiaj przez wilu pamiętaną), że
    Windows 95 w ogóle się nie wiesza, chyba że ktoś ma zakurzony wiatraczek
    na procesorze.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-07-23 10:02:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, July 22, 2020, 1:03:00 PM, you wrote:

    > Może u Ciebie stabilizował :)

    Nie rozumiem tego sarkazmu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2020-07-23 10:10:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > Nie rozumiem tego sarkazmu.

    Sarkazm nie był moim zamiarem. Te procesory z reguły nie wymagały radiatorów
    do normalnej, stabilnej pracy. Może były konieczne dla najwyższych taktowań?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/