  • 51. Data: 2021-01-25 17:56:56
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 15:12:54 UTC+1 Uncle Pete napisał(a):
    > Zawsze kupowałem arkusze Hamy, mieszczą się w nich 7 pasków filmu 35mm
    > po 6 klatek.
    Mam! Znalazłem! Jakaś produkcja no name z lat dziewięćdziesiątych ub wieku miała o
    jeden pasek mniej!
    Pozdrawiam Marcin

  • 52. Data: 2021-01-25 20:24:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Mam! Znalazłem! Jakaś produkcja no name z lat dziewięćdziesiątych ub wieku miała o
    jeden pasek mniej!
    > Pozdrawiam Marcin

    W linku, który wcześniej podałem na arkuszy Hamy, chyba też mieści się
    tylko 6 pasków, przynajmniej ktoś skarżył się w komentarzach. Ja w
    sprzedaży widziałem tylko 7-paskowe.

    No i jeszcze były (nadal są?) folie w rolkach, które używano w labach,
    można było odciąć na ile pasków trzeba - spotykałem na 6 i na 5 klatek.
    Tyle, że nie dało się ich wpiąć do segregatora.

  • 53. Data: 2021-01-26 02:40:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-25 o 11:41, collie pisze:

    > Z powymalowywanymi paznokietkami...
    > https://zapodaj.net/4d297e1ccb517.jpg.html

    Ten to jeszcze nic. Zobacz Szpaka jak pokazuje, wytyka długim
    pomalowanym pozurskiem, czy macha tymi pazurami ludziom przed oczami.
    Jak dla mnie to bardzo to jego zachowanie jest wsiowe. Nawet Wioletka
    Villas tak sęe nie zachowywała. Zawsze na ogół była w białych rękawiczkach.

    --
    animka

  • 54. Data: 2021-01-26 07:26:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-25, Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Koszulki stosuję od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, i wszystkie jakie mam
    (grubo ponad 1000, raczej bliżej 2000) są na siedem pasków (mówię o małym obrazku).
    > Dokładnie takie: https://pl.hama.com/000022510000/hama-koszulki-na-ne
    gatywy-24x36-mm-pergamin
    > Pozdrawiam Marcin
    > PS I nic mi się nie tasuje. Kwestia minimalnej staranności.

    Chyba mnie coś posr..ło. Poszedłem zerknąć do suszarki i też mam każdy
    jeden po 7. Nie wiem skąd sobie to wymyśliłem, ale kojarzę takie
    negatywy, gdzie musiałem kombinować.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2021-01-26 07:28:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > E, tam.
    > Trzyma za samą końcóweczkę końcóweczki ;)
    > Nie jest tak źle.
    >
    > Ktoś na grupie elektronicznej swego czasu pokazywał reklamę lutownicy,
    > gdzie operatorka trzymała ją za grot. Chyba zatrudnili terminatorkę albo
    > inną supermenkę ;)

    Stąd problem zimnego lutu i wszystkie tego konsekwencje.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2021-01-26 07:30:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-25, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > można było odciąć na ile pasków trzeba - spotykałem na 6 i na 5 klatek.
    > Tyle, że nie dało się ich wpiąć do segregatora.

    O, może to stad. Tzn. zdecydowanie mam trochę negatywów pociętych po 5.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2021-01-26 12:07:19
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 20:24:40 UTC+1 Uncle Pete napisał(a):
    > W linku, który wcześniej podałem na arkuszy Hamy, chyba też mieści się
    > tylko 6 pasków, przynajmniej ktoś skarżył się w komentarzach. Ja w
    > sprzedaży widziałem tylko 7-paskowe.

    Z Hamy mam też koszulki na negatywy cięte po 4 klatki (piszemy wyłącznie o małym
    obrazku!), ale też mieszczą 40 kl.spokojnie.
    Nie wiem co kupił ten skarżący się na brak miejsca na opis i za małą liczbę pasków -
    ale na pewno nie Hamę.

    > No i jeszcze były (nadal są?) folie w rolkach, które używano w labach,
    > można było odciąć na ile pasków trzeba - spotykałem na 6 i na 5 klatek.
    > Tyle, że nie dało się ich wpiąć do segregatora.
    Tak, nadal są.
    Pozdrawiam Marcin

  • 58. Data: 2021-01-27 09:15:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 26.01.2021 o 02:40, Animka napisał:

> [...]
    > Jak dla mnie to bardzo to jego zachowanie jest wsiowe. Nawet Wioletka
    > Villas tak sęe nie zachowywała. Zawsze na ogół była w białych rękawiczkach.

    Ale Villas to była jednak diwa, czego o ptaku jako męskiej diwie
    powiedzieć nie można w żadnym przypadku. Lecz szpak ptak wiosenny,
    jak pisał Siergiej Mstisławski, więc może na Dzień Kobiet założy
    i on białe rękawiczki.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 59. Data: 2021-10-29 03:38:09
    Od: t...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > W użyciu było też określenie płyty szklane, więc płytki są jak najbardziej
    poprawne.
    > Natomiast co do "klisz rentgenowskich", też się spotkałem z takim
    > określeniem potocznym, natomiast na opakowaniach wyraźnie było opisane :
    > błony cięte rentgenowskie.

    Ja kiedys probowalem walczyc z nazywaniem blon fotograficznych kliszami,
    ale to jak walka z wiatrakami.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Klisza

    --
    Titus Atomicus

  • 60. Data: 2021-10-29 12:01:36
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 29.10.2021 o 03:38,
    t...@s...in.the.world<no_email@inval
    id.invalid> napisał:

    > Ja kiedys probowalem walczyc z nazywaniem blon fotograficznych kliszami,
    > ale to jak walka z wiatrakami.

    No i dobrze, bo tak jak walka Don Kichota z wiatrakami była bez sensu,
    tak i czepianie się kliszy sensu nie ma. Klisza - tak jak wiele innych -
    jest obecnie nazwą potoczną - funkcjonującą bezkolizyjnie z oficjalną
    błoną - choć jeszcze w słowniku języka polskiego Doroszewskiego jest
    wręcz przeciwnie: prawomyślna klisza a błona potoczna. Ba, klisza już
    dawno wyszła z fotograficznej ciemni i weszła w obieg kulturowy na
    określenie czegoś stereotypowego, powielonego i zastąpienie tu kliszy
    błoną byłoby zwyczajnie śmieszne.

    PS. Ustaw sobie jak człowiek ksywkę w polu "User".