  • 21. Data: 2021-12-09 14:57:31
    Temat: Re: Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 13:56, trybun pisze:
    >(...)
    >
    > A jakaś rada jak mam to zrobić, jest jakiś program do mierzenia osiągów
    > kompa? Takie online ze względu na tragiczne ostatnio transfery netu
    > raczej odpadają..

    Konkretnie przepustowość RAM możesz sprawdzić w programie AIDA64
    Extreme. Jest jakaś wersja testowa na 30 dni.
    Aida 64 Extreme -> Narzędzia -> Test wydajności cache i pamięci.
    Niektóre testy mogą być niedostępne bez wykupienia licencji, ale
    Memory/Read i kilka innych zadziała. Najlepiej uruchom ten benchmark
    przed i po doinstalowaniu drugiego modułu RAM, powinna być spora różnica
    w dual-channel.

  • 22. Data: 2021-12-10 10:14:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 14:57, netx pisze:

> [...]
    > Memory/Read i kilka innych zadziała. Najlepiej uruchom ten benchmark
    > przed i po doinstalowaniu drugiego modułu RAM, powinna być spora

    Tak się składa że mam taki program.  Jak oceniasz stan obecny, czyli
    przed instalacja drugiej kości?

  • 23. Data: 2021-12-10 10:14:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 14:39, pioruns pisze:

> [...]
    > sciagnij benchmark Superposition 2017:
    > https://benchmark.unigine.com/
    >
    > Jak masz straszna biede i tylko 5 fps czy cos na twoim GPU (bo to
    > wymagajacy benchmark), to sciagnij poprzednia wersje a wiec Valley
    > 2013. Wtedy bedziesz mial bardziej zmierzalny rezultat, np. z 20 Ci
    > skoczy na 25 fps, to juz bedzie cos.
    >
    > Kazdy test zrob przed i po. Upewnij sie ze w BIOSie, oraz w CPU-Z
    > widac cala pamiec, i predkosc w BIOSie dobrze ustawiona. Masz tylko 2
    > sloty na RAM? Jesli masz 4 musisz poczytac manual do plyty gdzie
    > wlozyc 2 kosci aby miec najlepszy dual channel.

    Ok, wszystko jasne. Pozostało tylko czekać na kość.

  • 24. Data: 2021-12-10 10:16:01
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 14:32, pioruns pisze:

    > A po co Ci 4-pinowy? 3-pinowy dziala tak samo, ustawiasz w BIOSie
    > predkosc czy nawet z poziomu windy jak znajdziesz programik ktory
    > obsluguje wiatraki na twojej plycie. 4-pinowy ma PWM czy jak to sie
    > tam nazywa ale rezultat 3 vs 4 pinowy taki sam, wszystko dziala. Nie
    > wydziwiaj.

    Nie wiem, w starym kompie mam 3pinowy i sama wtyczka od 2pinowego nie
    pasuje.  To ja się Ciebie pytam po co ten 4ty kabelek? Dla mnie jak
    producent płyty/obudowy  zaleca 4piny to właśnie kupuję wentylator z
    taka wtyczką.

    I nie wiem w ogóle o czym teraz mowa.. Chodziło mi tylko że banda
    szkodników zwanych producentami ma wypaczone postrzeganie zapotrzebowań
    klientów. Czyli komputerowy wiatrak z 4pinami - tylko duży, dobre
    wyposażenie auta - tylko dużym samochodzie itditp.

  • 25. Data: 2021-12-10 10:23:16
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2021 o 10:14, trybun pisze:

    > Tak się składa że mam taki program.  Jak oceniasz stan obecny, czyli
    > przed instalacja drugiej kości?

    Niestety, nie da się wysłać wiadomości zwierającej plik graficzny...?

  • 26. Data: 2021-12-10 10:39:02
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Ok, wszystko jasne. Pozostało tylko czekać na kość.

    A jakiś inny program? Superposition ma 1,2GB wagi a to jak dla mnie 2
    dni pobierania.

  • 27. Data: 2021-12-10 11:28:26
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Dec 2021 10:16:01 +0100
    doszła do mnie wiadomość <sov5sh$1hsn$3@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >klientów. Czyli komputerowy wiatrak z 4pinami - tylko duży, dobre
    >wyposażenie auta - tylko dużym samochodzie itditp.

    Nie przejmuj się, wentylatory 4 pin i 3 pin są zamienne między sobą,
    czyli kompatybilne(jak piorunus napisał), dodatkowy pin to wejście
    sterujące PWM, steruje ono obrotami wentylatora, więc jak zadasz 3pin
    we wtyczkę 4pin to nic złego się nie stanie.
    PWM umożliwia bardzo precyzyjne sterowanie obrotami.

  • 28. Data: 2021-12-10 11:29:37
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Dec 2021 10:39:02 +0100
    doszła do mnie wiadomość <sov77m$7q6$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    Sisift Sandra podaje przepustowość RAM.

  • 29. Data: 2021-12-10 11:41:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2021 o 11:28, a...@p...com pisze:
> [...]
    > we wtyczkę 4pin to nic złego się nie stanie.
    > PWM umożliwia bardzo precyzyjne sterowanie obrotami.

    A wiec jednak funkcjonalność. I nie przejmuje się, już się nie przejmuje
    - po wielu próbach udało mi się wytropić sklep który miał wiatrak
    4pinowy i wymiar 8cm. Chodzi wszystko na medal,. Aż sobie nie wyobrażam
    jak by wentylatorek chodził bez tego sterowania z 4go kabelka.

  • 30. Data: 2021-12-10 12:27:44
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/12/2021 10:41, trybun wrote:
> [...]
    > 4pinowy i wymiar 8cm. Chodzi wszystko na medal,. Aż sobie nie wyobrażam
    > jak by wentylatorek chodził bez tego sterowania z 4go kabelka.

    Dalej nic nie rozumiesz, 3-pinowy wiatrak mozesz sterowac w 4-pinowym
    gniezdzie tak samo jak ten co kupiles 4-pinowy po wielu dniach
    poszukiwan. PWM ma precyzyjna kontrole obrotow, ktorej twoja plyta i tak
    pewnie nie uzywa. 3-pinowy wiatrak mozna regulowac bez problemu. Gniazdo
    4-pinowy przyjmuje, i steruje obrotami i 3 i 4 pinowymi wiatrakami.

    --
    pozdrawiam, pioruns