  • 11. Data: 2022-01-11 17:48:37
    Temat: Re: Niski akumulator
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak kiedyś kupowałem do Opla, to taki sam ale niższy był opisany jako do BMW.

    -----

  • 12. Data: 2022-01-11 17:52:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 17:39, K wrote:
    > https://whatbattery.co.uk/chevrolet-orlando-from-201
    0-batteries/

    Brednia.

    "[...] In the case of these petrol engines, we choose batteries in size
    242x175x190 mm, which capacity exceeds 59 Ah [...]"

    Nie. 190 się nie mieści w obejmie, auto benzynowe 1.8. Na tym polega
    problem z opisami z netu. Kierowałem się podobnym opisem, jak kupowałem
    ten co go mam i wylądowałem w d...

  • 13. Data: 2022-01-11 18:14:23
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 11.01.2022 o 17:52, heby napisał:

    > 190 się nie mieści w obejmie, auto benzynowe 1.8.

    A co to za problem z powiększeniem obejmy dla dobrego
    druciarza? Z ładnym, nowym drutem będzie nawet lepiej
    wyglądać niż bez, gdy auto stare.

  • 14. Data: 2022-01-11 18:16:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 18:14, Collie wrote:
    > A co to za problem z powiększeniem obejmy dla dobrego
    > druciarza?

    A czy ja gdziesz pisze, że to był problem? To tylko mało estetyczne
    jest. Zaryzykuje też, że nie do końca bezpieczne.

  • 15. Data: 2022-01-11 18:31:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, heby.
    On 11.01.2022 16:36 you wrote:

    > 190 pasuje, ale z druciarstwem w okolicy poprzeczki mocującej.
    > Prawidłowy rozmiar to - na oko - 175mm. Obecnie mam tutaj Centrę
    > CB620 i jest za wysoka, co nie znaczy że nie dało się wepchnąc, po
    > prostu chce usunąć dziadostwo, skoro i tak dogorywa.

    A może poprzedni właściciel coś drutował i mu się podniosła podstawa
    akumulatora?

    Znajomy opowiadał, jak zjebał sklep że mu wysłał jakąś kostkę do
    elektryki, która się okazało, że nie pasuje. Sprzedawca się zarzekał, że
    w tym roczniku nie było innych kostek.
    Po rozebraniu do bebechów, okazało się że poprzedni właściciel wymienił
    całą wiązkę elektryczną na pochodząca z innego rocznika...

    --
    Pete

  • 16. Data: 2022-01-11 18:36:29
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    heby w

    > Może jednak niekoniecznie.

    To wywal fakty...

    > Raz na kilka lat.

    Hmm... Przez kilka lat to bym obejmę zrobił z tytanu pozłacanego

    > Jak na razie nic nie powiedziałeś ciekawego.

    Jeszcze raz przypomnę, tylko tym razem nie midem ale cytatem troliku:
    <cite>
    Część osprzętu (głównie punkty mocowań kabli) przyklejona była do
    różnych elementów za pomocą *cholerne* dobrej tasmy dwustronnej.
    </cite>

    > Obecnie mam wydrutowaną obajmę trzymającą wyższy akku.

    Jak wyżej, zrób pozłacaną, i nawet opatentuj...

    > Problem w tym, że akku w hipermarketach nie mają

    Problem to masz w pustej dyni

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2022-01-11 19:10:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/01/2022 16:52, heby wrote:
> [...]
    >
    > Nie. 190 się nie mieści w obejmie, auto benzynowe 1.8. Na tym polega
    > problem z opisami z netu. Kierowałem się podobnym opisem, jak kupowałem

    ok, a te aku z pierwszego linka to tez nie dobre?

  • 18. Data: 2022-01-11 19:56:06
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 15:58, heby pisze:
> [...]
    > (dosłownie) obejmy.
    >
    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze

    Musisz poszukać w wyszukiwarkach u każdego producenta.
    Tu masz przykład z Varty:

    https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/battery-finder
    ?type=pc&year=2013&make=138&model=9083&engine=5714&e
    tn=563+401+061%7C560+127+054%7C&rec_etn=560+127+054%
    7C&ss_etn=&literal_search=%7B%22type%22%3A%22Samoch%
    C3%B3d+osobowy%22%2C%22year%22%3A%222013%22%2C%22mak
    e%22%3A%22CHEVROLET%22%2C%22model%22%3A%22ORLANDO+%2
    8J309%29%22%2C%22engine%22%3A%221.8+%28104+kW+%2F+14
    1+PS%29%22%7D

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2022-01-11 21:40:08
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Może jednak niekoniecznie.

    Oczywiście, że nie. Jeździłem takim troszeczkę - bardzo wygodny wózek.

    > Raz na kilka lat.

    Coraz częściej ;)

    > Jeśli nie, to pojadę mierzyć do sklepu ręcznie, trudno.

    Zadzwoń do firmy handlującej akumulatorami, będą znali problem i zapewne
    pomogą. Kurier to następny dzień.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2022-01-11 22:13:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 18:36, TomN wrote:
> [...]
    > Część osprzętu (głównie punkty mocowań kabli) przyklejona była do
    > różnych elementów za pomocą *cholerne* dobrej tasmy dwustronnej.

    Myślisz, że był nią również przyklejony akumulator?

    > Jak wyżej, zrób pozłacaną, i nawet opatentuj...

    Nie bardzo wiem do czego to idzie. Chcesz, nie wiem, jakieś fotki? Masz
    problem z akceptacją że coś w samochdzie jest przyklejone? Masz zły
    dzień? Masz problem, bo okazało się w w jakiejś wcześniejszej dyskusji
    że jesteś idiotą? Możesz rozjaśnić w czym rzecz ten nagłego ataku
    spawacza tytanu?

    > Problem to masz w pustej dyni

    Ziew. Takie sobie stranie komuś na głowę, dla sportu, wydaje mi się mało
    interesujące. Może nie odstawiaj leków.