  • 31. Data: 2022-12-12 17:28:56
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12.12.2022 17:22, Piotrek wrote:
    > Czy można dwie/trzy sztuki zasilić z różnych faz (AC in) przy pracy
    > równoległej na jedną fazę (zwarte AC out)?

    Oczywiście rozumiem, że jeśli tam jest stycznik łączący Ac in z Ac out
    to nie można ...

    Piotrek

  • 32. Data: 2022-12-12 20:09:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 17:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Dostałem sporo ofert z ceną DDP na 2 sztuki rzędu 550$/sztuka + 130$ za
    > transport. To dalej nie jest 5k, ale nie jest też 12k ...

    Z polskiej dystrybucji z polską gwarancją?
    Growwat kiedyś twierdził, że falowniki od handlarzy z alli lub alibaby nie
    są dopuszczone do instalacji na terenie EU i nie mają ich gwarancji.

    > Czy można dwie/trzy sztuki zasilić z różnych faz (AC in) przy pracy
    > równoległej na jedną fazę (zwarte AC out)?

    Na pewno nie.

    > Chodzi konkretnie o to, że do istniejącej instalacji on-grid, za
    > przełącznikiem sieć-zero-agregat, chcę dołożyć kawałek off-grid z
    > akumulatorami i co najmniej jednym stringiem.
    >
    > Aktualnie mam tak podłączony jednofazowy agregat 8.5kW zasilający
    > wszystkie trzy fazy (zwarte we wtyczce). Płyta indukcyjna nie
    > protestuje. Reszta urządzeń jest zasilana z jednej fazy.

    To rozdziel ten obwód "reszty urządzeń" na dwie fazy/dwa falowniki.
    Czyli zrób L1 na Falownik 1 i L2 na F2. Jak im w takiej konfiguracji
    później zewrzesz przełącznikiem L1 z L2 na wejściu to się nic nie dzieje.
    Jak jest prąd z sieci to są zasilane z dwóch faz, jak jest agregat to z
    jednej.

    TG

  • 33. Data: 2022-12-12 22:18:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12.12.2022 20:09, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Z polskiej dystrybucji z polską gwarancją?

    Oczywiście, że nie ...

> [...]
    > później zewrzesz przełącznikiem L1 z L2 na wejściu to się nic nie
    > dzieje. Jak jest prąd z sieci to są zasilane z dwóch faz, jak jest

    W skrajnych przypadkach mam (zmierzone, nie teoretyczne) pobory z faz
    większe niż 5kW.

    Nie ma problemu przy zasilaniu z sieci/agregatu, natomiast falownik
    off-grid tego nie uciągnie ...

    Natomiast dołożenie większego falownika (lub zrównoleglenie na fazach)
    to już mi się nie spina na poziomie tak zwanego zdrowego rozsądku ...

    No nic, muszę się zastanowić co wyrzucić zza falowników off-grid. Na
    szczęście do większych poborów mam oddzielne kable do rozdzielni.

    Dzięki za sugestie.

    Piotrek

  • 34. Data: 2022-12-13 10:14:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 22:18 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Oczywiście, że nie ...

    serwisant z growwata przy okazji odpalania mojego innego falownika
    (online) mówił, że na alii są te które nie przeszły kontroli jakości (bo
    nie trzymały parametrów). Dlatego można je kupić taniej niż kupuje
    dystrybutor w hurcie.
    Growwat nie prowadzi sprzedaży poza oficjalnym kanałem dystrybucji.

    > W skrajnych przypadkach mam (zmierzone, nie teoretyczne) pobory z faz
    > większe niż 5kW.

    Długo trwają te skrajne przypadki? - ten falownik wg dokumentacji
    wytrzymuje 2x moc znamionowa przez 5s.

    TG

  • 35. Data: 2022-12-13 10:52:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 13.12.2022 10:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > dystrybutor w hurcie.
    > Growwat nie prowadzi sprzedaży poza oficjalnym kanałem dystrybucji.

    I wszystko jasne ...

    > Długo trwają te skrajne przypadki? - ten falownik wg dokumentacji
    > wytrzymuje 2x moc znamionowa przez 5s.

    Od kilkudziesięciu sekund do kilku minut. Wydaje mi się, że to jest
    spowodowane załączeniem pompy głębinowej, czajnika, etc. przy
    równoczesnej pracy energochłonnych sprzętów typu płyta indukcyjna,
    pralka, zmywarka, etc.

    Muszę popatrzeć do kwitów rozdzielni albo sprawdzić organoleptycznie.

    Ale to byłoby chyba do ogarnięcia - w sumie pompa, czajnik to są
    potencjalni kandydaci do wyrzucenia poza inwerter off-line.

    Piotrek