  • 11. Data: 2009-07-02 21:48:12
    Temat: Re: Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z kartami SD 512M
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A nie da się tego zrobić skryptem linkera? Od razu mówie, ze nie wiem,
    > bo na razie RAMu jeszcze troche mam i mnie bardzo nie boli, ale za
    > chwile dokladnie ten problem będę musiał rozwiązać, u mnie tez chyba
    > trzyma w RAM.

    Nie, bo w AVR dostep do FLASH jest realizowany za pomoca innych
    instrukcji (LPM) niz dostep do SRAM (LD).
    A niestety metody wirtualne niezle jada po pamieci.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 12. Data: 2009-07-02 22:05:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Nie, bo w AVR dostep do FLASH jest realizowany za pomoca innych
    > instrukcji (LPM) niz dostep do SRAM (LD).
    > A niestety metody wirtualne niezle jada po pamieci.

    Od zawsze myślałem, że AVRy nieszczególnie nadają się do C++, właśnie
    utwierdziłeś mnie w tym przekonaniu.

    Na ARMach natomiast (926EJ-S dokładniej mówiąc) C++ śmiga jak burza.
    Akurat w takich prockach pamięci rzadko kiedy brakuje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-07-02 22:31:21
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 03.07.2009 00:05, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Na ARMach natomiast (926EJ-S dokładniej mówiąc) C++ śmiga jak burza.
    > Akurat w takich prockach pamięci rzadko kiedy brakuje.

    Na AVR C++ tez smiga jak burza. To, ze gcc trzyma vtables w SRAM wynika
    raczej z samego ograniczenia kompilatora - w tym przypadku braku
    wsparcia dla roznych segmentow pamieci. Inne komercyjne kompilatory nie
    maja chyba tego problemu. No ale gcc nie byl projektowany na
    architekture harwardzka.

  • 14. Data: 2009-07-03 05:48:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:

    > Nie, bo w AVR dostep do FLASH jest realizowany za pomoca innych
    > instrukcji (LPM) niz dostep do SRAM (LD).
    > A niestety metody wirtualne niezle jada po pamieci.

    :D Ja nie mówię o AVRach. Ja potrzebuje na ARM7/9 a tam jest
    architektura von Neumanna.

  • 15. Data: 2009-07-03 05:50:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > :D Ja nie mówię o AVRach. Ja potrzebuje na ARM7/9 a tam jest
    > architektura von Neumanna.

    I oczywiście nie doczytalem nazwy kompilatora podanego przez T.M.F.,
    sorry ;)

  • 16. Data: 2009-07-03 06:04:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]
    > wsparcia dla roznych segmentow pamieci. Inne komercyjne kompilatory nie
    > maja chyba tego problemu. No ale gcc nie byl projektowany na

    Co nie znaczy, że tak będzie zawsze :-). Na jesieni zeszłego roku
    pojawiły się pierwsze łaty na gcc wprowadzające przestrzenie adresowe.
    Wersja 4.5 ma to już chyba zaimplementowane, ale brakuje oczywiście
    backendu na avr.

    http://www.gccsummit.org/2009/view_abstract.php?cont
    ent_key=26

  • 17. Data: 2009-07-03 08:34:51
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jeśli mam napisane funkcje działające na kartach np 512M i podłącze do
    > uC kartę oznaczona SDHC to czy aby została ona obsłużona?

    niektóre karty SDHC mają mozliwość pracy w trybie SD
    przycinając wtedy swoja pojemnośc do 2G (maksimum jakie obsługuje standard
    SD)

  • 18. Data: 2009-07-03 17:47:53
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Przepraszam, może głupie pytanie, ale czy te opisy o których mówisz
    zawarte są w źródłach, czy na stronie www?

    W źródłach są komentarze.

    Marcin

  • 19. Data: 2009-07-03 17:58:00
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > pojawiły się pierwsze łaty na gcc wprowadzające przestrzenie adresowe.
    > Wersja 4.5 ma to już chyba zaimplementowane, ale brakuje oczywiście

    Tak, laty juz sa:
    http://gcc.gnu.org/ml/gcc-patches/2009-01/msg00804.h
    tml
    Jak pisales wprowadza w gcc 4.5, kiedy doczekamy sie portu na AVR trudno
    powiedziec, kiedy to bedzie realnie do wykorzystania to wrozenie z
    fusow, w koncu jeszcze nawet nie mamy gcc 4.4 na AVR. Znaczy formalnie
    jest, ale nikt nie gwarantuje, ze bedzie dzialal:)

  • 20. Data: 2009-07-03 20:55:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > :D Ja nie mówię o AVRach. Ja potrzebuje na ARM7/9 a tam jest
    > architektura von Neumanna.

    No to popatrz na poprzednie odpowiedzi. Jeżeli twoje magiczne tablice
    C++ wpadają do jakiejś wyróżnionej sekcji (a nie np. ".text") - to żaden
    problem kazać linkerowi umieścić je we Flashu. ARMowi wszystko jedno w
    gruncie rzeczy, skąd je pobierze, o ile dostanie właściwy adres (tyle że
    z Flasha np. w AT91SAM7 odczyty idą nieco wolniej niż z wewnętrznego
    SRAMu bo potrzebny 1ws przy zegarze powyżej 33MHz a do tego Flash jest
    16-bitowy).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/