  • 71. Data: 2020-11-18 17:20:09
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > W temacie już się wypowiedziałem, poszukaj. Wygląda mi na to że jesteś
    > gościem alergiczne reagującym na domniemane naruszenie ego. No i kij ci
    > w ucho, chcesz robić za głupka to rób. Tylko Lema mi szkoda że musi
    > firmować takiego popaprańca. No i przed "?" nie stawia się spacji.

    A mi wygląda na to że wbijasz kolejnego gwoździa do trumny usenetu.

    Chociaż biorąc pod uwagę styl i poziom Twojej narracji wątpię abyś
    załapał w/w.

    --
    P. Jankisz
    Sygnatura zastępcza

  • 72. Data: 2020-11-18 17:39:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 10:38, Piotr Gałka pisze:

    > Jestem prawie pewien, że odpowiedni NTC w szereg załatwiłby problem. Ale
    > czy coś takiego jest dostępne w formie gotowca do kupienia z
    > przeznaczeniem do biura to nie wiem.

    Prawdopodobnie coś takiego jest już w zasilaczach PC. Mimo to
    superpozycja prądów rozruchu iluś tam PC potrafi wyzwolić S-a.

    Jeśli ma być rozwiązanie bez jakichkolwiek ingerencji w zasilanie to
    pozostaje chyba tylko nie wyłączanie listew do których są podpięte PC.

    --
    P. Jankisz
    Sygnatura zastępcza

  • 73. Data: 2020-11-18 17:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 18.11.2020 o 14:26, J.F. pisze:
    [...]

    >Tak były świetlówki ale bez spacji przed pytajnikiem. Takich
    >świetlówek ze spacją przed pytajnikiem nie używałem jeszcze :)

    A swietlowek z pytajnikiem bez spacji uzywales ? Takich tez nie ma :-P

    >Hmm, bo nie czytasz ze zrozumieniem. Skoro wspomniałem wcześniej o
    >efekcie startu, to znaczy że poprzednie musiały być wyłączane, co
    >powodowało mniejsze zużycie ale był większy nakład na kupno
    >uszkodzonych.

    >LEDy świecą dłużej i nie mają tylu wyłączeń, bo świecą cały czas więc
    >z powodu świecenia generują ogólnie minimalny większy koszt i nie
    >potrzeba ich tak często wymieniać.

    Pisales chyba o swieceniu na stale - tak to odebralem.
    Swietlowki malej mocy tez byly, choc nie az takie male jak sa LED.
    Choc te malutkiej mocy to chyba mniej wydajne.

    Ale moze zwykle zarowki by sie sprawdzily .. jesli maja byc zapalane
    na 5 minut pare razy dziennie :-)

    >Bo się grzeją :) Powinieneś liznąć dlaczego w diodach LED wywoływanie
    >efektu elektroluminescencji powoduje grzanie ale sprawność jest
    >znacznie większa i nie porównuj tego do żarnikowych gdzie 90% energii
    >idzie na ciepło :>

    Skoro sa tak samo gorace, to na cieplo idzie tyle samo energii :-P

    No dobra, nie moga byc az tak samo gorace, a moze sporo ciepla w
    postaci promieniowania IR.

    >Nie, sprawdzone. Czujka wpierdala 50-80mA/12V

    ale to prawie 1W. z 1W LED takie nocne oswietlenie w miare dobre
    wyjdzie :-)

    J.

  • 74. Data: 2020-11-18 19:11:27
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 18 Nov 2020 16:11:50 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > A poza tym coś konkretnego w temacie ?

    Jeśli mogę się wciąć w środek tak ekscytującej dyskusji, to chciałbym
    zauważyć, że będące jej przedmiotem zdanie najprawdopodobniej nie
    jest autorstwa Lema.
    OIMW nie ma go w żadnym piśmie ani zarejestrowanej wypowiedzi Autora.

    --
    Artur Stachura

  • 75. Data: 2020-11-18 19:52:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 18.11.2020 o 19:11, Artur Stachura napisał:

> [...]
    > jest autorstwa Lema.
    > OIMW nie ma go w żadnym piśmie ani zarejestrowanej wypowiedzi Autora.

    No i co. Otto von Bismarck też nie powiedział "Hundert Professoren und
    das Vaterland ist verloren", ale nawet w przypisywanych mu wypowiedziach
    starsze PeJoty nie wycinają niemieckich umlautów, jak polskie eś u Lema
    wycinane przez PeJota młodszego. Z braku laku, czyli wiedzy o ISO8859-2.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 76. Data: 2020-11-18 21:05:19
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2020 08:36, heby wrote:

    > jeśli chodzi o taniość...

    Żarówka w szereg, zwierana przekaźnikiem.

    --
    Mirek.

  • 77. Data: 2020-11-18 21:33:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 21:05, Mirek wrote:
    > Żarówka w szereg, zwierana przekaźnikiem.

    Druciarstwo nie wchodzi w grę :/

  • 78. Data: 2020-11-18 22:31:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Wednesday, November 18, 2020, 9:05:19 PM, you wrote:

    > Żarówka w szereg, zwierana przekaźnikiem.

    Żarówka jest PTC - bez sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2020-11-18 22:43:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.11.2020 o 17:48, J.F. pisze:
    [...]
    > A swietlowek z pytajnikiem bez spacji uzywales ? Takich tez nie ma :-P

    Są. W kształcie pytajnika i dobrze że nie ma tam miejsca na spację, bo
    bym nie mógł na nie patrzeć :/

    Podobne do tego:
    https://a.allegroimg.com/s1024/0c06b1/d004cc2748d281
    9c1bcc794f6dd4 :)

    > ale to prawie 1W. z 1W LED takie nocne oswietlenie w miare dobre wyjdzie
    > :-)

    1 watowy LED świeci raczej jak "trupia lampka cmentarzowa" i wymaga
    wielu punktów, żeby coś oświetlić (drogę) co razy ilość, wychodzi tyle
    samo co 1szt 5W LED, który oświetla znacznie lepiej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 80. Data: 2020-11-18 23:06:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2020 21:33, heby wrote:

    > Druciarstwo nie wchodzi w grę :/

    Nazywaj to sobie jak chcesz, ale działa.
    Miałem podobny przypadek - jakiś plac z latarniami led-owymi raptem z
    300W znamionowej w sumie było.
    Wywalało zabezpieczenie przedlicznikowe 25A przy starcie.
    Zaproponowałem podobne rozwiązanie lub jako alternatywę opóźnione
    załączanie poszczególnych latarni (trzeba by dawać przekaźniki czasowe w
    latarniach, ale trudno).
    Nie przeszło. Elektrycy widocznie nie lubią "druciarstwa" i stwierdzili,
    że trzeba zwiększyć moc przyłączeniową.

    --
    Mirek.