  • 21. Data: 2020-11-17 11:54:47
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 17/11/2020 10:54, LordBluzg(R) wrote:

    > Googlnałem i coś takiego mi wyjechało:
    >
    > https://www.amazon.de/Schwabe-60533-Einschaltstrombe
    grenzer-Gewerbe-Baustelle/dp/B00475BJRC
    > może w tym kierunku?

    Wygląda sensownie. Są też bezpośrednio na gniazdko - znacznie tańsze

    https://www.amazon.de/Unitec-41748-uniTEC-Einschalts
    trombegrenzer/dp/B003BIEQIU

  • 22. Data: 2020-11-17 11:57:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 10:38, Piotr Gałka pisze:

    > Jestem prawie pewien, że odpowiedni NTC w szereg załatwiłby problem. Ale
    > czy coś takiego jest dostępne w formie gotowca do kupienia z
    > przeznaczeniem do biura to nie wiem.
    a czy mógłbyś wskazać taki NTC jako część elektroniczną. pytam o
    parametry, nie obrazek z googli
    ToMasz

  • 23. Data: 2020-11-17 12:05:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 17-Nov-20 10:48, Mateusz Viste wrote:

    > Poniekąd słusznie.

    "Raz na miesiąc wyskakuje bezpiecznik 20A na piętro, a 16A nie"

    Ta instalacja to chyba tylko z daleka widziała elektryka ...
    I raczej od tego bym zaczął. Ale "nie mój cyrk, nie moje małpy" ...

    Hint: selektywność zabezpieczeń.

    Piotrek

  • 24. Data: 2020-11-17 12:09:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Tuesday, November 17, 2020, 11:57:25 AM, you wrote:

    > a czy mógłbyś wskazać taki NTC jako część elektroniczną. pytam o
    > parametry, nie obrazek z googli

    https://www.tme.eu/pl/katalog/termistory-ntc-ochronn
    e_112324/?search=termistor%20ntc
    111 pozycji

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2020-11-17 12:19:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 10:48, Piotr Gałka wrote:
    > Raczej NTC.

    Tak, NTC ;)

  • 26. Data: 2020-11-17 12:21:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 10:54, LordBluzg(R) wrote:
    > Googlnałem i coś takiego mi wyjechało:
    > https://www.amazon.de/Schwabe-60533-Einschaltstrombe
    grenzer-Gewerbe-Baustelle/dp/B00475BJRC
    > może w tym kierunku?

    Są takie, ktoś podrzucił mi na priv namiar na:

    https://www.conrad.com/p/renkforce-622412-starting-c
    urrent-limiter-for-large-consumers-white-ip20-622412

    I mozliwe że to bedzie to.

  • 27. Data: 2020-11-17 12:24:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 12:05, Piotrek wrote:
> [...]
    > Ta instalacja to chyba tylko z daleka widziała elektryka ...
    > I raczej od tego bym zaczął. Ale "nie mój cyrk, nie moje małpy" ...

    Wiesz, ja też jestem elektrykiem z wyszktałcenia. I też bym takimi
    tekstami rzucał, gdyby nie fakt że w mojej domowej instalacji gdzie jest
    16A->25A, oba typu B w przypadku zwarcia metalicznego (wiertarka
    wchodząca w kabel), pierwszy wylatuje 25A. Zmieniłem ten 25A na innej
    firmy, podejrzewajac że felerny, ale nie. Przypuszczalnie solidne
    zwarcia są bardziej skomplikowane niż wynikało by to z protej matematyki.

    Selektywność.

    Tak, piękna teoria.

  • 28. Data: 2020-11-17 12:25:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 11:44, Jacek wrote:
    > Jaki jest bezpiecznik, który wywala? A, B, C?

    Bez znaczenia. Nie można ich zmienić. Ale wiem jakie tam są. Oba są B.

  • 29. Data: 2020-11-17 12:45:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > https://www.tme.eu/pl/katalog/termistory-ntc-ochronn
    e_112324/?search=termistor%20ntc
    > 111 pozycji

    Więc proszę o wskazanie jednego, który zmniejszy udar prądowy w
    opisywanym przypadku. Bez doktoryzowana się

    ToMasz

  • 30. Data: 2020-11-17 13:21:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 12:45, ToMasz pisze:
    e_112324/?search=termistor%20ntc

    > Więc proszę o wskazanie jednego, który zmniejszy udar prądowy w
    > opisywanym przypadku. Bez doktoryzowana się

    Nie mam czasu na doktoryzowanie się.
    Do żyrandoli powkładałem sobie jakieś OIDP chyba 140om.

    Teoretycznie jakbyś wybrał 22om to prąd udaru będzie 10A - czyli poniżej
    prądu bezpiecznika. Sądzę, że jakiś 10om też ograniczy udar
    wystarczająco (a może nawet 5om). Trzeba tylko sprawdzić jaki prąd max
    może przez dany NTC płynąć.

    Rezystancja w stanie obciążenia dla każdego z nich będzie mniej więcej
    taka sama.
    P.G.