  • 11. Data: 2021-12-08 09:59:05
    Temat: Re: Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 27.11.2021 o 05:24, a...@g...com pisze:
    > Przekonaliście mnie, mini ITX to syf, nie da się do tego włożyć więcej niż 64G
    pamięci. Będzie micro ATX, w tej puszce: bit.ly/3DZvkqz o ile się ta grafika zmieści.

    Zdecydowanie polecam jednak minimum - Midi,.

  • 12. Data: 2021-12-08 09:59:58
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.12.2021 o 00:34, pioruns pisze:

    > Na 2x RAM nie starczylo? ;)

    Starczyło nie starczyło, dwie kości akurat mi niepotrzebne.

  • 13. Data: 2021-12-08 12:52:35
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 08/12/2021 08:59, trybun wrote:

    > Starczyło nie starczyło, dwie kości akurat mi niepotrzebne.

    No wiem z drugiego watku. Skoro jedna kosc 2666 MT/s Ci pasuje, bez dual
    channel, to spoko. ;)
    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 14. Data: 2021-12-08 18:51:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 23.11.2021 o 12:25, trybun pisze:

    > No, niesłusznie napisałem "tylko", jednak 4piny królują wśród dużych
    > wentylatorów (takich powyżej 80mm). To że znalazłeś gdzieś w internecie
    > niszowy produkt niewiele zmienia w temacie. Zwłaszcza że przesyłka może
    > przewyższać koszt towaru.

    Ja cież nie kręcę, niszowy.... pierwszy link i X-KOM
    Zgodzę się że 80mm mało popularny ale bez przesady że trzeba ze stanów
    ściągać.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2021-12-08 19:10:22
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.12.2021 o 12:52, pioruns pisze:

    > No wiem z drugiego watku. Skoro jedna kosc 2666 MT/s Ci pasuje, bez
    > dual channel, to spoko. ;)

    Tak mnie molestowałeś(?) że jednak złożyłem zamówienie na drugi moduł.
    Przy 99%owej pewności że zadziała. Teraz nie szukałem już prawdy o RAMie
    w programach diagnostycznych a rozebrałem kompa wyciągnąłem kość i
    spisałem numer, nie można chyba mieć większej pewności..

  • 16. Data: 2021-12-08 20:24:22
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 08/12/2021 18:10, trybun wrote:

> [...]
    > w programach diagnostycznych a rozebrałem kompa wyciągnąłem kość i
    > spisałem numer, nie można chyba mieć większej pewności..

    Hahahaha ;) Gratulacje! :D Bedziesz mial fajny prezencik pod choinke.
    Albo rozge, jesli bedzie pechowy 1% i nie zadziala :D Ale tu raczej masz
    100% pewnosci, skoro twoja kosc jest taka sama nawet po numerze. Daj
    znac wyniki benchmarkow przed i po!

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2021-12-09 13:54:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.12.2021 o 18:51, Irokez pisze:

    > Ja cież nie kręcę, niszowy.... pierwszy link i X-KOM
    > Zgodzę się że 80mm mało popularny ale bez przesady że trzeba ze stanów
    > ściągać.

    30tysieczne miasteczko, 4 sklepy z akcesoriami do kompa, nie ma
    4pinowego wiatraka. Jadę do około 100tysięcznego miasta, sklepów z
    akcesoriami kilkanaście, ale w żadnym 4pinowych, o wielkości do 8cm,
    wiatraków. Za to prawie we wszystkich spory wybór tych
    ponadnormatywnych..  Najwyraźniej sobie  usiłujesz coś wmówić?

  • 18. Data: 2021-12-09 13:56:15
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.12.2021 o 20:24, pioruns pisze:

> [...]
    > Albo rozge, jesli bedzie pechowy 1% i nie zadziala :D Ale tu raczej
    > masz 100% pewnosci, skoro twoja kosc jest taka sama nawet po numerze.

    Do gratulacji to jeszcze długa droga. Na razie tylko zamówiona, podobno
    w sklepie ma być w poniedziałek.  A jak to się ogólnie sprawi to też nie
    takie wszystko oczywiste.

    A jakaś rada jak mam to zrobić, jest jakiś program do mierzenia osiągów
    kompa? Takie online ze względu na tragiczne ostatnio transfery netu
    raczej odpadają..

  • 19. Data: 2021-12-09 14:32:22
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 09/12/2021 12:54, trybun wrote:

> [...]
    > wiatraków. Za to prawie we wszystkich spory wybór tych
    > ponadnormatywnych..  Najwyraźniej sobie  usiłujesz coś wmówić?

    A po co Ci 4-pinowy? 3-pinowy dziala tak samo, ustawiasz w BIOSie
    predkosc czy nawet z poziomu windy jak znajdziesz programik ktory
    obsluguje wiatraki na twojej plycie. 4-pinowy ma PWM czy jak to sie tam
    nazywa ale rezultat 3 vs 4 pinowy taki sam, wszystko dziala. Nie wydziwiaj.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 20. Data: 2021-12-09 14:39:32
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 09/12/2021 12:56, trybun wrote:

> [...]
    >
    > A jakaś rada jak mam to zrobić, jest jakiś program do mierzenia osiągów
    > kompa? Takie online ze względu na tragiczne ostatnio transfery netu

    Online benchmarki CPU i RAM? Nie zartuj ;)

    Jak chcesz na szybko, tylko CPU+RAM, to prosty test Ci wystarczy, odpal
    sobie 7z archiwizator, benchmark ma wbudowany.

    Jak chcesz bardziej pod siebie, czyli np. wynik w grach 3D, to sciagnij
    benchmark Superposition 2017:
    https://benchmark.unigine.com/

    Jak masz straszna biede i tylko 5 fps czy cos na twoim GPU (bo to
    wymagajacy benchmark), to sciagnij poprzednia wersje a wiec Valley 2013.
    Wtedy bedziesz mial bardziej zmierzalny rezultat, np. z 20 Ci skoczy na
    25 fps, to juz bedzie cos.

    Kazdy test zrob przed i po. Upewnij sie ze w BIOSie, oraz w CPU-Z widac
    cala pamiec, i predkosc w BIOSie dobrze ustawiona. Masz tylko 2 sloty na
    RAM? Jesli masz 4 musisz poczytac manual do plyty gdzie wlozyc 2 kosci
    aby miec najlepszy dual channel.

    --
    pozdrawiam, pioruns