  • 11. Data: 2009-02-18 17:28:51
    Temat: Re: OKI 3320 jak podmienić?
    Od: venioo <v...@p...fm>

    CeBeR pisze:

    > Na 100% to nie działa na każdej konfiguracji - niektóre nowe windrukarki
    > nie drukują po prostu tekstu wysyłanego bezpośrednio na LPTx:
    > A nawet przy drukarkach działających: co się stanie jeśli program
    > podczas wydruku zmienia szerokość czcionki?
    > A co, jeśli program korzysta z pliterek w standardzie Mazovia?
    > W tych przypadkach pomoże program DOSprn.

    U mnie powodowal konflikty z firmowym oprogramowaniem HP i wiecej bylo
    problemow niz korzysci. a "net use" probowalem juz na 3 roznych
    systemach operacyjnych i 8 roznych drukarkach i nie mialem problemow nigdy.

    --
    venioo

  • 12. Data: 2009-02-19 07:58:02
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    venioo pisze:

    > Ale czy sam program jest DOSowy ale jest uruchamiany z systemu Windows?
    > Czy wszystko jest w DOSie?
    Czysty DOS...
    Naprawdę nie ma żadnej drukarki, która by mogła podpięta do LPT udawać
    OKI 3320?
    Takie czysto sprzętowe rozwiązanie byłoby najlepsze?

    Bartek

  • 13. Data: 2009-02-19 12:42:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    przeciez Ci napisalem, kyocera FS-920

  • 14. Data: 2009-02-19 12:49:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 13:42:28 +0100, nom napisał(a):

    > przeciez Ci napisalem, kyocera FS-920

    A ja napisałem: sprawdź najpierw w jakim trybie to pracuje, a potem czy
    ta Kyocera ten tryb obsłuży ;)

  • 15. Data: 2009-02-19 18:48:18
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 18 lutego 2009 (08:55:29) napisano:

> [...]
    > Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    > możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    Praktycznie dowolna drukarka igłowa będzie działała poprawnie...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 16. Data: 2009-02-19 23:45:03
    Od: pit <p...@g...com>

    BAREK wrote:

> [...]
    > Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    > możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    Witam!
    1) Ustawienia tej drukarki możesz sprawdzić drukując je za pomocą panelu
    drukarki: nad lub pod którymś z przycisków jest napis "menu" i od tego zacznij.
    RADA: weź instrukcję obsługi drukarki, tam będzie dokładny opis jak to zrobić,
    żeby wydrukować ustawienia; jak nie masz, to jest tutaj:
    http://www.oki.pl/fcgi-bin/public.fcgi?cid=119&pid=6
    0&prid=164&pdflag=2 .

    2) co do "udawania OKI podpiętej pod LPT": jeśli komputer pracuje w sieci lokalnej
    możesz pomyśleć na drukarką sieciową: najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie
    chyba laserĂłwka, ktĂłra posiada rĂłwnieĹź port LPT, np taka:
    http://www.office.xerox.com/printers/laser-printers/
    phaser-3435/plpl.html . ZAZNACZAM, ĹťE PODANY MODEL TO TYLKO ILUSTRACJA TEGO, O CO MI
    CHODZI !!!

    3) nadal problematyczny pozostaje system operacyjny: jeśli jest to "czysty" DOS, to
    możesz mieć niejakie problemy z doborem drukarki ze względu na brak sterowników
    (np.powyĹźszy Xerox nie ma sterownikĂłw pod DOS-a).
    polecam jednak znane marki, tam najszybciej dobierzesz (OKI, HP, XEROX i inne)

    pozdrawiam!
    Piotr Dobosz

  • 17. Data: 2009-02-20 19:01:52
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > A ja napisałem: sprawdź najpierw w jakim trybie to pracuje, a potem czy
    > ta Kyocera ten tryb obsłuży ;)

    A skąd wiesz czy nie sprawdziłem? ;-)

    Emulations: PCL 6/PCL 5e incl. PJL, KPDL 3 (PostScript 3 compatible), with
    Automatic Emulation Sensing (AES), Line Printer, IBM Proprinter X24E, Epson
    LQ-850, Diablo 630

    OKI nie ma na pewno więcej emulacji. :-)

  • 18. Data: 2009-02-20 19:06:21
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    OKI 3320 ma tylko:
    Emulation: Epson FX, IBM ProPrinter .