  • 21. Data: 2020-05-18 18:47:00
    Temat: Re: Nowy/młody samochód na długie trasy
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-05-18 15:40, J.F. wrote:
    [...]
    > A benzynak w trasie nie pali jakos porownywalnie z dieslem ?
    Nie wiem, ale chyba nie. Myślę, że porównywalna benzynka tak z litra do
    półtora więcej zasysa. Nie wiem czy to porównywalnie.

    > No i zagazowac mozna
    Nie wiem, ale to dodatkowy koszt, i chyba niemały jeśli chce się
    porządną instalację. No i dodatkowy kłopot, o ile przeglądu instalacji
    nie można zrobić razem ze zwykłym przeglądem okresowym (a nie wiem czy
    można).

    > Hm, moja vectra wypalala sobie filtr na drugi dzien po jezdzie
    > autostrada ...

    Nie bardzo rozumiem, ale wygląda mi na to, że to kompletnie do dupy
    jest, o ile na drugi dzień również nie jedziesz w trasę. Bo jak będziesz
    jechał tylko 5-10 km do roboty, to się przecież nie wypali. I trzeba
    sobie zrobić wpis w kalendarza, aby wkrótce wyskoczyć na autostradę na
    wypalanie. :-)

    > Ekologiczne myslenie, czy inne powody ?
    Przede wszystkim ekonomiczne, bo mityczne niskie spalanie dizli to przy
    założeniu warunków miejskich traktuję właśnie w kategoriach mitu (tak na
    prawdę elektryk wydaje się być najlepszy, ale to inna sprawa). Ale też
    myślenie o wygodzie - krótkie przełożenia (aka wąski zakres obrotów),
    telepanie i szarpanie, w starych do tego klekotanie - to moje wrażenie z
    przejażdżek różnymi popspolitymi dupowozami w dizlu, nie miałem okazji
    prowadzić dizla z wysokiej półki. W każdym razie myślenie ekologiczne w
    jakims małym stopniu pewnie też.

    > A dieslem to nie mozna niespokojnie ?
    Nie tak niespokojnie jak benzynką. :-) Nie bez powodu nie ma fajnych aut
    w dizlu.

  • 22. Data: 2020-05-18 19:19:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2020 o 15:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A benzynak w trasie nie pali jakos porownywalnie z dieslem ?

    Wiele zależy od modelu i silnika.
    U mnie Duster z dieslem, w trasie palił więcej niż (dużo mocniejsze)
    Qashqai i Kona z benzyniakami, nawet gdy szybciej nimi jechać.....

  • 23. Data: 2020-05-18 22:08:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Twoje wymagania dobrze spełnia mój stary XC70 Volvo. Tyle że to diesel,
    > ale za to trwały (0.5Mkm,
    szacun, dużo. ja do tej pory dojechałem do prawie 300 tyś xsarę z
    silnikiem hdi rhy. z poważnych napraw... pompa paliwa. poszła na złom z
    powodu kolizji. Teraz mam kojeną xsarę 270tyś, z poważnych napraw...
    taka elekronika za 15zł która steruje pompą paliwa . te pompy mnie kochają.
    szkoda ze pytający nie lubi już citroenów
    > z ważnych rzeczy, raz wtryski wymienione, raz
    > rozrusznik, intercooler wymieniony, jeden remont skrzyni i w zasadzie
    > tyle, acha turbo nietykane!).

    TYLE?! Toż to trzeba było złomować i kupić kolejne auto. taniej wyjdzie.

    ToMasz

  • 24. Data: 2020-05-18 23:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > TYLE?! Toż to trzeba było złomować i kupić kolejne auto. taniej
    > wyjdzie.

    serio?
    Mysle ze te naprawy to sie w dyszce zamkneły.
    Gdzie mozna kupic nowe volvo za dyszke?
    Bo jak kupi uzywane to moze sie okazac ze tez trzeba bedzie to i owo
    zrobic...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 25. Data: 2020-05-19 09:30:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale benzyna tańsza od ropy na stacjach.

    -----

  • 26. Data: 2020-05-19 16:45:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy czym n lat temu to się kupowało ropniaka, bo ON był sporo tańszy za litr niż
    etylina, a różnica spalania była w drugiej
    kolejności nadrabiana droższym serwisem diesla (w przypadku osobowych).

    -----

  • 27. Data: 2020-05-21 22:56:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Gdzie mozna kupic nowe volvo za dyszke?
    > Bo jak kupi uzywane to moze sie okazac ze tez trzeba bedzie to i owo

    Tyle przez te wszystkie lata (zaraz będzie pełnoletni). Moim zdaniem
    rozsądnie awaryjny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2020-05-29 09:33:53
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    > "- priorytetem jest komfort"

    Automat jest zbędny, zwykły tempomat wystarczy. Jako komfort mam na
    myśli wyciszenie, ilość miejsca wewnątrz, "miękkie" zawieszenie.

  • 29. Data: 2020-05-29 09:35:12
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    W dniu 17.05.2020 o 08:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > LPG?

    Nie jest niezbędne.