  • 11. Data: 2007-01-20 00:03:37
    Temat: Re: Netia, GTS-Energis, Dialog konkurencją dla sieci osiedlowych
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...pp.org.pl>

    > Tak :-)
    >
    > (...)
    >
    > PS. W kolejce jest grupka następnych chetnych, od gigantów do małych
    > operatorow o zasięgu lokalnym. Wy też chcecie starować? :-)

    Nie w formule Śląskich Sieci Światłowodowych.

    Jako 3S mamy jasno i jednoznacznie określoną przez Akcjonariuszy strategie:
    rury pod kable światłowodowe, włokna światłowodowe i grube transmisje w
    naszym regionie dla operatorów, dużego przemysłu i administracji.

    Jak widzisz strategie tą da się zapisać w jednym, zwartym zdaniu (albo
    sloganie: "operator dla operatorów") i zmiana jej zmieniła by całkowicie
    charaktef firmy, która od dwóch lat działa bardzo sprawnie (znam już wyniki
    za 2006 i naprawdę jest nieźle).

    To co sugerujesz wymaga zupełnie innego myślenia: teraz nasz dział handlowy
    to 2 osoby i wspierający zarząd a zadania DH to dotarcie do około 80 osób w
    40 podmiotach gospodarczych. Robienie internetu dla ludu bo BSA to zupełnie
    inne myślenie markietingowe, inna technika, inna obsługa klienta. Niby znamy
    się na tym, niby możemy ale lepiej nie ryzykować i zostawić 3S w przez
    najbliższe 2-3 lata w formuje rozbudowy i zachęszczania własnych kabli
    światłowodowych na Śląsku.

    Za to już wiemy, że operatorzy szykujacy się do BSA przyjdą do nas, bo muszą
    poobskakiwać punkty styków, które wymyślono jakby na złość w dość trudnych
    miejscach.

    Ale jest też inny fakt - od kilku miesięcy, jak poukładaliśmy w firmie
    kompetencje, pozatrudnialiśmy nowych ludzi zaczynam się pierońsko nudzić.
    Oczywiście znowu mogę zostać na 2 lata filozofem ale jakoś chwilowo mi się
    nie chce i zaczynam w wolnych chwilach myślec o czymś nowym. Hotelarstwo?
    Gospodarka leśna (nie, nie mam czasu czekać)? .... pewnie znowu stanie na
    czymś w branży IT.

    W.

  • 12. Data: 2007-01-20 00:12:05
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...pp.org.pl>

> [...]

    się na tym, niby możemy ale lepiej nie ryzykować i zostawić 3S w przez
    najbliższe 2-3 lata w formuje rozbudowy i zachęszczania własnych kabli
    światłowodowych na Śląsku, oczywiście kabli z definicji oferowanych innym
    operatorom.

    Za to już wiemy, że operatorzy szykujacy się do BSA przyjdą do nas (a nawet
    już przychodzą), bo muszą poobskakiwać punkty styków, które wymyślono jakby
[...]

    Ale póki co to 3S i ciężkie budowanie. Dziś właśnie dowiedziałem się, że w
    jednym mieście Zarząd Dróg i Mostów, bo ma takie życzenie zmienił nam
    uzgodnienia i zamiast kopać totalnie rozwalony chodnik musimy robić 200m
    przewiertu wzdłuż niego, bo ponoć nie można go naruszyć. Piękna, urzędnicza
    złośliwość sprowokowana tym, że pozwoliliśmy sobie na szczeblu Sejmiku
    Wojewódzkiego zakwestonować wysokość opłat za zajęcie pasa drogowego, które
    w tym mieście są takie, że jak zbudujesz, to te opłaty porównywalne są z tym
    jakbyś dzierżawił rurę od TP. Zdziwko? Ano tak: oficjalnie jest tak dlatego
    bo "mieszkańcy się skarżą jak kopie się ulice i chodniki, więc chcemy
    sprawić aby operatorzy mediów ciągneli swoje rurki gdzie indziej". Czasami
    zazdroszczę TP - oni mają zbudowane a budowali w czasach, gdy wszyscy
    prosili się o to aby budować.

    W.

  • 13. Data: 2007-01-20 00:43:56
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Maciej Bebenek napisał:

    > Po trzecie - dopóki RIO BSA bazuje na upuście od ceny detalicznej, zabawa
    > jest malo opłacalna. W tej chwili operator korzystający jest w stanie
    > wygenerować 10-15 % upustu od ceny TP. Każdy, kto da więcej, jest IMO
    > samobójcą.

    Po raz kolejny - masz rację. Dlatego mnie i mi podobnym niespieszno.

    > PS. W kolejce jest grupka następnych chetnych, od gigantów do małych
    > operatorow o zasięgu lokalnym. Wy też chcecie starować? :-)

    Jednego chyba nawet znam. Najpierw się zachłysnął był słupkami, po czym
    przyszedł prosić o wsparcie ;-)

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 14. Data: 2007-01-20 01:07:27
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 19 Jan 2007 23:53:27 +0100, Maciej Bebenek wrote:

    > PS. W kolejce jest grupka następnych chetnych, od gigantów do małych
    > operatorow o zasięgu lokalnym. Wy też chcecie starować? :-)

    a nie taniej okablowac bloki i polaczyc swiatlowodami puszczonymi rurami
    kanalizacyjnymi ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 15. Data: 2007-01-20 04:05:22
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marek Burzyński <m...@c...pl> wrote:
    > Poza tym TPSA ciągle kożysta z technologi ATM do zestawiania łączy
    > klienckich, gdzie cała reszta już dawno świadczy usługi na tanim i
    > wygodnym "ethernecie"

    WKF: TPSA zaczęła ostatnio mocno promować metroethernet.

    p.

