  • 21. Data: 2022-01-11 22:14:49
    Temat: Re: Niski akumulator
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 21:40, Irek.N. wrote:
    > Zadzwoń do firmy handlującej akumulatorami, będą znali problem i zapewne
    > pomogą. Kurier to następny dzień.

    Niby tak, ale muszę mieć pewność że bedzie pasował. Ponieważ to jest
    pewnoe z 10 akku jaki kupuje w życiu, to mam równiez pewną statystykę w
    temacie, czy firmy wiedzą czy będzie pasował. W 50% wiedzą. W 100% jak
    podjadę.

  • 22. Data: 2022-01-11 22:16:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 18:31, Pete wrote:
    > A może poprzedni właściciel coś drutował i mu się podniosła podstawa
    > akumulatora?

    To ja drutowałem. Miałem akcję, w której musiałem brać, co było, więc
    pozostało wstawić za wysoki akku i tak już kilka lat upłynęlo, tej
    prowizorki...

  • 23. Data: 2022-01-11 22:18:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 19:10, K wrote:
    > ok, a te aku z pierwszego linka to tez nie dobre?

    Nie wiem, nawet jeśli, to muszę go zorganizować jutro rano. Na razie
    zaklepałem w okolicznym sklepie "tak, wysoki na 175, ale muszę sprawdzić
    bo nie pamiętam", więc jutro się przekonam, jak nie to hipermarket i miarka.

  • 24. Data: 2022-01-11 23:28:57
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 11.01.2022 o 22:18, heby napisał:

    > Nie wiem, nawet jeśli, to muszę go zorganizować jutro rano. Na razie
    > zaklepałem w okolicznym sklepie "tak, wysoki na 175, ale muszę sprawdzić
    > bo nie pamiętam", więc jutro się przekonam, jak nie to hipermarket i miarka.

    Informacje o rozmiarach akumulatorów znajdziesz bez łażenia po
    supermarketach, na Allegro, w dziale "Akumulatory". Na stu stronach
    ogłoszeń w tym dziale, wszystkie podają w tytule rozmiar akumulatora,
    w kolejności: długość x szerokość x wysokość. Wystarczy, że wpiszesz
    w wyszukiwarce tego działu "175" a zgłosi Ci się kilka stron ogłoszeń
    akumulatorów, wśród których wyszukasz te mające liczbę 175 na trzecim
    miejscu (wysokość), np. taki: 242x175x175. Pojemność i markę dobierzesz
    sobie w drugiej kolejności.

  • 25. Data: 2022-01-11 23:37:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2022 23:28, Collie wrote:
    > Informacje o rozmiarach akumulatorów znajdziesz bez łażenia po
    > supermarketach, na Allegro, w dziale "Akumulatory".

    Tam szukałem w pierwszej kolejności, z tamtego miejsca pochodzi też
    przypuszczenie, że oryginalny był 175, bo 180 nie ma. Co jest niezgodne
    z niektórymi katalogami online, gdzie podają 190 albo wręcz złą szerokość...

> [...]
    > akumulatorów, wśród których wyszukasz te mające liczbę 175 na trzecim
    > miejscu (wysokość), np. taki: 242x175x175. Pojemność i markę dobierzesz

    A potem dowiedziałem się w lokalnym sklepie że "tego nie ma, tamtego nie
    ma, a ten jes... a nie, też nie ma".

    To nie takie proste łaczyć teorię z praktyką.

    Skoro akku takie nie mają jakiś dodatkowych oznaczeń to nie ważne,
    poradzę sobie ręcznie.

  • 26. Data: 2022-01-12 01:00:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.01.2022 o 15:58, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Chevrolet Orlando ma w miarę normalny akku, za wyjątkiem faktu, że jest
    > niższy, niż typowy z hipermarketu. O jakiś 1cm.
    >
    > Mogę wsadzić "normalny" ale to kosztuje mnie potem druciarstwo
    > (dosłownie) obejmy.
    >
    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze
    > patrzeć na wymiary?

    Ja mam KIA, też jakiś nieeuropejski.

    Szukam po VIN w sklepach.
    Jak nie ma VIN to są wyszukiwarki nawet na Allegro, co ustalają po
    marce/modelu i podają co pasuje/sprawdzam wymiary.

    Dzwonię nawet do sklepu i podaję VIN. Mają tam katalogi (ostatnio tak
    miałem).

    Jeśli mieszkasz na Podlasiu to musisz jednak mierzyć
    swój/zapamiętać/zapisać wymiary i w sklepie też mierzyć przed zakupem
    oraz sprawdzić pozostałe parametry.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 27. Data: 2022-01-12 12:07:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-01-11 o 15:58, heby pisze:
> [...]
    > (dosłownie) obejmy.
    >
    > Czy akku "niższe" maja jakieś specjalne oznaczenie? Czy muszę zawsze

    Może tu: https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/

    T.

  • 28. Data: 2022-01-12 12:16:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-01-12 o 12:07, T. pisze:

    > Może tu: https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/
    >
    > T.

    A tu zamienniki CB602 (wyświetlą się, jak wyszukasz na centra.pl CB602):
    EA512, EB602,EC542, CA612, CC542 - wszystkie mają te same wymiary.

    T.

  • 29. Data: 2022-01-13 00:35:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2022-01-11 o 17:28, heby pisze:

    > Czy centra produkuje (ale: *produkuje* a nie rozpakowuje kontenery) w
    > PL? Jak już mam wydać pieniądze, to niech zostaną tutaj.

    Polskie akumulatory, to tylko trzy nazwy: Jenox, ZAP Sznajder (który
    wykupił Jenoxa) i Autopart.
    Najpopularniejsze wysokości akumulatorów, to chyba 175 mm. Niedawno
    poszukiwałem wyższego, to było mizernie - "za tydzień może sprowadzimy".

    --
    -
    Akarm

  • 30. Data: 2022-01-13 01:31:47
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 13.01.2022 o 00:35, Akarm napisał:

    > Najpopularniejsze wysokości akumulatorów, to chyba 175 mm.

    To są akumulatory określane w opisach jako niskie.