  • 121. Data: 2021-06-13 22:07:30
    Temat: Re: O kurwa...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > https://www.rp.pl/Sadownictwo/306129987-Dziecko-na-h
    ulajnodze-odpowiedza-rodzice.html

    > [..]
    > Zwraca też uwagę, że na nagraniu ze zdarzenia widać też jak kierująca
    > skodą zatrzymuje swój pojazd przed przejściem dla pieszych.
    > - W tej sprawie prowadzimy także czynności wyjaśniające, ponieważ prawo o
    > ruchu drogowym mówi jasno, że parkowanie w odległości mniejszej niż 10
    > metrów od skrzyżowania lub przejścia dla pieszych jest niedozwolone."

    Mam tutaj takie przejście przed którym jest prostopadła do jezdni
    barierka za którą ciągle stoi jakiś samochód. Jak dla mnie nic w tym
    złego. Parkują tam, gdzie dokładnie należy parkować. Natomiast ... swego
    czasu stawał tam jakiś dostawczy zasłaniający pionowy znak tego
    przejścia tak. I tak stawał i stawał, może dalej staje, ale nie pilnuję
    go przecież.

    > I tak nic do tego pierwszego przed przejściem, srebrnego pojazdu?

    Nawet nie zatrzymał się to co właściwie mieliby mu zarzucić.

  • 122. Data: 2021-06-13 22:14:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.06.2021 o 21:37, heby pisze:

    > Problem w tym, że jeśli będzie rozważał "na debila zawsze można trafić"
    > to nigdy nie przejedziesz przez skrzyzowanie. Bo przecięz ktoś może
    > wyjechać z boku na czerwonym. Nigdy nie wyjdziesz na ulicę. Bo przecież
    > jakiś wariat może biegać z tasakiem. Itd itp.

    Nie na debila. Zwykły kierowca może popełnić błąd. Dlatego właśnie na
    przejściu pieszy powinien tak, jak kierowca zachować szczególną
    ostrożność. Na przejściu, czyli także po przejściu jednego pasa. Bo masz
    nie tylko takie przejścia, gdzie jest po jednym pasie w każdym kierunku,
    ale takie co masz kilka np. 3 pasy w jednym. Ostatnio znowu widziałem
    jak na takim pieszego stuknięto.

> [...]
    > sygnalizację dzwiękową i świetlną, straszącą pieszego. Jeśli "przejście
    > dla pieszych" wykryje jadący w okolicy samochód i pieszego na przejściu,
    > przejście zacznie drzeć ryja i migać ostrzegawczo. Technologia istnieje,
    > AI da radę z okresleniem co się dzieje i jakie jest ryzyko. Ba, nawet
    > jest stosowana w prymitywnej formie, w przypadku torów tramwajowych w
    > sąsiednim mieście - świecą się na czerwono, jeśli w okolicy jedzie
    > tramwaj po tym torze. Całkiem do rzeczy rozwiazanie, moim zdaniem,
    > ludzie szybko się połapali instynktownie, że na czerwonym nie wolno stać.

    No ja myślę, że np. nie powinno być przejść przez wiele pasów bez
    sygnalizacji świetlnej.

  • 123. Data: 2021-06-13 22:17:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2021 o 12:26, Uzytkownik pisze:

    > Przypierdolić rodzicom dziecka z 5000zł kary za to, że się wpierdolili
    > przed jadący pojazd i pozwolili, żeby dzieciak przejeżdżał na hulajnodze
    > po pasach. Kolejne 5000zł przypierdolić kierowcy, który się zatrzymał
    > przed przejściem w celu wpuszczenia rodzinki na pasy.

    On się nie zatrzymał nawet gdy piesi już byli na przejściu. Zwolnił
    tylko a zatrzymał się na samym końcu. Musiałbyś zaostrzyć przepis, że
    nie tylko nie można parkować ale i zwalniać. No szaleństwo.

  • 124. Data: 2021-06-13 22:20:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2021 o 12:37, ToMasz pisze:

> [...]
    > nie patrzę. (albo patrzę, ale przy +40km/h niewiele zrobię)
    > Jeśli jadę samochodem, mam czerwone i zapala się zielone -  zawszę
    > patrzę czy ktoś z lewej nie chce zdążyć ostatnią chwilę plus sekunda czy
    > dwie. i w tym roku trafiłem na takiego. na pytanie skąd wiedziałem ze
    > pojedzie  - odpowiedziałem ze mam dobrego Anioła Stróża.
    >
    > jeśli idę piechty, cisnę rower - zawsze oglądam się czy jest wolne, _na
    > każdym pasie_. I tego na każdym pasie brakło w Rędzinach. I gdyby taka
    > zasada była w przepisach  - mielibyśmy mniej trupów na pasach.

    Czy pieszego nie obowiązuje obowiązek zachowania szczególnej ostrożności
    na przejściu?

    Ja bym te tablice zlikwidował.

  • 125. Data: 2021-06-13 22:22:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.06.2021 o 12:26, Uzytkownik pisze:

    > Kolejne 5000zł przypierdolić kierowcy, który się zatrzymał
    > przed przejściem w celu wpuszczenia rodzinki na pasy.

    Niby, że co?

  • 126. Data: 2021-06-13 22:39:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2021 o 14:30, Adam pisze:

    > Art. 49.1. - "Zabrania się _zatrzymania_ pojazdu" i dalej punkt 2)
    > "na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz wodległości
    > mniejszej niż 10m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze
    > dwukierunkowej odwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    > tym przejściem lub przejazdem;"
    >
    > Nie parkowania, lecz zatrzymania. Czyli błąd w tekście, ale nie błąd
    > znaczeniowy, bo parkowanie wynika z uprzedniego zatrzymania.
    Nie bardzo:

    "
    Art. 2.

    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    - zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków
    lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz
    każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów;
    - postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub
    przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;
    "

    Jeśli stoisz dłużej niż 1 min to nie zatrzymałeś się tylko masz postój.

    > Oczywiście jieruję to też do tych wszystkich, którzy bezpodstwanie
    > zatrzymują się bezpośrednio przed przejściem, widząc przykładowo dwie baby
    > dyskutujące na chodniku.

    Nie można odmówić komuś kultury póki nie stanowi to zagrożenia ruchu.

  • 127. Data: 2021-06-13 22:42:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    He, he - tak się spodziewałem, że frakcje "jebać pieszych"
    i "jebać debili" będą się tu zwalczać :-)

  • 128. Data: 2021-06-13 22:53:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2021 o 22:22, nadir pisze:

    > Niby, że co?

    "zabrania się zatrzymania pojazdu .. na przejściu .. oraz w odległości
    10 metrów przed ... przejściem ..."

  • 129. Data: 2021-06-13 23:00:00
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > ruchu drogowym mówi jasno, że parkowanie w odległości mniejszej niż 10
    > metrów od skrzyżowania lub przejścia dla pieszych jest niedozwolone."

    No ale to nie bardzo jest przejście dla pieszych. Formalnie to wygląda
    jak parkowanie równoległe na chodniku.

    https://www.google.com/maps/@50.8547889,19.2046746,3
    a,90y,148.44h,78.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6uGobe_CaIU
    uiX4rFnatZg!2e0!7i13312!8i6656

    > I tak nic do tego pierwszego przed przejściem, srebrnego pojazdu?

    Zastosował się do:
    Art. 26. ust. 1.
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby
    nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym
    przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu
    znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z
    zastrzeżeniem ust. 1a.

  • 130. Data: 2021-06-13 23:03:42
    Od: nadir <n...@h...org>