  • 16. Data: 2007-01-20 09:40:24
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 20 Jan 2007 01:12:05 +0100, Wojciech Apel wrote:

    > Nie w formule Šl?skich Sieci Šwiat?owodowych.
    >
    > Jako 3S mamy jasno i jednoznacznie okre?lon? przez Akcjonariuszy strategie:
    > rury pod kable ?wiat?owodowe, w?okna ?wiat?owodowe i grube transmisje w
    > naszym regionie dla operatorów, du?ego przemys?u i administracji.

    A moze warto wykreowac spolke-corke do takich celow ?

  • 17. Data: 2007-01-20 10:13:08
    Od: Piotr Wojciechowski <peper@[no-spam]peper.eu.org>

    Marek Burzyński wrote:
    > Jakby tak zostało poczynione z usługą ATM, to sytuacja na rynku

    Ja mam dziwne wrazenie ze piszac ATM Wojtek mial na mysli ATMAN :P
    --
    PW

  • 18. Data: 2007-01-20 10:51:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK napisał(a):

    > a nie taniej okablowac bloki i polaczyc swiatlowodami puszczonymi rurami
    > kanalizacyjnymi ?

    *ZAWSZE* taniej i lepiej jest mieć własną sieć dostępową (najlepiej w
    ogóle za darmo), niż budować ją od nowa czy poddzierżawiać, prawda?
    Ale znaczna większość potencjalnych klientów mieszka w takim miejscu,
    gdzie albo jej nie można położyć (bo zarządca się nie zgadza), albo w
    zabudowie rozproszonej, albo jeszcze coś innego.
    Poza tym za wyjątkiem dużych blokowisk, występujących w kilkunastu
    miastach, nie ma takich lokalizacji, gdzie można stosunkowo niewielkim
    nakładem finansowym taką sieć położyć.
    Jak na razie cały świat robi masówkę przy użyciu ADSL-a. Inwestycji w
    FTTB czy FTTH na razie nie widać, zresztą KE skutecznie je wyhamowuje.
    Nie umiem w tej chwili sam sobie odpowiedizeć na pytanie, czy to dobrze,
    czy źle.
    Naszyn krajowym problemem (i tak pośrednio odczytuję post Wojtka) jest
    jednak to, że mamy TP, potem długo, długo nic. Potem paru operatorów
    powstałych w latach '90 (Netia, Dialog, GTS E, Exatel, Multimedia - o
    kimś zapomniałem?), potem znowu długo, dlugo nic, następnie grupa
    "writualno-lokalna" (czyli tacy, którzy są fizycznie w jednej
    lokalizacji i próbują rozciągnąć biznes na inne, np Mediatel), potem
    znowu długo, długo nic i na końcu firmy typowo lokalne plus WBP. Do
    oddzielnej kategorii na razie trzeba zalizyć komorkowców, dla nich
    kariera stacjonarna dopiero się rozpoczyna :-)

    Do tej pory jedynym istotnym bogactwem operatora byli klienci i dostęp
    do nich. Teraz - korzystając z BSA i WLR, a pewnie w przyszłości z LLU,
    można się wykazać umiejętnością świadczenia usług (mniej) i obsługą
    klienta (więcej). Stąd m.in. takie ssanie na MVNO i to głównie w firmach
    spoza branży telco.

    M.

  • 19. Data: 2007-01-20 11:48:37
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > A własnie jak już przy kasie jesteśmy, przeanalizujmy oferty typowych
    > polskich providerów w segmencie typowych Polskich sieci dostępu do
    > internetu:
    > 1Mbit* 2Mbit* 5Mbit 10Mbit 15Mbit 20Mbit
    > TPSA (ATM) ~4100 ~4200 ~4400 ~4500 ~4800 ~5000
    > Inny ISP** ~500 ~800 ~1800 ~2500 ~3000 ~4000

    Podane przez Ciebie wartosci wydaja mi sie troche zanizone, szczegolnie przy
    nizszych przepustowasciach. Który ISP sprzedaje 1Mbps (rozumiem, ze
    symetryczne) za 500 zl? Bo bylbym zainteresowany... ;)

    pozdr
    zasiu

  • 20. Data: 2007-01-22 15:47:28
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

> [...]
    > pewnie mniej.
    > Po drugie, nie znam operatora, który byłby chętny na doprowadzenie
    > własnego światła do każdego z 72 LPDU.
    > Po trzecie - dopóki RIO BSA bazuje na upuście od ceny detalicznej, zabawa
    > jest malo opłacalna. W tej chwili operator korzystający jest w stanie
    > wygenerować 10-15 % upustu od ceny TP. Każdy, kto da więcej, jest IMO
    > samobójcą.
    >

    > M.
    >
    > PS. W kolejce jest grupka następnych chetnych, od gigantów do małych
    > operatorow o zasięgu lokalnym. Wy też chcecie starować? :-)

    Etop przy dobrych wiatrach finalizuje umowe w tym tygodniu wiec moze
    uplasujemy sie na pozycji 7. Niemniej dobre zuczki z TP buduja pewne
    barykady - jak to w zwyczaju zuczkow gnojnych jest.
    Tak czy siak - jak dobrze pojdzie - temat BSA zacznie sie dziac okolo marca.
    Zobaczymy jekie beda oferty na rynku. Tak czy siak ciekawa bedzie reakcja TP
    na to co sie wydarzy.