  • 41. Data: 2021-01-17 12:48:54
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:4bZIH.129254$5...@f...ams1...
    >Popatrzyłem na Amazonie co tam we współczesnym świecie i poza
    >wspomnianym gdzieidziej Plusteku z podczerwienią widzę taki obrazek;
    >https://m.media-amazon.com/images/I/81+WVRXrw-L.jpg

    >Czy mnie dopada jakaś starcza paranoja, czy też kogoś w tym Kodaku,
    >firmie jakby z tradycjami, posrało, że pokazują jak baba trzyma ten
    >negatyw paluchami w obrębie klatki?

    Cos zostalo z tych tradycji?
    Bo zbankrutowal z 10 lat temu i jakby tylko uzyczal marki

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kodak#Bankruptcy

    Jest jeszcze druga sprawa - to zdjecie ktos zrobil.
    Jakis fotograf ... mlody, zdolny, co nigdy kliszy/filmu nie widzial,
    czy w ogole to specjalista od fotoshopa zlozyl z dwoch zdjec ?:-)

    J.

  • 42. Data: 2021-01-22 09:25:53
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > A to w sumie wada? Lepiej przechowywac negatywy w kawalkach w
    > dedykowanych albumach.
    Nie wierze w to.
    Znaczy nie wierze w to, by sie nie "potasowaly" takie kawalki. Zwlaszcza
    jak masz np. 1000 filmow za okres 80 lat.
    Moze nowsze filmy maja numery emulsji, ale tez nie tak gesto by na kazdym
    pasku sie jedno znalazlo. A ja mam wiele, wiekszosc, filmow bez niczego na
    perforacji - tak drzewiej bywalo :)

  • 43. Data: 2021-01-22 11:03:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 22.01.2021 09:25, Piotr Karocki wrote:
> [...]
    > pasku sie jedno znalazlo. A ja mam wiele, wiekszosc, filmow bez niczego na

    W takich arkuszach wpinanych do segregatora nie potasują się:

    https://www.cyfrowe.pl/ciemnia-fotografia-analogowa/
    hama-folia-na-negatywy-24x36-25szt.html

  • 44. Data: 2021-01-23 00:09:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Cos zostalo z tych tradycji?
    > Bo zbankrutowal z 10 lat temu i jakby tylko uzyczal marki
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Kodak#Bankruptcy

    Zdaje się nadal robią filmy i chemię.

    > Jest jeszcze druga sprawa - to zdjecie ktos zrobil.
    > Jakis fotograf ... mlody, zdolny, co nigdy kliszy/filmu nie widzial,
    > czy w ogole to specjalista od fotoshopa zlozyl z dwoch zdjec ?:-)

    Zleceniodawcy zwisa mówisz?

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2021-01-23 00:44:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-22, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > W takich arkuszach wpinanych do segregatora nie potasują się:
    >
    > https://www.cyfrowe.pl/ciemnia-fotografia-analogowa/
    hama-folia-na-negatywy-24x36-25szt.html

    Zgadza się. 1000 nie mam, bardziej pod 300 i nic się tam nie tasuje,
    oczywiście jesli nie wyciągać pasków z kilku negatywów jednoczenie. Poza
    tym każdy pasek mam oznaczony - jest na to wystarczająco miejsca na
    perforacji.

    Zalety:
    - nie męczy się mechanicznie filmu
    - zawsze jest płaski
    - widać jak w albumie co jest na klatkach bez konieczności rozwijania

    Mam nadzieję, że Piotr zwija te negatywy z przekładką bo inaczej to
    już zbrodnia.

    Ale jest też jedna mocno irytująca rzecz, te wszystkie arkusze są 6x po
    6, a bardzo rzadko się zdarza, żeby z jednej rolki było 36, a potrafi być
    nawet 40 pełnowymiarowych klatek.

    Wcześniej, zanim zacząłem pakować w albumy robiłem sobie koperty do
    negatywów. Też były cięte po 6, przełożone miękkim papierem i wsuwane
    w kopertę z jednego końca. Bardzo się to dobrze tak przechowuje, nie ma
    problemu z nadmiarowymi kawałkami, ale nie można zerknąć bez wyciągania
    z koperty.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2021-01-23 20:50:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zdaje się nadal robią filmy i chemię.

    > Zleceniodawcy zwisa mówisz?

    E, tam.
    Trzyma za samą końcóweczkę końcóweczki ;)
    Nie jest tak źle.

    Ktoś na grupie elektronicznej swego czasu pokazywał reklamę lutownicy,
    gdzie operatorka trzymała ją za grot. Chyba zatrudnili terminatorkę albo
    inną supermenkę ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2021-01-23 23:35:39
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Tak, baby maja paluchy, a wy chłopaczki macie paluszki :D

    --
    animka

  • 48. Data: 2021-01-25 11:41:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 23.01.2021 o 23:35, Animka napisała:

    > Tak, baby maja paluchy, a wy chłopaczki macie paluszki :D

    Z powymalowywanymi paznokietkami...
    https://zapodaj.net/4d297e1ccb517.jpg.html

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

  • 49. Data: 2021-01-25 14:34:37
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    sobota, 23 stycznia 2021 o 00:44:58 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale jest też jedna mocno irytująca rzecz, te wszystkie arkusze są 6x po
    > 6, a bardzo rzadko się zdarza, żeby z jednej rolki było 36, a potrafi być

    Koszulki stosuję od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, i wszystkie jakie mam
    (grubo ponad 1000, raczej bliżej 2000) są na siedem pasków (mówię o małym obrazku).
    Dokładnie takie: https://pl.hama.com/000022510000/hama-koszulki-na-ne
    gatywy-24x36-mm-pergamin
    Pozdrawiam Marcin
    PS I nic mi się nie tasuje. Kwestia minimalnej staranności.

  • 50. Data: 2021-01-25 15:12:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale jest też jedna mocno irytująca rzecz, te wszystkie arkusze są 6x po
    > 6, a bardzo rzadko się zdarza, żeby z jednej rolki było 36, a potrafi być
    > nawet 40 pełnowymiarowych klatek.

    Zawsze kupowałem arkusze Hamy, mieszczą się w nich 7 pasków filmu 35mm
    po 6 klatek.