  • 81. Data: 2020-11-19 01:46:04
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.11.2020 o 13:51, sirapacz pisze:

    > Trzeba jeszcze przekonać żonę o słuszności. A tak lekko OT: świetna
    > chińszczyzna
    > https://pl.aliexpress.com/item/32971581462.html
    >
    > najlepsza lampka ever na noc. Normalnie świeci sobie środek lampki ze 3
    > diodkami. Jak pir wykryje ruch to włącza się oświetlenie po obrysie
    > lampki (ze 20-26 diodek) i mocniej oświetla podłogę.
    >
    > możesz w ciągach komunikacyjnych włożyć do gniazdek i złote dzieło

    Nie mam tylu gniazdek "po drodze" i raczej nie będę kuł ścian (kobieta
    przeciwna) bo bym kuł i szpachlował. Cały dom bym przerobił...ale
    kobieta. Wymyślam alternatywy. Mógłbym postawić na swoim ale wiadomo że
    jeśli nawet nie widać i jest perfekcyjnie to kobieta pamięta. Potem
    dzielisz się opłatkiem a ona po życzeniach: Ale kułeś i mam kable w
    ścianie! Jak w Biedrze zobaczy kabel, to wspomina. Musiałbym ją wysłać
    na miesiąc gdzieś ale Covid :/ Chyba wygram w Lotto i stworzę nowy domek
    z implementacją wszystkiego :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 82. Data: 2020-11-19 02:47:16
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako collie <c...@v...pl>
    w artykule <news:1tkir38e35c87$.4odyirx7ukwv.dlg@40tude.net> pisze:

    > Z braku laku, czyli wiedzy o ISO8859-2.

    Gdybyś sam miał tę wiedzę, to byś używał zalecanej przez IANA nazwy
    ISO-8859-2, a nie jednego z zarejestrowanych aliasów.
    Imieniny Marcina już były, przestańcie się nawzajem pouczać.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 83. Data: 2020-11-19 08:10:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 23:06, Mirek wrote:
    > Nazywaj to sobie jak chcesz, ale działa.

    Wiem, ale nie wchodzi w grę.

    Najzwyczajniej musi to być coś ze znaczkiem CE, homologacją i święceniam.

    > Elektrycy widocznie nie lubią "druciarstwa"

    Albo mają nad głową przepisy które mówią o tym że jak już coś wpinasz w
    sieć to musi spełniać określone normy, parametry, bezpieczeństwo.

    I nie ważne czy działa. Nikt o to nie bedzie pytał jak budynek spłonie z
    powodu czajnika ciecia. Za to każdy zapyta co to były za lewe druty pod
    biurkiem na 3-cim piętrze.

  • 84. Data: 2020-11-19 09:26:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-18 o 22:43 +0100, LordBluzg(R) napisał:
    > 1 watowy LED świeci raczej jak "trupia lampka cmentarzowa" i wymaga
    > wielu punktów, żeby coś oświetlić (drogę) co razy ilość, wychodzi
    > tyle samo co 1szt 5W LED, który oświetla znacznie lepiej.

    Ja używam w domu w kilku miejscach "żaróweczek" LED 0.5W. Świecą bardzo
    fajnie (nie trupio, raczej żółto-pomarańczowo) i wystarczająco żeby się
    orientować w terenie późną nocą. Przy czym to nie jest "LED" w pojęciu
    klasycznym, tylko jakiś nowoczesny wstążkowy wynalazek (sprzedawcy
    jednak mówią na to po prostu "LED"). Przy okazji - może kto wie jak to
    działa, jak się formalnie nazywa i ile ma wspólnego z faktycznym LEDem?

    https://www.amazon.fr/gp/product/B07RWTJJJL

    Mateusz

  • 85. Data: 2020-11-19 09:29:34
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-18 o 22:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Żarówka jest PTC - bez sensu.

    No to zamiast żarówki - tranzystor (działający jako termistor, bez
    podłączenia bazy). Im cieplejszy, tym lepiej przewodzi.

    Mateusz

  • 86. Data: 2020-11-19 09:58:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    yabba <...@...pl> wrote:

    > Normalny objaw przy nagłym podłączaniu kilku dużych zasilaczy impulsowych.

    Tak...

    Testowaliśmy w poprzedniej firmie urządzenia. 10 zasilaczy wtyczkowych
    (małych, to miało ok. 10 W), podłączonych do listwy.

    Jak się podłączyło listwę do prądu po nocy, to zabezpieczenie wywalało
    (nie wiem jakie, podejrzewam że 16 A najmarniej).

    Ot, kondensatory.

    --
    Na jednej z uczelni student podchodzil do egzaminu w sesji
    zerowej. Bardzo mu zalezalo na wczesniejszym terminie, ale tez nie

  • 87. Data: 2020-11-19 10:17:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 09:26, Mateusz Viste wrote:
    > może kto wie jak to
    > działa, jak się formalnie nazywa i ile ma wspólnego z faktycznym LEDem?
    > https://www.amazon.fr/gp/product/B07RWTJJJL

    https://en.wikipedia.org/wiki/LED_filament

    Zgaduje że to to.

  • 88. Data: 2020-11-19 10:19:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 18 Nov 2020 18:11:27 GMT, Artur Stachura napisał(a):

    > że będące jej przedmiotem zdanie najprawdopodobniej nie
    > jest autorstwa Lema.

    Se non e vero e ben trovato :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 89. Data: 2020-11-19 10:26:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2020 09:26:52 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Przy okazji - może kto wie jak to
    > działa, jak się formalnie nazywa i ile ma wspólnego z faktycznym LEDem?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_Filament_LED
    Albo wpisz w google COG.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 90. Data: 2020-11-19 10:29:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-19 o 10:26 +0100, Jacek Maciejewski napisał:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_Filament_LED
    > Albo wpisz w google COG.

    Tak, to zaiste to - Sebastian podał kilka minut wcześniej linka. Czyli
    to naprawdę "LED", tyle że w dużej ilości i o malutkich rozmiarach.

    Mateusz